Sedanin ja farmari mallin alustan osien erot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Big_Rocker, 3.6.2015.

  1. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Kyseessä olis 1976 vuosimallin farmari Coronet.Kysymys kuuluu onko mitään eroja alustan osien suhteen sedan mallin kanssa?Epäilen että ei mutta en ole varma asiasta.Ainakaan rapakon takaiset varaosaliikkeet eivät tunnista erikseen farmari mallia.Sen verran tiedän kuitenkin että lehtijouset on vähän jäykemmät.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Perusmalleissa farkuissa paksummat vääntösauvat, paksumpi etuvakaaja ja 11" rummut takana. Näitä on varmaankin saanut muihin koppiin varustepakettien yhteydessä. Farkuissa on vähän pidemmät lehtijouset takana ja niitä on 6 kpl pakassa (muissa 4-5 kpl).

    Etujarrulevyjä jos on vaihtamassa, niin kannattaa mitata halkaisija ennen uusien hankkimista. Etenkin suomifarkuissa on usein ollut isommat 11.75"x1.00" levyt tyypillisten 10.88"x1.00" sijaan. Levyä ja korkeampaa jarrusatulan kiinnikettä lukuunottamatta muut etujarrujen osat on samat 11.75" ja 10,88" välillä pölykilpeä, laakereita, stefaa ja laakerikuppia myöden. Jarrusatuloita on ollut sekä tappien että tasopintojen varassa liukuvia.
     
  3. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Kiitos vastauksesta.Näillä tiedoilla on hyvä jatkaa projektia.
     

Kerro tästä muillekin!