Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja DX, 26.1.2016.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    kannet noudettu koneistamolta, istutettu pykälän suuremmat orkkis-imuventtiilit, täytyy kanavat vielä pirrailla ja palotilan puoleltakin sipasta lautasen sivustalta, ymsyms.
    koneistaja kehusteli, että onneks en pyytänyt kasvattamaan pakovenaa, oli kuulemma niin kovvoo hommoo siivotakin pakoseetit, mutta eipähän nuo olleet juuri miksikään menneetkään.
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    missäs sait koneistettua? ja kauanko jouduit osia odotteleen?
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    kreula, tossa maksuton mainos, eli nykyinen kännynumero: 045 679 9705

    koneistusta en joutunut odottelemaan yhtään, sanoin heti viedessä, että tee sitten kun siltä tuntuu, mikään kiire ei ole kun koneen muut palikat oli tuolloin just vasta tilattu, niitä odotellaan edelleen.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuli sellainen juttu mieleen, että josko noissa yksipulttisissa nokkarattaissa tekis ajoitustapille muutaman ajoitusreiän rattaaseen eri asteluvuille, niin silloinhan sitä kaksiosaista koppaa vois hyödyntää.
    Siis jos sellaisesta akselista kyse.
     
    DX tykkää tästä.
  5. DX

    DX Double Gearhead

    joo, samaan olen päätymässä itsekin.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm..kreula oli siin viikkarin kyljessä.. luulin että oli lopettanut hommat jo. (niin siellähän mä tuon ramblerin kannenkin koneistutin joskus 8-10v sitten)

    ajelin eilen illansuussa toimettomana muutaman tunnin ja ohi ajaessani harkitsin hetken poiketa sun hallilla morjestaas, näin caminon vielä parkissa mutta en sitten kehdannukkaan tulla ovelle koputtaan.. ei koskaan tieä josko sulla olisikin ollut joku maalausoperaatio kesken ..niin ei sellasta voi häiritä turhilla oven avauksilla ja häiriöillä.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    kävin pajalla suorahiomakoneistelemassa toisen kannen imuröörit isompia venoja mukailevampaan kuosiin, kanavakokoa koitin olla kasvattamatta, lähinnä loiventelen krap...,
    öh sori,
    loiventelin kurveja ja hoikensin ohjureita entisestään, ohjurien liepeiltä pääsi pikkasen levittämään kanavaa ku seetit o isommat.

    imuvenojen kohdalta aion vielä kalvaa tota "palotapahtuman kannalta haitallista" rappua samaan tyyliin kuin pakovenojen puolelta tuli aikoinaan tehtyä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    tossa pikkasen viitettä millasia aivopieruja mosaa aikanaan tehdessä tuli, ei mitään järkeä laikkoa valurautasarjaa auki ja rakennella sen kanavistoa uusiksi, näin kuitenkin aikoinaan tuli hupina tehtyä. noi haarathan on alunperin T-haarat, tuola kanavissa on sisällä myös se Y:n keskimonttu, et olis olevinas vähäse niinku eedelwaissin pervomanssi.

    [​IMG]
     
  8. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Olikos nämä ne kannet, mithin valoit alumiinia cross overeihin?
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    nämä on just ne, valulöntit ovat tehneet tilaa itselleen ja liikkuvat pikkasen, näkyy tossa keskimmäisessä kuvassakin köykämiinin reunus, sen seurauksena parissa pytyssä se reunuskin pikkasen käpristellyt.

    valaisko uudestaan vai tekiskö imarin suunnasta jenkan jolla kiskoa kanavien väliseinää vasten ns. liikkuvat taakse, kattoos ny.
     
  10. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tein sen sun valujutun innostamana vastaavan tempun bbc 454 rautakansiin ja niissä toinen valos alkoi hiukan liikkumaan jo kanavaa portatessa. Mulla pakokanavassa oli venan sijasta muotoiltu puutappi, joka säästi melkoisesti siinä kanavan jyrsintähommassa, kun valoksen muoto tuli lähelle valmista.
    Melkoiset lämmitykset se sulatus ja valuhomma vaati, joten millään pikku punseenilla homma ei onnistu.
    Se toisen valoksen pikkuinen liike lakkas, kun lirautti saumaan ärtsyä kierrelukitetta.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä tietää että kreula tekee vielä. Mieluummin ajan poriin 600km kun maksan näille vitun puoskareille.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    On se kova touhuumaan kun tuolla tavoin pilkkoo imusarjaa ja liimaileen sitten kasaan ja saa vielä täysin toimivan vehjeksen siitä.

    Sussa on selvästi idealistin vikaa :D
     
    wilburi tykkää tästä.
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    "ihan vakiohan tää on katto vaikka" :D
     
    DX tykkää tästä.
  14. DX

    DX Double Gearhead

    stökkireising :rotfl:

    No mää tykkään kokeilla sellasia jutskia missä ei varsinaisesti mene haaskuun mitään, käytetyn ajanhan voi melkiin laskea tuloiksi sillon ku harrastetaan,
    noita valurautasarjojahan pyörii jaloissa melkeen vaivoiksi asti, saattoi se jopa toimia kun ei kosla marttivaililla ainakaan hidastunut.


    runkolakrupukkien pultteja lukuunottamatta sain tänään osat handuun, kunhan saan kannet väsäiltyä valmiiksi niin mosaa voi alkaa pikkuhiljaa kasailemaan, pulttien kanssa voi kestää hetken kun en ehkä saanut pulttikauppiaalle perille, että haluaisin ne pultit mieluummin heti tai edes lähitulevaisuudessa, ku joskus kuukauden päästä kympin tai kaks halvemmalla, minua ei siis kiinnosta hinta, vaan saatavuus.

    tiiä jos vaikka jääradoille ehtis tänä talvena pyörähtelemään, leimalla vaan pitää poiketa ettei kärryssä tartte raahata.
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Entinen Kreula, nykyinen Hionta ja koneistus HS OY
     
    DX tykkää tästä.
  16. DX

    DX Double Gearhead

    ^Totta, paikka on tunnettu kreulana vuosikymmenien ajan, niin eipäs se ihan hetkessä kieleen korjaannu, tulee vielä nykyäänkin käytyä kaffilla tiilimäen kesoililla, eli kespalla.

    otin hupina kuvan pitelemättömästä kanavasta, antaa osviittaa siitä mitä noille on vinkutellessa tapahtunut.

    [​IMG]

    sitten oli mulla asiaakin, tai oikeestaan kysymys,

    mulla on nyt seetin tiivistepinnan ulkohalkasija ~47mm, sisä ~44,5mm ja ite kanava ~40-41mm ja toi "trumpetti" on kairattu aabbout sentin matkalle, pitäskö loiventaa vielä, nenuhan on XE 268, eli aika jyrkkäramppinen ja karvan alle puol tuumaa nostoa.

    [​IMG]

    ja tuosta sisäkurvan puolelta erikseen, lähes pystyyn, vai jättää samanlaiseksi ku mualla

    [​IMG]
     
  17. Keme

    Keme Gearhead

    Ymmärrettävää :)
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Trumpetti soi parhaiten kun jätät sisäkurviinkin pyöreyttä, ei ainakaan kannata heti seetin jälkeen ihan suoraan lähteä alas, mikäli nyt oikein ymmärsin tarkoituksesi.
    Tuolla muodolla tulee hyvät virtaukset alanostoilta lähtien.
     
    DX tykkää tästä.
  19. DX

    DX Double Gearhead

    vastasit ihan just prikulleen siihen, vissiin ihan ite omassa päässäni kehittämään, ongelmaan mihin tukea kaipasinkin,
    toi lattian tasaisuus, seetiin nähden melko samansuuntaisuus ja matalahko rakenne ja sen pakottama melko jyrkkä käännös hämää mua joka kerta ku näitä pähkin.

    lattiaahan sais mieluusti kai nostaa, mutta katossa ei häävisti ole varaa mennä ylöspäin, eikä oikeen sivuillakaan

    siellä on nyt melko symmentrinen "trumpetti" ympäriinsä ja loivennettuna pikkasen yli sentin matkalle ja halkaisijoiden suhde on noin 0,9 tiivistyspinnan sisäreunasta ja 0,85 ulkoreunasta mitattuna,

    siksi noin suhteet kun tönäri ei aivan ylety taskun pystyseiniin asti
     
    Muokattu: 10.2.2017
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyyyllä siellä jonkinverran on varaa kattoa ja sivuja suurentaa.

    Ainakin c kansissa.
     

Kerro tästä muillekin!