Scottarin lavamuutos.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 4.8.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli himottais vaihtaa tulevan talven aikana scottarin orkkis lavan tilalle steppari lava, käsittääkseni tuo on myös lyhyempi joten ulkonäkökin paranisi erittäin paljon.
    Itse lavan purku ei luulisi olevan iso homma, mutta miten tuo steppari lava passaisi tuohon rungolle jos sellaisen satun löytämään?
    Mielessä kävi myös muovista tai kuidusta väännetty kaukalo.. :D

    Olisin hyvin kiitollinen asiantuntevista kommenteista.. :wink:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    pitkälavaisen cee 10 pickupin runkoa saat lyhentää 30 centtiä, lyhytlavaisen runko on sama kuin stepparissa.. muut ongemat selviää sitten tehdessä.. 8)
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    ...ulkonäön paranemisesta voidaan olla montaa mieltä....
    suosittelen unohtamaan koko jutun, yleensä ihan ite tehdyt lavat on mitä on.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    En mie sitä ite meinannu vääntääkkään, ostan jostakin ja mallailen rungolle kiinni.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ihmeviritys siitä tulee, jos et runkoa lyhennä..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    No hohhotihoijjaa, kukas tässä on väittänytkään ettei runko olla lyhentämässä, tietenki otetaan pois se mitä tarve vaatii se ei ole mikään ongelma ku pysyy kohtuu hyvin nuo pillit ja hitsit kädessä.
    Alkuperäinen kysymys oli tässä se että sopiiko se miten stepparin lava tuohon miten leveyden puolesta ja miten kiinnitykset..läpipultilla ja saumaa?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yks juttu vaan tuli mieleen, että meneeköhän ihan pelkällä muutoskatsastuksella tuo akselivälin lyhentäminen? Siis jos aikoo joskus kylillä autolla käydä.

    Kun ei ihan hirvee neropatti tarvii katsurin olla, kun tyyppimerkinnästä akselivälin bongaa.

    Mä vaan
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yks juttu vaan tuli mieleen, että meneeköhän ihan pelkällä muutoskatsastuksella tuo akselivälin lyhentäminen? Siis jos aikoo joskus kylillä autolla käydä.

    Kun ei ihan hirvee neropatti tarvii katsurin olla, kun tyyppimerkinnästä akselivälin bongaa.

    Mä vaan
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten rungon loppuosan lyhennys ja akselivälin lyhennys muka liittyy toisiinsa? :eek:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    tää liittyy just siten, että lyhytlavaisen pikupin ja pitkälavaisen pikupin
    akseliväliero on jo tuo 30 senttiä eli runko pitäisi lyhentää taka-akselin etupuolelta...
    mahtaakohan olla vaivan arvoista.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eikait tosta luulis tulevan kovin paljoa prosentteja tai ongelmia ??
    Eikai siinä ku vahvistelee kunnolla sitä runkoa sitten vaikka vanhoilla tiekarhun terillä ja sillee ja käyttää konepajalla kardaania , voipi olla että muutostyön jälkeen rungosta tulee jopa kestävämpi.. :)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    C10 Stepsidejä 73-87 vuosimalleja on tehty myös pitkäkavaisena, kuten aikaisempiakin malleja.
     
  13. Hazka

    Hazka 1st gear

    Tee puu lava :rotfl:
     
  14. Scartman

    Scartman 1st gear

    Kaveri toteutti lyhennyksen jokunen vuosi sitten. Akelta tuli luvat ja runkoa sai lyhentää vastaamaan lyhytlavaista runkoa. Puikolla piti hitsata, migi ei kelvannut. Ei kuitenkaan vaihtanut lavaa vaan lyhensi myös lavan. Näin laitteen parikolme vuotta sitten forssassa, eli silloin vielä oli hengissä. Stepparin lavahan pitäisi mennä melkein heittämällä
    paikalleen, ei niihin eri runkoja tietääkseni tehty. :-?
     
  15. nomercy2

    nomercy2 1st gear

    Joo stepparin lava on vaan pulteilla kines,joten se ei tuota ongelmaa,suurin brobleemo tossa mielestäni on sellaisen jigin vääntäminen että katkaistun rungon saa takaisin SUORAAN hitsattua kiinni !! Mites noita stepukka lavoja ja takaloksuja mahtaa olla saatavana ja mihin hintaan ?? Tietääkö kukaan ??? Kardaanin lyhennys yms..
     
  16. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Aika vittumainen on lyhentää kannatinlaakerilla varustetun kardaanin takajämää, se pätkä jää ehkä 50cm pitkäksi?? Joten jos lyhytlavaisen haluut (117.5" akseliväli) niin vaihda lootan perään slip yoke ja teetä yksiosainen kardaani, toimii.
     
  17. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Niin nojoo voihan se olla nelivetokin, jolloin siinä ei ole kannatinlaakeria.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Miten tällainen onnistuu nykyään? Eli pitkälavaisesta tehdä lyhyt lavainen. Meneekö muutoskatsastuksella vai tarviiko poikkeusluvat?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi pitäs, kun mihin sitä lyhyttä lavaa tarvii? :odeek:
     
    passerby tykkää tästä.
  20. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Akselivälinmuutos taitaa olla luvan perässä. Eli poikkeuslupalappuja rustaamaan.
     

Kerro tästä muillekin!