scania v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 11.12.2011.

  1. signet

    signet Gearhead

    Re: j

    niinpä,onhan teitinkinkin suvussa ollu iveko...
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Re: j

    Niin saman tunti hinnan/rahdin saa ivecolla ja muilla "paremmilla" :odroll: merkeillä....
     
  3. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Re: hundraförtti...

    Kyllä parhaan kuuloinen on varmaan detroittilainen v8 diisseli

    http://www.youtube.com/watch?v=noKAGzQf ... re=related
     
  4. signet

    signet Gearhead

    Re: j

    Joo mut käytännön syistä meillä on suurin osa Scanioita,löytyy paremmin osia,korjaamolla ei saa sitä tuntihintaa sen saa vain tien päällä/työmaalla :wink:
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    sacnian vinkkeli nyt vaan on se ainoa oikea 8) onhan niitä vinkkeli kaseja mersulla ja mannillakin mutta vaikka ois kuinka suorat putket niin ei kuulosta samalta kun ainoa oikea..eli scanian vinkkeli 8)
     
  6. vani75

    vani75 2nd gear

    j

    juu ja niitä ivecoi on ollu kaks :eek:
     
  7. raggar

    raggar Gearhead

    Mun mielestä Scanian ja minkä tahansa muun vinkkeli on äärettömän hölmön kuuloinen suoralla putkella, kyllä sinne jonkinlainen vaimennin pitää laittaa ettei mee ihan pelkäks papatukseks.
    No, minä oonkin enemmän suoran moottorin mies :wink:
     
  8. jallu81

    jallu81 3rd gear

    juu tyhjä pönttö tai supistusosa, ni leikkaantuu se papatus poijes..

    Eikä se suoran turbodieselin pörinä kyl oo yhtää sen hienompaa...

    Itsellä sellainen ajossa ja vituttaa se pörinä..vaiks itte putken teinki :rotfl:
     
  9. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Re: j

    ööö, tota miten niin esim ivecoihin ei löydy osia??? Mitäs et ole löytänyt? :eek: Kyllä ainakin meidän uudempiin ja vanhempiin on tähän asti löytynyt kaikki tarvittava... Ja eikä noita uudempia ole tarvinnut kyllä edes käyttää korjaamolla varmaan sen enempää kuin muitakaan merkkejä. Ja jos Iveco seisoo päivän pidempään pajalla niin silti se tienaa enemmän kuin esim volvo kun varaosat on 20-50% halvemmat.... Ja voisin sanoa että kyllä Trakker on aika omiaan maansiirto töissä ja huonoissa paikoissa liikuttaessa.

    Vaikka itsekin olen Scanian mies! 8)
     
  10. signet

    signet Gearhead

    Re: j

    niin mullakin,yks on vieläkin,on ollu myös daffi ja muutamia mersuja ja sisuja.Ja monta Volvoa ja vielä enemmin Scanioita,enempi kyllä kutosella kun kasilla.
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Re: j

    Ei traktori huono ole,meilläkin on semmonen maansiirtohommissa.Osia jota ei ole löytynyt;esim.takemman perän välitystä olisin edelliseen tarvinnut(pinjoniakseli meni poikki) ei löytynyt euroopasta sopivaa perämurikkaa,osia perään ei silloiselta ivekofinlandilta saanut,kun toi sun autos on niin vanha,niin olihan se jopa 12vuotta vanha silloin,nostin nosturin siintä 6vuotta vanhempaan Scaniaan ja myin lopun romun pois.Trakkeriin ei saanut telin keinun akselia,joutui tekemään,helppo homma jos omistaa koneistamon.Täällä paperivaltakunnassa kun olis edes yksi koneistamo mikä tekis jotain muuta kun paperikoneenosia,tai tekee ne mut kestää kauan ja maksaaa. Esim.trakkeriin käy fh:n kannatinlaakeri mut kun sitäkään ei kaikki varaosamyyjät tiedä niin myyvät ennemmin ei oota.Lahdessa niihin saa paremmin osia.Scaniaan kun on vaan tarvikeosia parhaiten tarjolla niin vanhojakin pystyy pitämään liikenteessä.Jos vanhuksia pidetään liikenteessä vaan alkuperäisosilla niin varmasti maksaa liikaa.Meidän ajomäärillä kun ei pysty kaikkia autoja uusia pitämään.Daffikin olis ollu varmaan hyvä auto kun se ei olis ollu ihan loppuunrääkätty ja olis asunu Hollannissa niin kai olis saanu jotain osia vähän helpommin.Tarvikkeena ei saanu silloin juuri mitään muuta kuin suodattimet.Mersuun maksoi jarruosat ja kytkimet tarvikkeena(tilauskamaa tietysti) just tasan 2x sen mitä vastaavat Volvoon tai Scaniaan(hyllystä).Nää on mun kokemuspohjasia mielipiteitä,saa olla eri mieltä :argue:
     
  12. raggar

    raggar Gearhead

    Osien saanti on ruotsalaismerkkeihin kaikista helpointa.
    Siinä ei paljoa lohduta se että oot maksanu Ivecosta 40-tuhatta vähemmän kuin Volvosta, jos osia joutuu odottamaan kuukauden päivät. Samat osat kun tulee Volvoon tai Scaniaan päivässä-parissa.
    Myös jälleenmyyntiarvo on naapurimaan tuotteilla huomattavasti isompi kuin etelämmästä euroopasta kotoisin olevilla.
    En väitä että ne huonoja autoja olis, mutta kaikista helpointa on suomessa ajaa ruotsalaisella kuorma-autolla, ainakin näin asentajan näkökulmasta katsottuna.
     
  13. vani75

    vani75 2nd gear

    ig

    tää nyt men iha oteex mut kyl meilläki sai ivecoih ootelle osii...caniccaa löytyy joka puljust!
     
  14. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    ehkä oon enemmän ton ison äänenvaimentimen tyhjentämisen kannalla kun kokonaan suoran putken,varmaan äänistä tulee hyvät jos tyhjä vaimennin,mitäs sieltä sisältä sitte löytyy? villaa putkenpätkiä jotain kammioita varmaan :odroll: ei kai toi paha homma ole?
     
  15. vani75

    vani75 2nd gear

    kkk

    siit ei ol mitää hyötyä!!!oon sen jo kokeillu ja ei tullu ku turhaa työtä!
     
  16. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Re: kkk

    kyl ainaki omas 143:s se ääni muuttus kumeammaks ja se papatus hävis ku laitto tyhjän vaimentimen..semmoinen perus suora tarvikevaimennin mist repisi villat poijes, mut jätin sen reikäputken sinne.........
    nelossarjan pönttövaimentajast en kyl tiiä ku eioo läpivirtaava, et miten muuttuu...
    Toss yhel kaveril o 164:s kans semmoine tarvikepönttö ja ei se kyl papata yhtäään, mut jytinät o hyvät. ja vihellys :D
     
  17. vani75

    vani75 2nd gear

    j

    juu puhunkin just 4 sarjan isosta pöntöstä.tarvikemallin suorasta ei oo kokemusta.
     
  18. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    siis 144:sta kun tyhjentää vaimentimen niin ääni ei muutu yhtään vai :eek:
     
  19. vani75

    vani75 2nd gear

    o

    sitä isoo neliölootaa!ei meil ainaka mitää vastaavaa hyötyä!mustaa sieltä alko kyl tulee mut äänii ei juur mitää vaikutusta.
     
  20. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Re: o

    4sarjassa on kyl muutenki hiukka hiljaisemmat pakoäänet, johtuu vissiin erinlaisesta turbosta ja pumpun ajoituksesta...
    mut tiputtaa sen ison pöntön poijes, ja rakentaa sinne alle semmoisen läpivirtaavan vaimentajan....?
     

Kerro tästä muillekin!