Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja DX, 26.1.2016.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei kannata kokeilla, tekee kivaa ihanaa monttua lakkaan jos jää v-lopuksi konepellille

    Ainakin mulla on moisen tehnyt perjantaina otin jarrusatulan irti ja osat lähtitilaukseen, kun muuta ei hallilla ollut, niin valot pois ja himaan maanantaina keulakasaan ja liinalla pölyt pois samalla ihmetellen et ompas kuoppainen konepelti, tarkempi tutkinta osoitti et oli syöpymiä tai muita painaumia niissä kohdissa joihin sitä nokea oli laskeutunut

    Sit en osaa sanoa oliko siinä noessa jotain mukana tai oliko lakassa jotain vikaa tai mikä sen teki, mutta en ainakaan ite suosittelisi kokeilemaan, voihan se olla ettei ole mitään vikaa vaikka satoja muotteja tekisi, mutta sen kerran kun lakkaan tulee kuoppia jossain pirramaalatussa cadillacissa, kun tahdottu itelle continental kit takaluukku, voi tulla hintaa sille muotille/kappaleelle
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikyllä itellä ole mikään syöpynyt vaikka samassa tilassa tulee säilytettyä autoja missä kaasuhitsaan ja polttoleikkaan. Välillä pääsee pölläys kun sytyttää ajatuksissa.

    Asetyleenissähan ei ole muuta kun hiiltä ja vetyä mutta varmaan joku epäpuhtaus kaasussa tuon teki.


    Mun auto mihin lasikuituosia aaytelin on ihan paskalintta joten ei väliä vaikka syöpyisi.
     
  3. T.

    T. 3rd gear

    Oolrait. Itse oon käyttänyt pakkausteippiä, se kestää hartsia jonkinverran mutta vuotaa herkästi saumasta vaikka olisi päällekkäin. Tuo kelmu pitää kokeilla. Vahastakaan ei ole(vielä) mitään kokemusta, mut ehkä joskus..?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    kelmujenkin väliin kapilloi aikas pitkälle,
    eli reilu limitys vaikka kerrokset pingottaessa teippaiskin toisiinsa,
    kahdella kerroksella peittäminen ei ole yhtään liioittelua jos tosissaan haluaa varjella mallikappaletta
     
    T. tykkää tästä.
  5. DX

    DX Double Gearhead

    oldsi on leimattu ja sen reissun lisäksi maalikaupassakin kurvailtu,
    hyvin tuntuu mosa sykkivän,
    mitä nyt leimapäivänä öljytikun putki syttyi kirjaimellisesti tuleen kun tartin kaapelikenkä nojasi siihen (sitä ei nää mistään ja asennus tapahtuu arvaamalla),
    ensin toki simahti kipuna kun jännitteet romahtivat (laturi toimii vielä oikarin jäljiltä normaalisti) ja leimareissulta takaisin tullessa flekti meni jumiin,

    huomasin sen konttorilta tullessa kun koneen vielä käydessä virittelin tupaakkia, että lämmöt pikkasen kohoamassa, se oletettavasti korjuuntui perskansi aukaisemalla, pölynpoistolla ja uusilla rasvoilla,

    konttorillakin piti sulakkeita pyöritellä ja lampunkantoja runkata kun iskaritesterissä täristessä sammui suunnilleen tasan puolet keulan polttimoista,

    sellaista kaikkea kivaa pikku sähvövikaa se teettää kun vehes lojuu melkeen vuoden niillä sijoillaan ja säiden armoilla.
     
    Muokattu: 2.3.2017
    FuryIII '71, Pas(i)kiainen, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää luulen että jos varaat sen litra-pari viinaa niin löytyy joku vapaaehtonen kuvaamaan ja editoimaan.
     
    Jussi289, Herje ja DX tykkäävät tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite voisin lähteäkkin, mutta 700km matkaa pikkasen hidastelee :odroll:

    Kamerahan ei ole ongelma, se 39e;n denver? tokmannilta on ihan jees kuvanlaadullinen ja kykenee suhteellisen toimivaan liikkuvaankin kuvaan

    Pohjassa on ihan normaali m6 mutteri, eli jalkaa syntyy vaikka kierretangosta

    Mutteri rautalätyskään kiinni siihen kierretankoa metri-2 ja molempiin päihin lukitus mutterit, niin jalka on valmis
    Lukkopihtien selkään jos hitsaa pultin pystyyn ja sivulle saa kameraa kiinni sinne ja tänne hyllyn ja pöydän reunoihin

    Kolmella jalallisella ja yhdellä kourassa olevalla kameralla tekee jo melkoisen elokuvan

    Editointi varmaan onnistuu joko vintoosilla tai youtubella toimivan hyvin


    Mitenhän suosittu siitä muuten tulisikaan, kun roadkilliä aattelee, siitä suomiversio höystettynä niillä tallissa remppaa ohjelmilla

    Lauantaisin vaikka pari joutilasta tallille puhumaan projektista tai ei juontajien tartte ees olla tallilla, juonnothan voi tehdä valkoisella taustalla ja leikkauksella, ellei sitten ole sopivaa lakanaa joka ripustaa taakse et saa tallinkuvan taustaksi

    Vierailevat juontajat voi olla ympäri suomea, sopivalla leikkauksella ja asettelulla ja video puhelulla vaikka powerstroke voi vierailla pick-up jaksossa katsojien luullessa jommankumman osapuolen käyneen toisella mantereella
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    taas kasvoi yhden ameriikanlossin kotimaisuusaste pykälällä

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    palontie, Herje, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vittu sä se aina löydät happamat autot. Ei hyväpeltinen ois mitään?
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    niistä ei saa rahaa
     
    Naumasto, Inlinee ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Paljos muuten maksaa pelli hommat?

    Jos käyttiksen käyttäisi korjuulla
    Ajatuksellisesti hiekkapesu kotosalla, pintaan joku maali joka kestää reissun. Riisutulla opelilla poriin pelliremppaa ja takaisin kestävää maalia korjattuihin kohtiin ja kotosalla värit päälle
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    No tommonen pellitys on joku reilu kolmesatkua ja toki siellä on sisälokkarikin fiksattuna, ei vaan kuviin asti eksynyt ja maalaus pari siihen päälle

    eikö riitä...

    no plus värkit sitte

    vieläkään :odeek:

    plus alvi

    :odwink:
     
    Muokattu: 8.3.2017
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko parempi tehä kerralla hyvää jälkeä kuten yllä ja ottaa isompi korvaus vai sutasta ja ottaa vähemmän rahaa mutta tehdä se uusiksi parin vuoden päästä :D
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    parempi on hiton suhteellinen käsite, mutta sanotaan näin, etten halua päättymätöntä jonoa konttorin lattialle varisseita ducatoja oveni taakse.
     
    palontie tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ai sä oikein taiteilit ton alkuperäsen saumakohdankin tohon kynnykseen. Respektii.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    korroosion kannalta hippasen jopa tyhmä veto kopsata jotkut tollaset alkuperäset ratkasut, mutta eipähän sitten väritettynä näytä korjatulta, täytyy koittaa vaan saada sinne peltien väliin sitten kunnolla koteloööliä.

    varmaan sisälokkariin reikä niin sieltä saa kilikalin pillillä suihkittua
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, ne ratkasut kun monesti on massatuotannon sanelemia, eikä niissä esim. korroosiohommiin juurikaan puututa. Pelastellaan tilketökötillä se mitä pystytään. Mä jätin nuo just viimeks ihan suosiolla tekemättä, kun ne on vielä niin "alaspäin", ettei sitä kohtaa kukaan tummasta väristä edes huomaa.
     
    palontie ja DX tykkäävät tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos toi Subbe vielä huomenna pajalla,niin vois pällistellä?
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    on, kaamosmasennus on vaihtunut kevätväsymykseen ja muutama tunti päivässä duunia riittää flekuuntumiseen ihan mainiosti
     
    palontie tykkää tästä.
  20. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt löytyi niin upea musiikkiesitys, että se kuuluu täälläkin, tuosta voi missä tahansa ylpeänä sanoa, että suomalainen laatutuote.

     

Kerro tästä muillekin!