Scoopin laillinen max. korkeus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Barracuda-65, 30.5.2011.

  1. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Koitin hakua käyttää mut en ole vielä löytänyt vastausta joten jos joku tietää ni saa kertoa.

    Näin luki trafin sivuilla: f) katsomisalueen tuulilasin läpi on täytettävä auton käyttöönottoajankohtana voimassa olleet vaatimukset.
    Ja mistä sit löytää vuoden 1965 säädökset/vaatimukset, scoppi pitäis laittaa ja pitäis selvittää paljonko se saa tulla tuulilasin eteen, vai pitäiskö suosiolla laitaa vasta rekisteröinnin jälkeen scooppi.
    Helppo on kyllä laittaa kun on muutamat konepeitot eli ei tarvi kuin vaihtaa mut ois sen hyvä olla ihan laillinen 8)
     
  2. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    En tiedä muuta asiasta kun et Imatran katsastus kontorilla toinen katsuri näkee 6/71 ahtimen kanssa ihan hyvin ja toiselle noi 10cm korkee skooppi on aivan järkyttävä vaara tekiä ja estää kaiken näkymän koetaulusta eteen päin ja nämä todettu vuoden sisällä samassa automalli sarjassa :D
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Toi ilmeisesti kertoo siitä, että laissa ei ole eksaktia senttimäärää tai katselukulmaa tms. kerrottuna, eikä sitten kait myöskään Trafilta ohjetta, joten katsuri joutuu tulkitsemaan lakia.

    Tulkintaa voi käydä kysymässä etukäteen. Olennaista on ensin mainita, että kyseessä on vanha auto, ja sitten todeta että "yritin kyllä etsiä netistä tietoa, mutta en löytänyt mistään". Näin katsuri ensinnäkin ymmärtää että kyseessä on wanha auto ja siispä wanhat lait, ja toisaalta että et itse tyrkytä oikeata vastausta vaan tulit kysymään asiasta asiantuntijalta. Sitten vaan pidät suusi kiinni kunnes tietoa tulee. Voit lopuksi varovasti kysyä niitä senttejä - niihin kun on sitten helppo vedota kun tulee katsastukseen: "no siinä on ny senttiä vaille se mitä sanoit että saa olla".
     
  4. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mä oon joskus nähny jonkun vanhan piirroksen jossa oli piirretty jotain viivoja ja neljän asteen kulma alaspäin ja kaikki mikä jää tämän 4 asteen alapuolelle on sallittu. Hyvin sekava kuva josta ei selvenny juuri mitään
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kysyin tossa vuodenvaihteessa remmiahtimesta ja korkeuksista/mitoista,niin sanottiin,että ei saa haitata näkyväisyyttä,siinäpä ne tärkeimmät mitat,eli taitaa olla katsurin tulkinnoista aikas pitkälle kiinni,kuten aikasemmin joku jo mainitsi.
     
  6. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Pitää kysyä konttorilta ennen ku menee rekisteröimään menopeliä, säästyy siinä mahdollisesti yhdeltä ylimääräiseltä käynniltä sitten.
     
  7. Teukku

    Teukku 3rd gear

  8. jar

    jar Gearhead

    C5_Z06 selkeästi ymmärtää kuinka tyhmiä, tässä tapauksessa katsastusmiehiä, kuuluu viedä :D Olennaista on esittää itse tyhmempää ja kysyä nöyrästi neuvoa viisaammalta, vaikka tietäisi kuinka homman saa tehdä, mutta jos siinä on viranomaisella pienikin tulkinnan vara. Näin katsastusmies saa tuntea olevansa se viisas, joka päättää miten homma toimii, tässä tapauksessa siis sanoo scoopille korkeuden.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei toi katsurien kanssa etukäteen neuvottelu ihan huono idea ole. Kävin esim kysymässä miten vanhaan autoon saisi laitetuksi vähintään yhtä vanhan metsälöydöstä irroitetetun omavalmistevetokoukun. Lopputulos oli kaikkia osapuolia miellyttävä :D kokonaisratkaisu.

    Joskus myös työasioissa käännyn tuotteitamme valvovan viranomaisen puoleen ja kysyn "mielipidettä" oman näkemykseni tueksi. Aika monta uudelleen suunnittelua olen tällä onnistunut välttämään.
     

Kerro tästä muillekin!