SG 2008

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SG 448, 16.10.2007.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Höh! No miten mä selitän meidän tiimipäällikölle, että sillä ei ole ikää lineuppiin? :rotfl:

    Joo, tottahan tuo ja kiitoksia vastauksista (taas).
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vai olisko reaktio ollu sama mutta saa oot kytkeny sen ylimaarasen delay poxin tiatokoneeseen ja se hidastaa sun reaktioita? :wink:
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Nyt lensi aamukahvit näppikselle :lol:
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, sä olet sen pitkän kuusen kanssa tottunut elämään, niin tässä pro-threadissa tuli vähän viivettä :D

    Joo, mutta tuli tuosta nimimerkin HM -kysymyksestä mieleen itsellenikin kysymys. Eli jos ja kun olen lähdössä motoparkkiin hakemaan lisenssiä ja JOS siellä ei ajeta koko SG ryhmää, niin pitääkö mun nyt sitten maksaa siitä huvista myös osallistumismaksu? Vai mitä widdua mä teen? Lisenssiajohan on periaatteessa ihan eri juttu, mutta kun ei kukaan tiedä varmasti että täyttyykö luokkaminimi, niin ei viittis turhaan noita seteleitä repiä :wink:
     
  5. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    eli jos olet tulossa ajamaan sg:tä, niin uutena kuskina voit maksaa sen vasta kun olet suorittannu tutkinto ajot hyväksyttävästi.....

    Eli lähetä nyt ilmoittautuminen vaan tulee ja käy maksaa ilmoittautuminen kisa toimistossa kun tutkinto on suoritettu.

    Muista kuiteskin että AKK:n lisenssi pitää olla voimassa ennen kuin kisaan voi osallistua ja se on hyvä olla voimassa jo tutkintoajoja suorittaessa, siinä olevan vakuutusturvan takia.....

    Eli AKKn lisenssi voimaan ennen savoon tuloa.....
     
  6. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Moro Vesa!

    Siis voiko lisenssi olla voimassa ilman tutkintoa? Fyyran säänöissä kyllä mainitaan, että ennen tutkinnon suorittamista pitää olla voimassa oleva AKK:n lisenssi. Eikös lisenssi ole nimenomaan todistus siitä, että olet tutkinnon suorittanut ja siten kelpaava kilpailijaksi? Millä perusteella kaveri anoo itselleen lisenssiä? Että aikoo ehkä kilpailijaksi? Siis jos läpäisee tutkinnon?

    Tässä ote AKK:n tämän vuoden sääntökirjasta osio AUTOKILPAILUJEN
    KANSALLISET
    MÄÄRÄYKSET SUOMESSA ja sivulta 16 kohta 44. Lisenssin myöntäminen:
    Lisenssi on rekisteröintiasiakirja, joka myönnetään kilpailutoimintaan
    aikovalle luonnolliselle tai juridiselle henkilölle.
    Edellytyksenä on lisenssinhaltijan kuuluminen AKK:n
    jäsenyhdistykseen. Lisenssinhaltijan edellytetään tuntevan
    autourheilun kansainväliset ja kansalliset säännöt
    sekä sitoutuvan niitä ehdoitta noudattamaan. Lisenssin
    haltija osallistuu kilpailuun aina omalla vastuullaan.
    Tämä sitoumus syntyy, kun lisenssihakemus jätetään
    AKK:lle ja se kestää lisenssin voimassaoloajan. Kaikissa
    tapauksissa sovelletaan periaatetta, että lisenssi on
    myönnettävä jokaiselle hakijalle, joka täyttää näiden
    sääntöjen sekä sovellettavien laji- ja teknisten sääntöjen
    määräykset koskien lisenssin myöntämistä...

    Kohdassa mainitaan että henkilön tulee täyttää lajikohtaiset sääntöjen määräykset, jotta lisenssi voidaan myöntää. Eihän kaveri voi osata ennenkuin hommat on opetettu.

    Muihin lajeihin verratuna tämä menee päinvastoin ja mun aikanani kuten myös sinun aikanasi piti ensin suorittaa tutkinto ennekuin lisenssin sai. Niin DR kuin rallitutkinto. Eikö? Onko tässä muuttunut niistä ajoista toiminto vai tulkinta?

    Ei muuten mutta tää juttu vain tarttui oudokseltaan silmään

    Marko
     
  7. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    sinäänsä harhaan johtava tuo akk:n lause, mutta....

    Hommahan on niin että lisenssi ja lajitutkinniot eivät kulje millään tavalla käsikädessä....

    Sinä voit hankkia AKK:lta lisenssin ja osallistua sillä mihin vaan autourheilutapahtumaan, kunhan olet vaan lisäksi suorittanut vaadittavat laji kohtaiset tutkinnot.... Rataleima, rallitutkinto yms....

    Itsekkin aikoinani suoritin juniori rallitutkinnon vaikka oli kv-lisenssi lompakossa....

    Eli lisenssiä valvoo AKK ja tutkintoa kilpailunjärjestäjä.... Nää on kaksi aivan erillistä asiaa....

    Mut ilman AKK:n lisenssiä ei voi osallistua meidän kisaan, mutta voit ostaa lisenssin vaikka et ajais metriäkään... Vaikka ihan vaan kannatuksen vuoks...

    Siks vaan kannattaa hoitaa lisenssiasia pois päiväjärjestyksestä ennakkoon, koska paikan päällä se ei enään välttämättä ei onnistu ja sit jää sen takia kisa ajamatta...
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Missäs meinaa äijät ajaa Kalajoella? SG448? SuperGas? AnttiK? (minä?) Mopar? ...mr./ms X? Tonne vois vielä kisan saada aikaiseksi jos yrittäis nyt kun yks Angliakin on ilmeisesti tulossa radalle taas mukaan, mutta kaks kisaa jäljellä enää ja ne SM-pisteet...

    Meinaan että olishan se kiva joskus ajaa ns. oikeassakin luokassa mutta jos tästä nyt ei kesää enää tällä kaudella tule, niin olis fiksumpaa ilmoittautua suoraan spettiin, kun toi auto sinnekin kerran kelpaa...

    Late; Ne ruuvit on tilattu viime viikolla ja toivotaan että ehtivät perille :wink:
     
  9. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ilmoittauduttu on Super Comppiin.
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    Spettiä
     
  11. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Super Compissa ajetaan varmasti päälle indeksin :D
     
  12. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    SG456

    SG456 = SC256
    Helposti päälle indexin.
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    SG:stä SC:hen siirtyneet: Jos spetissä olisi delay box sallittu, ajaisitteko siinä tapauksessa spettiä?
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onks täällä muuten kadonneet osastoa ollenkaan?
    Multa olis tasasuus ja lamput hukassa.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tasasuus on vanhanaikaista, reipas vaihtelu virkistää myös kilapiljan päivää :poff:
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    SG:n hyytyminen herättää kovasti keskustelua myös tuolla naapurissa. Sundsvallissakin tais ajaa viikonloppuna vain 5 autoa SG:ssä. SPETissä ajoi saman verran mutta hommassa kävi näin:

    OBS! i ET Super Pro var det endast en bil Tore Holm som uppfyllde klassregeln, kvaltid bättre än 10 sekunder så endast han var inkvalad.)
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin. Jotain on tapahtunut... Viime vuonna kamasassa oli 7 autoa, nitroissa näytti olleen 8 ilmoittautunutta ja nyt meitä on kaikki kaksi. :eek:

    No ei mahda mitään, mutta jatketaan siis autoennustusta.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Re: SG456

    No jokos se Anglia viimeinkin palaa radalle!
     
  19. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Olis ajettu,MUTTA tossa alla on syy miksi.
    En ajatellut kovin taloudellisesti taaskaan luokan vaihtoa ja nyt jää se haaveilemani Vegasin matka tekemättä.
    T:SC 262

    6 SPORTSMAN ET, PRO ET & SUPER PRO ET

    · Delay Boxit ja Throttle Stopit kielletään. Perusteena tulevaisuudenkuva, jossa ko. laitteet ovat menestyksen edellytys. Amerikassa sähköisillä apuvälineillä varustetut autot ajavat eri kaavioissa, kuin ilman näitä olevat. Täällä autoja ei riitä kahteen kaavioon. Näillä laitteilla varustettuja autoja on vielä hyvin vähän, joten kiellon vaikutukset kilpailijoille eivät vielä ole kovin suuria mm. taloudellisessa mielessä.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sori, että oon kiinnostunut asiasta joka varsinaisesti ei minulle kuulu, mutta mikä suuri peikko on olla käyttämättä noita laitteita, kun ei kukaan muukaan käytä? Parastahan ilman muuta olis, että kaikki ryhmät olis elinvoimasia; miks perusoletus on se, että liike tapahtuu suuntaan superit -> braketit, miksei toisinpäin? Eiks sillä SM:llä olekaan mitään arvoa? Auttaisko superin hintojen laskeminen? Lisenssit sun muut on kuitenkin mykyään samat, tosin osa kenties potentiaalisista aktiiviautoista ei välttämättä oo 0.4 lamppukunnossa. Ja tietty, sit ehkä pitäis olla noi hilavitkuttimet, kun muillakin on.
     

Kerro tästä muillekin!