sbm 318 ja RE85

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Barracuda-65, 29.8.2015.

  1. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    mitä pitää vaihtaa jos re85:lla haluaa ajella, nyt oon koittanut n.50/50 seoksella, ajanut noin tankillisen, mitää muutoksia en ole tehnyt, mut besaletkut pitää ilmeisesti vaihtaa re85 varten, miten orkkis bensapumppu kestääkö vai pitääkö vaihtaa sähköseen?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oon ajellut noin 10tkm pelkkä e85 & slant six yhdistelmällä, jossa orkkis bensapumppu kierrättää ainetta konehuoneen välitankkiin ja takaisin taakse. Pumppu on toiminut moitteettomasti, joten 318 bensapumppukin sietänee noi sun blandikset.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Ei RE85 hajota tavallista bensaletkua parissa vuodessa ainaskaan. Jos siis ihan kunnollista eik mitään halpahalli paskaa minkä tavan bensakin hajottaa jo vuodessa.
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Kaverille kävi jännä juttu.Tilasi vanhaan hollikkaan korjaus-sarjan.Korjas kaasarin ja ajelin jonku aikaa. Auto jäi sitte seisomaan pariksi viikkoa ja seuraavalla startilla pensaa tulvii joka kaasarin reijästä.Kaikki o-renkaat oli kuivunu korpuksi. Käyttäny 98e5 bensaa
     
  5. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Ei mittään järkeä(siis minun mielestä) koska kunnossa oleva 318 ei vie muutenkaan tolkuttomasti "oikeaakaan "95-98 bensaa enkä oikein ymmärrä vaikka konehuoneessa olisi isolohkoinen ja janoinenkin vinkkeli koska mikäli kyseessä on harrasteauto jota sellaisena aiotaan pitääkkin (jopa MR auto) niin km ei sitten mitenkään voi Suomen lyhyessä+sateisessa kesässä tulla tolkuttomasti jos joku "säävaraus"olemassa.
    Toki jos harrastus on uusi ja ikää vähän+innostusta vielä paljon niin tuleehan sitä enempi :D :D

    Aiheesta ollut täällä jos muuallakin paljon jutustelua,omakohtaisiakin kokemuksia on kun uteliaisuuttani ajattelin kokeilla miten -70 SB mopariin moinen litku kelpaisi?

    Noh,ehkä jos alle 50%laittoi 85sta ja loput 98 niin toimi kohtuullisesti.
    Käynnistyvyys huononi reippaasti,siis pitkähköä sahaamista,huono/raskas tyhjäkäynti( eli olisi vaatinut säätelyä normisäädöistä),suorituskyvystä putosi osa pois eli jos kulutus kokonaisuudessaan nousee ja suorituskyky laskee niin lie "viritys"onnistunut.
    Mitä enemmän tuota seosta muutti 85 hyväksi niin sen huonommin toimi!

    Kokonaiskustannukset ei todellisuudessa pahemmin siis laske jos kulutuskin+ongelmat kasvaa!

    Tuohon kun lisää että sytytystä tarvii säätää noille coctaileille eestaas jos parhaan käynnin/tehon ilman nakuttelua haluaa,bensaletkut/tiivisteiden-kumiosie-muoviosien kestävyys arvoitus ja tapauskohtainen eli sitä ei kukaan tiedä kun laatuja monenmoisia, oikeaoppinen suuttimien kanssa pelleily kaasariin(siis isommat)niin kustannuksia kuin vaivaakin piisaa.

    Luovuin tieteellisestä kokeilustani :lol: ja paljon helpommalla+huoletta pääsee kun luruttaa 98 tankkiin ja nauttii ajamisesta,säästää sitten muista jutuista jos tarve.
    Ko koeajokissa uusi 4bbl kaasutin,kärjetön sytytys,terve peruskone automaatilla ilman saastehärveleitä.

    Noissa harrastevehkeissä piisaa ruuvaamista jos muuta rahanmenoa ilman moisia riskisekoitteluja,tulee mieleen ne petroolijenkit 80-luvulla tai Perkins ym omatekoiset diesel Jenkkiauto raiskaukset silloin 60/70-luvulla...kulutus niissäkin se "syy"tai olisiko pitänyt hommata joku muu vakio bensapihi kulkine?

    Toki jokainen saa tehdä niinkuin lystää,vaikka häkäpöntön joita joku Pelle Peloton kavereineen jostain syystä värkännyt jopa 60-70-luvun Lincoln-Cadillac tapaisiin autoihin niiden irvikuviksi ja esittelevät "ylpeinä" alan tapahtumissa pussihousut jalassa.

    Tosi sulavalinjaisia luksuskärryjä,oikein reppuselkiä joissa putkiviidakko parantaa ulkonäköä kuin se sulavalinjainen peräkärrykin halkoineen perässä...ja suorituskykyä,ulkonäköä,tyyliä sekä helppokäyttöisyyttä piisaa että oikein käypi katteeksi ja heti moinen sekä metsäkaupoille :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!