sbm työntötangot, millaiset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gyrus, 30.10.2009.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Ois kiva jos joku viittis tönästä vähä oikeeseen suuntaan. Oon vähä hukassa, kun moparin pikkulohkoon löytyy "orggis" mittaisia työntötankoja hydrauli nostimille montaa eri mittaa ja kaikki säädettäville vipoille. Toisessa päässä pitäisi olla pallo ja toisessa kuppi.

    Googlettamalla löysin että noi vois olla lähimpänä stanu mittaa
    http://www.summitracing.com/parts/LUN-83720/

    Tiedän että ois hyvä mitata säädettävällä työntötangolla, mutta jos nyt halutaan vaan veikata oikea pituus. Niin millaset tilaisin?

    kokoonpano:
    318 lohko
    edelbrock rpm kannet
    crane gold 1.6 vipat
    comp cams hydrauli nostajat

    onko eri merkeillä kestossa isoa eroa?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllhän se on simmottii, et se kannattaa tosiaan kattoa ekaks että se pituus passaa. Jos ei Crane jotain tiettyä suosittele. Noi kaikki vipat on vähän erilaisia ja pituudet saattaa heittää sen mukaan, samaten nokan perusympyrät voi olla vähän erikokosia. Toi vippasuhteen muutos tekee vielä sen, että on syytä kattoo jokainen tikku läpi koko liikeradan, ettei osu mihkään. Kestävyys ei sinänsä liene hydykamoilla mikään ongelma. Tollanen säädettävä tikku on kohtuu helppo tehdä itekin, mulla niitä oliskin jokunen mut on kaikki 3/8" paksusia noi kuppiyläpäiset ja noihinhan ei oikeen mahu kun 5/16". Mut näkisin kyllä vaivan ja tsekkaisin sen oikeen pituuden sekä hommaisin ne oikeen pituset tikut vaikka smith brothersilta.
    http://www.pushrods.net/
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    mulla on 5/16" paksut, 0.082 seinämällä cromimolytangot 7.55" pitkät, mutta mulla on vippoina comp camssin pro magnumit tai mitkä olikaan.

    Niin noi mun on Summit -brändin, Trick Flow:n tekemät.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Yhteen rajusti orggiskansista höylättyyn 360:een laitettiin Cranen 69691 tikut. Irrotin kuppipään ja lyhensin sorvissa sopivan mittaisiksi. Vajaa 2 mm poistin.
     
  5. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Kysäsin asiaa crane camssilta ja he väittivät että juurikin nuo Tomason mainitsemat tikut olisivat sopivat. Eli kun itsellä ei ole kansi/lohkotasosta höylätty niin nuo varmaan voisivatkin sopia.

    "69691-16 would be the correct pushrods as long as the lifter pushrod seat is in the same location as stock."

    kaippa se pitää tyhmänä koittaa ensin tilata riskillä ja sitten kärsiä kun eivät olekaan oikean mittaiset :lol:
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä oon käyttänyt joskus noita kraanan valmiita tankoja, ja ei ne kyllä ihan olleet oikeen mittasia. Mut niihän sitä tekee kun täytyy tehdä. Mä kyllä edelleen tekisin sellasen säädettävän ja kattoisin sen mitan, sen jälkeen sitte vertailis noit pituuksii valmiiseen ja päättäis mikä on hjuva ratkaisu.
     
  7. black label

    black label 1st gear

    Ja sittenhän se kierreosuus ei sais ihan hirveesti tulla näkyviin sieltä työntötangon puolelta ettei murru koko vippa. Tolla asetuksella ajelin mitenkä ne nyt oli säädetty sulle tullessa, ja tuolloin rakoa vipan ja tönärin väliin jäi 0.1mm :D kun venttiili auki, mutta kuten näet, ei oo ottanu kiinni.
     
  8. MAX WEDGE

    MAX WEDGE 1st gear

    kato YV.tarjosin lyhennettävia comp cams tikkuja.
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Hyvä ja nopea palvelu, omat tikut tuli reilussa viikossa postilaatikkoon ja hintakin oli halvempi mitä sähköpostitse sovittiin. Jotain 7-8e kpl tollaset series 3 tikut paksummalla seinämällä.

    http://www.mantonpushrods.com/
     
  10. 69

    69 Gearhead

    Mulle tuli 340:een us-partsista tilauksesta seuraavanapäivänä Cranen 69691 5/16 186,1mm tikut. 94ekee setti, alle 6e kpl.
     
  11. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    saitte käännytettyä mut siihen ajatukseen että pitää mitata tikut ennen tilausta.

    eli tuli tilattua 32€:lla (postikuluineen) tuollainen comp camssin pushrod length checker tikku. Toivottavasti se on niin ohut että mahtuu reiästä läpi.
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    Crane ja comp cams ainakin ilmoittaa pituuden eri tavalla. Crane koko tikun pituuden ja comp cams kupin pohjaan. Oli satsi kumpiakin ja ilmoitetuissa mitoissa vajaa milli eroa ja todellisuudessa yli 5mm.
     
  13. comp177

    comp177 Gearhead

    http://www.mantonpushrods.com/
    Olipahan nopee palvelu...!!!
    Maanantaina 9 maissa illalla tilasin ja torstaina kun tulin töistä olivat
    kotona rappusilla odottamassa!! Ei oo kyl ikinä näin nopeest osat tulleet!!
     
  14. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    pientä päivitystä tähän ketjuun..

    Sain mitattua nyt tilaamallani compcamssin säädettävällä mittatikulla tarvittavien tönäreiden pituuden ja aika paljon se näköjään heitti siitä mitä meinasin tilata alunperin. Eli kyllä tää on vissiin sellanen juttu mikä pitää aina mitata.

    Eli mitaksi tulee nyt sitten 7.150", summitilla ei näyttänyt olevan tuon pituisena muita kun pallopäisiä, joten lähetin kyselyn manton pushrodille. Toivottavasti on niin hyvää palvelua kun täällä kehuttiin.
     
  15. mafo

    mafo 3rd gear

    Manton on ehdoton...
     
  16. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    tarjosivat sieltä 3/8 tikkuja? mutta mahtuvatkos nuo oikeasti kun 1.6 vipat ja edelbrockin rpm kannet..?
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Muistaakseni noissa RPM:missä on pikkasen ovaalit reiät? Yleensä noissa kyllä käytetään 5/16" tankoja, menee aika ahtaaks isommilla, mut en suoralta kädeltä uskalla sanoo et menis tai ei menis.
     
  18. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    veikkaisin että tuolla xe-274 nokalla, sille tarkotetuilla jousilla, jousipaineet jää niin pieniks että ei suurta hyötyä olis siirtyä paksumpiin tönäreihin. Vakiotkin kyllä kestivät, samoin kuin peltivipatkin..
     

Kerro tästä muillekin!