Sierraan V-8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja zejk, 22.11.2013.

  1. zejk

    zejk 1st gear

    Kaivattaisiin tietoa ja vinkkejä harrastajilta joille moinen muutos on tuttu. Eli auto on -90 Sierra, kone nyt 2,9 v6...tarkoitus olisi laittaa siihen 289 foordin v8. Katsurille kai voisi selittää että kone on 221 jolla prosenttimuutokset kai onnistuisivat, olisihan se mukava jos auto olisi laillinen kuitenkin vaihdetulla moottorillakin. Asiallisia vinkkejä kaivataan..esim mikä manuaali laatikko jne. Tiedetään kyllä että järkeähän tuossa swapissa ei ole mutta kaikkea pitää kokeilla paitsi omaa mummoaan. Ja loppuisihan se naljailu cruisingeissa ;)
    Roverin kasejahan niihin on laitettu mutta foordihan pitää olla foordi pannuhuoneestakin.
    Ps. jos tuo muutos on ylivoimaisen hankala niin saa tarjota jotain halpaa usa-fordia ilman konetta kun tuollainen hipo kone olisi valmiina odottelemassa pääsyä raitille
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vakio konehuoneeseen vakio konepellillä mahtuu 302, 351 tekee tiukkaa.
    Koneen korvakkeet, laatikon palkin ja kardaanin pääsee muuttamaan/ tekemään itse.

    Laatikoksi T5 5sp, T-56 6sp tai jokin tomaatti. 6sp ei taida mahtua suoraan hyvässä kulmassa.

    Perän ja jarrut Cossusta. Jäähdyttäjän kanssa tilanpuutetta, lukkopeltiä voi joutua muokkaamaan et saa tarpeeksi tilaa..

    Itsellä ei ole tällaista mut kaverilla on, ollu jo ainakin 5 vuotta..
     
  3. zejk

    zejk 1st gear

    Kiitos asiallisita vinkeistä !!! Jarrut ehkä riittää kun isot levyt takanakin...isoin huoli ehkä kun papereissa lukee "vähäpäästöinen"
    Meillä tuossa koneessa olisi aika korkea imusarja, edelbrockin f4b...ehkä mahtuu, tosin kyhmyrä pellissäkin olisi aika härski..sanoi hartikainen
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuollainen V8 Sierra pörräsi meilläpäin liikenteessä kymmenen vuotta sitten.
    Tosin kone oli Roverin 3.5 litrainen alumiinikasi.

    Tuo laite. Oli joskus myynnissäkin.

    http://fordsierrav8.i8.com
     
  5. xp

    xp Gearhead

    221 tai 289 tuskin vähäpäästöiseksi saa, eli pitäisi käyttää jo alunperin vähäpäästöistä (eli tarpeeksi uutta) 302-konetta.
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    302 varmaan liian iso? Ei saa lupia? Miten päästöjen mittauttaminen jossain?
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä uskosin että saa vähäpäästösen rajoihin, ainaskin itellä oli yks farkku caprice 4.3l V6 mikä meni suorilla putkilla vähäpäästösen rajoista läpi.
     
  8. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Olikos se Sierra mikä tyypitettiin 5.0 litran kasikoneelle Etelä-Afrikan ratasarjaa varten? Eli siitä mallisarjan suurin kone vertailun pohjaksi...
     
  9. No H2O

    No H2O Gearhead

    Eipä kelpaa etelä-afrikan xr8 vertailumalliksi... Pitäisi kuulemma olla eurooppaan toimitettu / tyypitetty peli mikä kelpaisi vertailumalliksi.

    Tämä oli paikallisen katsastusinssin kanta viime keväänä toisen rajoja hipovan muutoksen kanssa.

    BTW: Taitaa olla sama auto kyseessä kuin aikaisemmassa vastauksessa -> http://u33426.shellit.org/foorumi/viewtopic.php?f=10&t=39766&sid=83581841dc174e2d9f41f5ef4826e513

    Heh... Mieleen pulpahti vielä tuommoinenkin villi idea että eikös sen kasin saisi riesaan myös niin että ostaisi kaksi samanlaista riesaa... Toisen pitäisi vakiona ja toiseen laittaisi sitten sen kasin, minkä nyt haluaa... Sitten vain vaihtelisi kilpiä autosta autoon...
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Vähäpäästöiseen autoon ei saa vaihtaa ei vähäpäästöistä moottoria, vaikka sieltä tulisi kukkasia putkesta.

    Topikin aloittajan kannattaa miettiä mitä ja missä kirjoittelee, jos täällä haluaa kysellä "laittomuuksiin" vinkkejä, niin aika todennäköisesti kaikki tulevat Sierrat mitkä muutoskatsastetaan 221:lle tullaan koljuumaan konttorilla melko tarkkaan.
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Täältähän haulla lytyy toinenkin lanka samasta aiheesta.Mehän kaverin kanssa tommonen tehtiin.Kardaania voi lyhentää kolme senttiä jos haluaa koneen niin taakse kuin se mahtuu mut menee lyhentämättäkin.Me laitettiin tosin aod.Kardaani kävi yoken vaihdolla suoraan.Samoin takapalkki ei vaatinu mitään leikkelyjä.öljypohjaa joutuu muokkaamaan.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Eikös sierroissa, ainakin joissain ole sama borg&warnerin T5 loota, mikä on amerikan jenkeissäkin, eli kait ehkä mahdollisesti kävis jopa suoraan siihen "221":n manuaalin kytkinkoppaan? En tiedä.

    Noita päästöhommeleita en tunne, mut jos sulla on nyt joku oikee paljonkin viilattu "221", niin meneekö se sit mahdollisesti minkää sortin päästöistä läpi? Pitääkö sitte vaihtaa vanhempaan koppaan, jossa vois olla ees pieni mahollisuus saada päästöt rajoihin.

    Ja eikös tätä swappia tosiaan oo useampia tehty? Itsekkin tiedän ainakin yhden auton. Ja muistikuvissakin on, että tältä foorumilta vanhempikin aihe löytyy, niinkuin SBF tuossa jo kertoi.
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

  14. zejk

    zejk 1st gear

    Tässähän ei "laittomuuksiin" ole tarvetta , kuten jo aikaisemmin kirjoitin että pitäisi lukea papereissa mikä kone on. Ja kyseenalaistit muille harrastajille kenties aiheuttamani harmit, olen sitä mieltä että reilupeli ja vilunki ei kannata. Sain vastauksestasi sen kuvan että hyshyseikerrotakenellekkään homma olisi suotavaa näissä piireissä, anteeksi vielä kerran, tosin luetun ymmärtäminen aika hankalaa joskus.
    Muuten, saksassahan noita on tehty ja kuulemani mukaan pitäisi kelvata moiset muutokset suomessakin, vaikka katsurit aika nihkeitä niiden suhteen.
     
  15. zejk

    zejk 1st gear

    :eek: :-? :lol: :D
     
  16. zejk

    zejk 1st gear

    Heh..aloitetaan tämä topikki uudelleen....minulla, tai oikeastaan yhdellä kaimalla olisi auto. Siihen pitäisi vaihtaa joku osa. Saako sen sen vaihtaa ? En kerro sen enempää aiheesta jos viranomaiset lukee tätä. Enigmalla purettavissa olevia meilejä otan vastaan.
     
  17. pontso

    pontso Gearhead

    onhan yhellä meidän tutulla sierain foortin amerikan kasilla leimattuna , kysy siltä
     
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Meidän naapurissa on V8 koneinen Sierra...Se tosin on sillä Roverin Kasilla :lol: ...Eli ei aiheuta luultavasti kenellekkään mitään suurempaa poltetta :odroll: ...Koska jos kerran Ford Sierraan v8 kone pitää laittaa...Niin heti kättelyssä kyllä kannattaa unohtaa jotkut naurettavat roverin kasit :lol: :wc: :wc: :wc:
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ainut mahdollinen laittomuus on et moottori on isompi kuin 221, mut et tää mitään salailua tarvii. On niitä tehty ja laillisesti.

    tuosta et vertailluauto on pitäny olla Eu markkinoilla niin ei taida enää päteä. mites esim Skylinet, ei GT-R ole ollut eu n´versiota mut silti se kelpaa vertailukohdaksi.

    Hämärästi muistan et XR8 olis kelvannu, toinen mitä kyseltiin oli Cadillac Caterra, siis Opel Omega, 5,7L sbc... Onkoo kukaan tehnyt?
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Luin tuon aloitusviestin uudelleen ja edelleenkin siellä puhutaan 289:n laittamisesta ja katsastajan harhauttamisesta...

    Ei tuollaisessa 221 muutoksessa mitään hyssyteltävää ole, mutta jos täällä julkisesti huutelee että pitää laittaa isompi motti ja katsurille valehdella sen olevan pienempi..
    Itselle vain tulee mieleen ettei sen jälkeen Hollolan suunnalla tehtyjä Sierra-muutoksia hirveän helpolla sormien läpi katsota.

    Mut tää on vaan mutuilua, jokainen tekee niinkuin tykkää ja huutelee netissä mitä haluaa.
     

Kerro tästä muillekin!