1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

SBC350 yleiskunnostus projekti

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. SS-454

    SS-454 Gearhead

    Kaverin 70 1/2 Z-28 Camaron LT-1 350 motissa on tuo mekaaninen nokka ja toimii hienosti manuaalin perässä. Käyntiäänet hivelee vanhanliiton korvia.
    Dyno 2000 ei tykänny yhtään mutta teoria ja käytäntö on taas eri asia .
     
    TimoT tykkää tästä.
  2. tapio

    tapio 3rd gear

    LT-1 nokka on hyvä valinta! Mulla oli se -64 Corveten 327:ssa, puristukset 10:5, mikkikannet, GM:n Winters-imusarja, 2.5-tuumaiset pukinsarvet jne. jne.

    Vääntöä oli suht kohtullisesti alakierroksilla ja jeesus, miten se kiersi! Uudenmaankadun tunnelissa yhden pytyn imuventtiili antautui, kun kierrokset karkasi 7.500 RPM päälle :D
     
    Selli, fmila, jakulepi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. tapio

    tapio 3rd gear

    Muista, että mekaanisessa nokassa on aina se välys, joka vie osan mainostetuista asteista.
     
  4. north

    north Gearhead

    No nii osat saapui vihdoinkin.no taitaa noi kontirahdin aikataulu vähän olla suuntaa antavia.
    Kyl noi osat vaikuttais ihan sitä kuin lupasivat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    max, tapio, PauliR ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Selli

    Selli 3rd gear

    Hyvältä näyttää Tammikuun Joululahja :)
     
  6. max

    max Gearhead

    Ahaa,tilasit myös uuden kammen ja stagat.Mitkä noi kannet nyt sitten on? Palotila ainakin näyttäis olevan viimeistä huutoa muotoilultaan.
     
  7. north

    north Gearhead

    fmila ja Selli tykkäävät tästä.
  8. tapio

    tapio 3rd gear

    Paljonko tuli koko satsille hintaa veroineen, tulleineen ja muine maksuineen yhteensä?
     
  9. north

    north Gearhead

    Tulihan sille hintaa noin 3000€ ja sit vielä näissä tilauksissa ei ole.
    -takuuta.
    -et pakkauksissa on oikeat osa.
    -et tulee kaikki osat.
    -osat on mitä tilasi esim:lohko on todellakin koneistettu.
    -osat tulee ehjänä.
    Vaikka tilaat Ebaystä niin siinä menee konttirahdissa niin paljon aikaa et reklamaatio aika on
    menny umpeen.
    Omat riskinsä on näissä tilauksissa.
     
  10. Selli

    Selli 3rd gear

    Täytyy välillä tulla taivastelemaan tännekkin :)
    Top end osat on nyt hoidossa viimeisiä silauksia vaille. Nimittäin ne tiivisteet. Kansien valinta oli aika selkee kompromissi käyttötarkoitus/max.Kierrokset/Hinta
    -Edelin E-Street 70cc
    -Imari Edelin EPS laipalla =soveltunee käyttötarkoitukseeni varsin ok.
    -Rolleri keinut.Vielä en päättänyt vipusuhdetta. Kansien maksimi 0.550" Nokan pakonostot 0.469" Jotenka sen suhteen voisi kyllä käyttää. Ei ole ollut noita kansia käsissä vielä että näkisi onko siellä tilaa 1.6keinuille.
    -Cromotönärit.
    Jeep strokers sivuston laskuri laskee näin eri tiivisteille.
    Tiiviste Quench Ruttu Dynaaminen
    0.015/4.08" 0.036 10.53:1 8.88
    0.026/4.10" 0.047 10.24:1 8.64
    0.038/4.08" 0.060 9.93:1 8.38
    Nokkana tässä siis tuo XE262
    Vaihtoehtona esim Nostalgia plus 30+30 nokka, niin dynaaminen jää jokaisella tiivarilla alle 8.
    Onhan se tietty harmi jos kampe nakuttaa herkästi ja joutuu ennakot pitämään alhaalla. Saas nyt nähä. Ei tuo kone ole vielä nipussa eikä edes jakopään koppa ole kiinni :D
     
  11. Selli

    Selli 3rd gear

    Kopio HotRoddersin sivuilta :
    Quench should be as tight as possible without the piston actually contacting the head. This, in turn, is largely dependent on the type of connecting rods and the engine’s peak rpm. A good rule of thumb is that you can run as little as 0.038 to 0.043 inch with steel connecting rods. Steel-rod street engines that don’t see the far side of 6,000 rpm may even be able to shave this to as close as 0.032 inch.
     
  12. max

    max Gearhead

    Ei muuten välttämättä nakuta lainkaan,nimittäin tuo palotilan muotoilu vaikuttaa asiaan paljon,ja se kuinka lähellä ollaan dekkia.
    Tämä ei liity pikkulohkoon,mutta omalla kohdalla 454 BBC motissa on se puristus lähelle 12:1 ja palotila on semi open chamber(110cc) ja palotila uudenlainen tätä päivää.Ihan tyytyväinen V-Power pensalla.Ennakko 38 astetta.
    Lisäksi sulla on kansi alumiinia,joten pelko pois.
     
    Selli tykkää tästä.
  13. jakulepi

    jakulepi Gearhead

    Mulla on muuten juurikin 0.032" verran quenchia teräsveiveillä, ja dynossa käytiin 6000 rpm viivalla katsomassa että kertooko mäntä sen olevan liian vähän. Ei kertonut.
     
    Mudracer ja Selli tykkäävät tästä.
  14. Selli

    Selli 3rd gear

    Kuvia väliin. Omaan silmää asiallista jälkeä. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuskin ihan nippuun saan vkl koska kannen tiivarit vielä puuttuu. Mut eiköhän nämä tästä hissukseen kasaannu. Vähän hiplailen ja kertaalleen pesen noi tarkemmalla syynillä ennen kiinnitystä.
     
    Herje, north, tapio ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Selli

    Selli 3rd gear

    Tässä ketjussa voi varmaan vähän kauppaakin tehdä? :) Olisko kellään jäänyt joutilaaksi imusarjan pulttisettiä? Arpilta esim 134-2001 tai vastaava.Ei tarvii tosin olla mustattu.

    Peltisarjoja saa myös suositella tai tarjota. Ihan kalleimpia en tule laittamaan mutta en myöskään halvinta. Ostoslista tuntuu loputtomalta :D Saas nähä saako tätä autoa ajoon kesäksi,hah.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Eihän kellään 350 virittelijällä ole jäänyt ”z28” venttiilijousia ylimääräiseksi, sillain sopivasti? Ei tarttis olla edes ”täysi” 16 setti ;)
     
  17. north

    north Gearhead

    Olisko jollain tietoo,et mihinkä noi renkaat laitetaan ja tuleeko piste puoli ylöspäin.
    Nää rinkulat tuli mäntien mukana 8 kpl ja männän renkaat oli eri paketissa.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Siihen on lyöty tommonen piste et mikä tarkotus?
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Männäntappi kun tulee öljyrenkaan uraan läpi asti ni sillon käytetään tukirenkaita ni veikkaisin että ovat moiset o_O
     
    north tykkää tästä.
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja ohjeessa lukee että dimple alaspäin ja männäntapin reiän kohdalle ;)
     
    north tykkää tästä.
  20. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Öljyrenkaan tukirengas kerta toi männäntapin reikä puhkaisee öljyrenkaan uran.
    Dimble eli se nystyrä tulee alaspäin, estää tätä tukirengasta pyörimästä.

    Luonnollisesti tuollaisissa männissä kanki/tappi/lukot ensin kiinni ja sit pujotellaan toi tukirengas ja muut männänrenkaat.
     
    north ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!