SBM a-body jäähdytysremppa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja busgods, 13.1.2015.

  1. busgods

    busgods Gearhead

    Moottori on 318 vm.69, tai siis 68 valua. Tarkoitus olis uusia jäähdytyskenno ja pumppu sekä liittyvät letkut. Voidaanko vanhassa lohkossa käyttää 70>> mallista 318 vesipumppua jos samalla vaihdetaan se kenno vastaavan tuoreemman vuosimallin versioon? Vai onko pumpussa kiinnitykset erilailla? Tuoreempia pumppuja olisi vähän laajemmin tyrkyllä ja en nyt äkkiseltään keksinyt muuta eroa kuin tuon putkitushomman kennon ja pumpun välillä.
     
  2. niclas

    niclas Gearhead

    Muistaakseni uudemmassa pumpussa pulttijako ei täsmää vanhemman kanssa. Jakokopan vaihtamalla uudempaan saattaisi onnistua? Rockauton sivuilta varmastikkin löydät pumpuista kuvat, niin voit verrata.
     
  3. busgods

    busgods Gearhead

    Noita oli kuvina ihan ebayssäkin ja vanhempi pumppu on tosiaan ainakin ulkoisesti aika erilainen. Pulttijakoon niistä ei suoraan saa vastausta. Pitänee vielä tarkistaa itse potilaasta että kumpi siinä on kiinni. Veikkaan että orkkis mutta parempi varmistaa sekin.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Vanhan mallin pummpu on rautaa. Vesiletku kuskin pulolla.
    Alumiinipumppu -70 ja uudemmat on pidempi ja vesiletku hantin puolella.
    Pulttikuvio on molemmissa sama.
    Hihnapyörät menee vaihtoon että hihnan saa linjaan.
    Ajoitusmerkiit jää sinne letkun taakse piiloon, jos jättää vanhan jakopään kannen ja dampperin.
    Ehkä laittaisin vaan rautasen vesipunpun uusiks ja vaikka champion alujäähdyttimen.
     
  5. busgods

    busgods Gearhead

    Suur kiitokset asian valaisemisesta. Eli useampikin osa tässä pelaa yhteen. Täytynee pitäytyä orkkistyylisessä pumpussa. Jäähdytinkennon voisi vaihtaa johonkin ulkonäöllisesti orkkista vastaavaan mutta tehokkaampaan, jos niitä nyt sitten on. Mainospuheiden mukaan löytyy...
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Jos alkuperäisen oloista mallia aikoo, niin us radiator tekee niitä.
    -66 valianttiin laitoin us radiator jäähdyttimen.
     
  7. busgods

    busgods Gearhead

    Jep. Tais olla just toi lafka jonka mainoksia näin. Olin näkevinäni myös hyvin orkkiksen oloisen alumiinisen version jossain webissä. Jonka vois ehkä kriittisiltä osilta maalata? Tai tämä kävi Mielessä... Varmaan hukkaan heitettyä energiaa. Jos nyt saisi sen flektikehyksen paikalleen ja termarit sun muut uusittua. Veikkaan että kestää pienen piristyksen/kiristyksen sen jälkeen ilman että tarttee sähköflektiin siirtyä?
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olen parhaillaan USPartsin myymää Griffiniä installoimassa. Kotikutoiset kiinnikkeet, uusi termostaatin koppa eri suuntaan letkulähdöllä, sähköflektin muuttuneen paikan takia korin osien muokkausta, syylärin alavesiletkun kääntö, tai oikeastaan korvaaminen. Tommonen US Radiatorin $400 syyläri ei paljoa enempää voi tulla kustantamaan ja vielä näyttääkin paremmalta. Suosittelen! :D
     
  9. busgods

    busgods Gearhead

    US Radiator näyttäis myyvän orkkishenkistä alumiiniversiota ja sitten näitä kalliimpia kuparisia jotka kehuvat maasta taivaaseen. Lienekkö näistä kenelläkään kokemusta hyvässä tai pahassa? Nopealla vilkaisulla vaikuttavat kaikki ihan osuvilta ratkaisuilta jäähdytyksen preppaamiseen.

    Griffin tai vastaavat ei väärän näköiseinä ollut ainakaan toistaiseksi vaihtoehtona. Jos tekniikka jatkossa päivittyy reilummin niin se on sitten toinen juttu se.
     
  10. busgods

    busgods Gearhead

    Onko muuten tietoa mahtaako joku firma kotomaassa tehdä muotoon "prässättyjä" jäähdytinletkuja. Noita ei nyt valmiina näyttäs monesta paikasta saavan mallikohtaisina ja mietin että kätevintähän olisi viedä vanhat malliksi jotta tulee oikein. Oli netissäkin yksi firma joka mainosti mallikohtaista pakettia josta varmaan tilaan ellei pääse kannattamaan kotimaista yrittäjää.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kyllähän Partsista löytyy valmiita ylä- ja alavesiletkuja, ainakin pari vuotta takaperin, kuin sbm + early a-body-swappia tein, vaikka jäähdytin tuli taas uudempikorisesta.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Juuri näin ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan.
     
  13. busgods

    busgods Gearhead

    Pitääpä käydä siellä orkkisletkujen kanssa jos kävis onni myöten. Partsilla on ollut kyllä yllättävän hyvin vakio-osaa hyllyssä mitä tässä nyt on tarpeita ollut.
     

Kerro tästä muillekin!