SEALED POWER CS 274

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lielahti, 1.2.2006.

  1. lielahti

    lielahti 1st gear

    Nokan pitäisi olla lähellä alkuperäisen kaltaista. Myyjillä ei kuitenkaan ole tietoa nokkien ajoituksesta. Tiedossa on exhaust duration 203, intake 194, overlap 43 ast. Nostot venttiilistä mitattuna imu 0,39052", pako 0,4101".
    Lisäksi valmistajan sivulta löysin int lift 0,2603", exh lift 0,2734".
    Kuitenkin kiinnostaa avutumis- ja sulkeutumistiedot.
    Kai ne joku tietää? Tai mitannut?

    Laittaisin vanhaan 283:seen.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuo on gm:n stock nokka, tunnetaan yleensä nimellä 327cid/300hp mutta käytännössä se yleisin keppi 60-ja 70 luvulla.
    Oheiset tiedot ovat Cranen vastaavasta nokasta. Tuo ylimmän rivin grind number on itse asiassa GM:n osanumero.
    Oikein hyvä vääntöinen keppi, tekee yllättävän kovan staattisen puristuksen pyttyyn (abdc vain vajaa 26 astetta). Hieno nokka kruisailuun, mutta kun menin laittamaan Camaro 350SS:ään tuon niin.....öööh...sanotaako että alavääntö oli hulppean järkyttävä. 350:nen isoilla mikkikansilla ja qjetillä vetää tuolla nokalla 3500-3800rpm asti ja se ei ihan riitä. Mutta kun tehdaskin oli tehnyt niin, pakkohan minunkin oli kokeilla.
    Tietenkin 283:nen toimii paljon paremmin tuolla nokalla kuin 350:nen.
    ----

    Grind Number: 3896929
    Operating Range: 1000-3200 RPM
    Duration Advertised: N/A Intake / N/A Exhaust
    Duration @ .050'' Lift: 195° Intake / 202° Exhaust
    Valve Lift w/1.5 Rockers: .390'' Intake / .410'' Exhaust
    Lobe Separation Angle: 112°
    Max Lift Angle: 108° ATDC Intake / 116° BTDC Exhaust
    Open/Close @.050'' Cam Lift: Intake - (10.5°) ATDC (opens) / 25.5° ABDC (closes)
    Exhaust - 37° BBDC (opens) / (15°) BTDC (closes)
     
  3. lielahti

    lielahti 1st gear

    Sittenhän nokka on aivan sopiva mun tarkoituksiini.
    Kiitos tiedoista!
     

Kerro tästä muillekin!