Sebring 07-10 jarrupoljin kovettuu hidastaessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja cowboymiki, 15.1.2021.

  1. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Käyttiksenä 2010 Sebring, joka pelittää muuten hyvin, mutta varsinkin talvella tuntuu jarrupoljin menevän välillä kovaksi, eikä painu alas päin (tai hidasta vauhtia). Jos jarruttaa reippaasti ja painaa jarrua kunnolla, niin toimii normaalisti, mutta jos painaa jarrua vain vähän hidastaakseen vauhtia ja hetken perästä painaa uudelleen, niin jarrupoljin on kivikova, eikä painu. Hetken odottelun jälkeen toimii taas normaalisti. Tätä tapahtuu varsinkin vaihteen ollessa vapaalla.

    Jarrulevyt ja palat vaihdettu vuosi sitten ja toisen puolen jarrusatula eteen myös. Jarrut ei tunnu laahaavan. Onko kellään hajua, mistä kyseinen ilmiö voisi johtua? Vähän ikävää lähestyä risteyksiä, kun ei tiedä pysähtyykö auto, vai ei?

    Ja jos sillä nyt jotain merkitystä on, niin manuaali ja vielä diesel kyseessä.
     
    Muokattu: 15.1.2021
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Alipainepumppu on rikki/väljä, ei kerkeä tekemään alipainetta tehostimen käyttöön...
     
  3. cowboymiki

    cowboymiki Gearhead

    Kiitos ripeästä vastauksesta. Kuulostaa loogiselta. Täytynee alkaa etsiä alipainepumppua.
     

Kerro tästä muillekin!