Seeti rengas uppoaa volvo b230

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 23.11.2022.

  1. monster

    monster Gearhead

    On tollanen ahdettu 8v vinokone ,mistähän johtuu kun pakopuolen seetirenkaat uppoo ja menettää muotonsa.käy re85 polttoaineella ja moottorin ohjaimena maxxecu.voiko toi lähtökierros rajotin/paukku rikkoa kannen noin vai suruton ajelu rajottajaa vasten.nyt kolmas kansi risana.egt anturit on mittaamassa lämpöjä ja mun mielestä siellä joku suoja 840c.ahtimena hx40 .
     
  2. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Viilattu sisäkurvista pois ainetta renkaan alta? Liian ohut seetirengas, vakioseetiin 38mm venttiili? Liian iso venttiilinvälys?
     
    68corvette tykkää tästä.
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Voisiko olla liian löysät venttiilijouset, kun ajetaan rajotinta/paukkua vasten niin venttiilikoneisto sekoaa ja venttiili hakkaa seetiä kun ei koneisto pysty enään seuraamaan tarkoitetulla tavalla. Paukulla on pakokanavassa melkonen jysähtely mikä herkästi aukoo pakoventtiiliä hallitsemattomasti kun kanavassa vallitseva paine työntää lautasen väkisin auki
     
  4. monster

    monster Gearhead

    viimmetteeks kiinne vakiokansi mikä ei viilaa nähnyä.jousipaineet jossain 45 kg paikkeilla venttiilin kiinniollessa.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onko sulla kuvia tallella, miltä tuommoinen seetirenkaan leipoutuminen kanteen näyttää?

    Mulla oli joskus Sportsterin kanssa yhden seetirenkaan kanssa vaikeuksia. Tai en edes tiennyt, että se on tuommoinen rengas, kun oikutteli. Moottori lähti toisinaan käyntiin kauhealla naputuksella ja silloin vaan toisella sylinterillä. Joka kerta ryhtyi hetken päästä käymään molemmilla ja ääni hävisi. Käymisen varmistaa siitä, kun kannet alkavat lämmetä tai ei.

    Purun jälkeen toissijaisista jäljistä päättelin, että seetirengas toisinaan tipahtaa venttiilin mukana moottorin jäähtyessä. Se oli ohueksi hiottu ison venttiilin tieltä ja näin porttausviilojen jäljistä, että rengas on "pyörähtänyt" ja siksi sen on täytynyt olla välillä irti. Kansifirma laittoi paksummat renkaat ja ne on siellä olleet siitä asti vaivatta.
     
  6. monster

    monster Gearhead

    Ei se näytä oikeen miltään muuta kuin välykset häviää plus venttiilin ja seetin välistä valo paistelee.
     
  7. monster

    monster Gearhead

    onko toho ahtojen nostoo lähössä muuta konstia kun toi hirmunen rätinä ja pauke.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Onko varma että seeti uppoaa, vai ettei olisi paukun takia osumaa mäntään, tai muuten venttiilin venymistä? Tai tuskin siellä vielä venttiilit sulaa jos toi 840-asteen turvaraja on käytössä, katsoisin kuitenkin hajonneesta kannesta että onko venttiilit suorat?
     
  9. monster

    monster Gearhead

    Tossa yhen kannen käytin rempassa ja sano ukko että seetit liikkunut Laitettiin samalla sit isommat venttiilit ja uudet seetirenkaat ,remontista tuli suht arvokas ottaen huomioon että kansi paskana melkeen samointein.nyt onkin sit pudjetti kansi kiinni ja pari testi ajoon se meni kun hävis välykset.Mutta tarvii kasaa motivaatiota ja katto toi venttiili homma mutta epäilen kun ei jälkiä männissä oo näkyny.
     

Kerro tästä muillekin!