scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Komia oli veto! Mukavat äänet ja komeet käryt!
     
  2. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Kiitos kiitos.... Kyllähän tuo vanha kaania iha hyvin kiskoo noin työkaluksi...... Ja kyllähän tähän muailmaan ääntä ja voima savua mahtuu!!!
     
  3. Jaska

    Jaska Gearhead

    Hyvin kyllä näytti vetävän tuohon ylämäkeen ja koko ajan kiihty, kait se on kohta hankittava itellekkin.
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Yks perkeleen kaania v8 pelästytti mut vaikka ajelin riittävästi tötöttävällä veekasitotkella, voisi kai sinne jotain vaimennuista laittaa hei? Itsekin olen funteerannut, että miten tästä saisi maltillisemman (ääniltään).
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hienosti lykkää.. Sauhuakin kait pitää olla, mut saman tehon saa ulos ilman savuakin.
    Ja oikeesti, ei tähän maailmaan mahdu sitä ääntä.. Jos tollanen kapistus menis joka päivä ohi, kyllä se alkais vituttamaan.
    Miksi se ei voi olla hiljaisempi?
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juuri näin. Pitää duunipaikan homeboy osastolla esittää tuo, ne pullossa kasvaneet kuvittelee että paikalliset Kenut on jotenkin badass.
    No onhan kai niitäkin joukossa, mut kumminkin.
     
  7. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Näistä Vanhemmista kun tuota tehoa ei oikee saa irti ilman tota savutusta kun vakionakin lykkäävät tuota voimasavua hiukan, ja mulla ON äänenvaimentaja paikoillaan......
     
  8. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Tuo mun auto olis myytävänä jos oikeesti kiinnostaa.... Katsastettu liikenneluvallinen uudella nahkasisustalla höystetty kampe, eli valmis suoraan töihin....
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Nykyään pitää olla katalysaattori, Ad-blue eli ureasuihkutus, EGR jne...ei savuta ei ja ääntä ei ole enää nimeksikään...mutta se on nykypäivää.

    Käytännössä homma alkaa olemaan niin, että isommilta kuljetusfirmoilta ei tuollasella laitteella enää töitä saa ollenkaan...pitää olla vähintään Euro 4 tai 5, muussa tapauksessa vie vehkeesi pihalta pois.
    Kohta nelosella on sama juttu...vie pois ja hanki uudempi auto.
    Siihen ei auta yhtään se vitosen setelin liimaaminen hytin kylkeen.

    Tervetuloa 2010-luvun kuljetustoimintaan mukaan.

    Kyllä sitä mieluusti muistelee kun Sisu:lla lykkäsi menemään, Cummins möyrysu ja savu sakeni...siinä on sitä oikeaa fiilistä joka nyky autoista puuttuu, mutta paljonko näkyy SM 300 - 340 Sisuja enää rahtiliikenteessä ?

    Enempi on kanoja joilla hampaat...niin se vaan on että maailma muuttuu.
     
  10. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Joo kyllä tälläsellä kalustolla mitä mulla on niin tää on puoli harraste toimintaa..... Mutta onpa nuo vanhat autot lisääntyneet kontti ja irtoperä puolella etenkin kesä aikaan......
     
  11. jallu81

    jallu81 3rd gear

    alkaa lipsumaan ohi aiheesta, mutta kyllä noita -90luvun alun vehkeitä näkee päivittäin työkäytössä. ainakin täällä turun seudulla. noi on luotettavuutensa ansainnut ja itsensä maksanut jo aikoja sitten, ja nyt niillä ajavat maksaa noiden avulla niitä 2000luvun murheenkryynien viikottaisia korjaamokäyntejä :D

    mun vanha ja keiturillakin ollut -91 143 on edelleen jokapäiväisessä työajossa. kesät ja talvet, kellon ympäri. ja on kuulemma firman paras ja luotettavin laite. kuluttaakin vähiten. ja lassilla on sentään 4:sarjalaisia pari ja pari uudehkoa r-sarjalaistakin, mutta ei ole niistä vastusta :D
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Maailma tosiaankin muuttuu ja paskempaan suuntaan lähes joka asiassa.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Meilläkin kajahti jokin aikaa sitten Scaaniasta kone,uusimmasta ja vähiten ajetusta Ärrästä,kolmossarjasilla ajetaan vielä kun 4-sarjaset ja Ärrät on jo kaikki Stenalla...
     
  14. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

    Jos tiettömän tien päähän siperian taakse pitäs lähtee niin mielummin pari miljoonaa ajetul 143:ella ku uudehkolla ärräläisellä......Tuo 3 sarja tehtiin kuitenkin vielä ylpeydellä kestämään eikä laskettu maksimaalisisa voittoja varaosa myynnissä ja korjaamo palveluissa kuten tän päivän autoja tehdessä..........
     
  15. signet

    signet Gearhead

    Juuri näin...Kyllä se betoni kulkee päivittäin kolmossarjasillakin,ne on sentään korjattavissa,eikä kurapuolella ole kukaan vielä päästönormeista hourinut,eikä toivottavasti ihan äkkiä rupeekkaan,noilla kiometrimäärillä ei koko arsenaalia ikinä pysty uusimaan.
     
  16. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Saako kysyä 6-pyttyisestä Scaniasta? Mulla on kompressorissa 10-litrainen Scania-Vabis, pestävä öljysuodatin ja pikku panos turbolle. Mikähän vuosi voisi olla kyseessä ja mahtaisiko jonkin uudemman panosfiltterijalka sopia suoraan tilalle?
     
  17. jallu81

    jallu81 3rd gear

    turbon suodatin on kaikissa sama. jopa vissiin ihan uusissakin.
     
  18. keituri mc

    keituri mc 3rd gear

  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  20. Jaska

    Jaska Gearhead

    Arvaappa vaan kuinka paljon polttelis ja tien päälle olis pitkästa aika kova hinku...mutta pieni ongelmahan tässä on kun tuli kk sitten laitettua tälläinen omakotitalo eli maksellaan sitä tässä hetki pois ja yritetään samalla kaupata tuota hd:tä että saapi ruotsalaista v8:a pihaan jossain vaiheessa. Niin ja tulihan tuota tällekkin iltaa oltua apumiehenä 143 450:ssa joka ei tosin ihan samaan malliin liikahtanut...
     

Kerro tästä muillekin!