Tämmöinen still-kuva Suomi-Filmistä sattui vastaan surffaillessa. Hyvin erikoinen auto, 1939 iso Hudson "Country Club" convertible. Huomaa Suomen Autoklubin vaunumerkki keskellä grilliä sekä miljonäärivalkosivurenkaat välirauhan aikana. Filmistä "Jos oisi valtaa...", pääosassa Aku Korhonen
TV1 esitti muutama vuosi sitten elokuvan "SF-Paraati" (1940), Tauno Palo & Ansa Ikonen- komedia välirauhan ajalta. Tauno ajaa 1938 Opel Admiral 4D avoa. Myös 1938-39 Ford V8 autoja esiintyy taksina, jne... Georg Malmstenin säveltämää "iskelmämusiikkia" kuullaan rainassa runsaasti, itse asiassa koko juoni on kirjoitettu mahdollisimman usen musiikkiesityksen perusteluksi. Filmi sinänsä ihan höpö, mutta kun miettii, millaisen arjesta paon mahdollisuuden tämä on sotavuosien aikana antanut ihmisille, niin rillumarei hömppääkin alkaa kummasti kunnioittaa... http://areena.yle.fi/1-1111558 Opel Admiral Sisu SH-7 1938 Ford-taksi
Saapa nähdä mitä autoja uudessa Olavi Virta -elokuvassa on. Ainakin trailerissa kurvataan mustavalkoisella n. 1956 Fordilla. Arvostelijat ovat haukkuneet rainan, mutta he eivät taida ymmärtää että elokuvalla voi olla muitakin ansioita kuin näytteleminen, maskeeraus yms. Eri juttu olisi jos sama tarina jostain Kia Ceedilla ajavasta selibaatissa elävästä hiphop-artistista.
Ei koskaan huomispäivää -elokuvassa ajetaan avomallisella 1951 avo-Fordilla. Lieneekö ollut maan ainoa ennen uustuontia?
Olen pistänyt merkille,että monissa elokuvissa vanhassa tai uudessa,on mukana vanhahko jenkki-biili...
Yleensä suomalaisissa elokuvissa ja TV-sarjoissakin pahikset ajavat jenkkiautoilla. Esim. Rampe ja Naukkis -elokuvassa jollain 70-luvun alun Chrysler Newportilla tms. samannäköisellä.
Paalissa on tämä tapaus.. Olisko ollut noin vuonna 2000 kun tämä oli purkuautona Us-Center Oy:ssa Loimaalla..
Kiitos, tämä oli hyvä nähdä. Tuo 56:sen teippaus&fiksaus juttu oli hyvä. Ihan kuin tämä "autonhankkija" ei tajuaisi että kun auton omistajalle kunnostaa auton joka esiintyy vielä elokuvassa on se aika iso palvelus ja arvonnousu josta omistaja voisi melkein jo maksaa... saikohan omistaja vielä palkkionkin lainasta? - Jani -
Se jossain stunttikohtauksessa oli kai tipahtanut niin korkealta että kori taipui banaaniksi. Oli se vielä nipin napin ajokuntoinen vaikka kardaani raapi pohjaa, mutta ei enää järkevästi korjattavissa.
Takaisin Ryssiin - Back to the USSR https://fi.wikipedia.org/wiki/Back_to_the_USSR_–_takaisin_Ryssiin Cadillac joka lienee mallia laikka-avo, taitaapi olla 1963. Rekisteritunnuksella ei löydy tietoja.
"saamani tiedon mukaan nuo BE-1 ja BE-2 kilvet olivat Bernerin (maahantuojan) käytössä olleita kilpiä ja ne vaihdettiin aina uusimpaan automalliin. Useinmiten Imperiaaleissa, mutta taisi BE-2 olla Tekniikan maailman "johtoryhmän autojen" testissä vuonna 1970 olleessa Furyssäkin." http://www.overdrive.fi/forum/threads/imperial.3648/page-2
Joo, sama kilpi on tässä ketjussa aiemmin esiintyneessä ´57:ssa Sotossa ja tossa yllä on kuva missä se on ´61 Plymouthissa. Ton Tekniikan maailman ´71(!) lisäksi olen nähnyt mainoskuvat missä noi samat kilvet on ´65 ja ´68 Plymoutheissa. Vähän ohi aiheen ja mä oon kirjoittanut tän ennenkin, mut toistetaan se nyt. BE-1 on ´66 Imperial, joka on suvussa edelleen ja BE-3 oli hetken aikaa se Monte Carlo-Barracuda johon vaihtui kilvet kun siitä tehtiin ralliauto.