Sierraan V-8

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja zejk, 22.11.2013.

  1. Polara1970

    Polara1970 3rd gear

    Ei sillä tietääkseni ole merkitystä onko täällä kyseistä mallia kilvissä vai ei. Ensimmäiseksi kannattaa hommata vertailumallina käytettävän auton esim. korjauskirja, varaosakirja tai joku muu (mitä enemmän kirjoja sen parempi) josta selviää luotettavasti tekniset tiedot, alustan/jarrujen ym. erot. Noiden kirjojen kanssa sitten konttorille neuvottelemaan kyseistä muutosta. Kannattanee printata myös mukaan lakipykälät joiden nojalla on muutosta tekemässä. Erikoisemman/harvemmin tehdyissä muutos asioissa kannattaa ehkä mennä suoraan konttorin päällikön juttusille, kun hän varmaankin loppujen lopuksi määrää mitä hänen konttorilla tehdään ja mitä ei. Useammalla konttorilla voi koitua hidasteeksi/esteeksi tuo ohjeistus jossa rajataan vertailumallit Euroopan ja USA:n malleihin, mutta ei kannata heti luovuttaa vaan selvittää asia perinpohjin. Ja jos ei kyseisellä konttorilla silti onnistu, niin sitten seuraavalle konttorille ja sama homma uudestaan. Laissa kun ei ole mitään maa rajoituksia.
     
  2. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    zejk lle yv:tä lähetetty
     
  3. zejk

    zejk 1st gear

    Meili luettu. Kiitos.
     
  4. GULF

    GULF Gearhead

    Eikös ihan ensimmäiseksi kannattasi ottaa yhteyttä maahantuojan edustajaan löytyisikö sierrasta sellainen rinnakkaismallivertailu kaavake missä mainittaisiin xr8... Siihen merkkiliikkeen edustajan leima allekirjoituksineen ja nimenselvennyksineen. Sitten konttorille juttelemaan prosenteista.

    Myös foordin tyyppipuolen guru Peräojan Vesa joka vaikuttaa malminkaaressa on harrastajaystävällinen ja rakennellut rinnakkaismallipaperit mk1/mk2 escoon sisältäen kaikenmaailman BDA/BDG koneet. Siltäkin kannattais rinnakkaismallivertailupaperia kysellä.

    Itse teetätin fiestaan turbomallille rinnaksaismallipaperin Porin auto oy vesa-matissa Virran Petrillä. Huhun mukaan ko. kaupassa olisi myös
    tuo maaginen xr8 paperi valmiina... Kannattasikohan sinne soitella? :rotfl:
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Ei missään tapauksessa...

    Liian helppoa :rotfl:
    Saattaapi alkuviikosta puhelin soida Porissa reisaksi asti :poff:
     
  6. Polara1970

    Polara1970 3rd gear

    Joo, tietysti kannattaa. Itse en nyt osannut edes ajatella asiaa, kun viimeksi kun olen tuonne foordin palvelunumeroon soittanut, joskus 10-12 vuotta sitten, niin sieltä vastasi joku nenänkaivaja jolta ei selvinnyt sitten mikään asia. Silloin päätin olla kyselemättä sieltä enää mitään. Sen takia lähetin jopa kirjeen saksan foordille joku vuosi sitten (netin kautta ohjasi automaattisesti suomen foordille). Vastasivat kyllä, mutta vastauksessa kehottivat ottamaan yhteyttä suomen foordiin. :rotfl: En ottanut yhteyttä, sain homman onneksi päätökseen ilman tuota suomen foordia. Mutta jos sieltä nykyään löytyy tuollainen harrastajaystävällinen asiantuntija niin tietysti ensimmäisenä yhteydenotto siihen suuntaan. :wink:
     
  7. ata

    ata Gearhead

    Cadillac Catera eli Amerikan vientimallin Opel Omega on kyllä ihan samalla Opelin V6-moottorilla (3.0 ja 3.2) varustettu kuin Suomessa myyty Opelikin. Niin myös Cateran korvannut Cadillac CTS oli aluksi varustettu samoilla Opelin 3.2 V6-moottoreilla.

    V8-moottoreita GM:n takavetoisiin V-bodyihin on asennettu Opelin proton joka jäi pois tuotannosta ennen sen alkamista lisäksi vain Australiassa GM:n sikäläisen yksikön Holdenin toimesta, mutta Australian Holden Commodorea on muuteltu aika lailla Opeliin verrattuna, auto on mm. leveämpi, joten Holden Commodorekaan tuskin kelpaa Opel Omegan vertailumalliksi. Vanhemmat Holdenit 70-luvun lopulta 80-luvun lopulle olivat lähempänä Opeleita ennenkuin auton pohjalevyä levennettiin paremmin V8-tekniikalle sopivaksi.

    Helpoin tapa saada V8 Sierraan on hankkia GMC Sierra... :D
     
  8. GULF

    GULF Gearhead

    Ja eikös 2012 ollut nettiautossa myynnissä jossain liikkeessä
    muistaakseni 1992 vuosimallinen sierra 5,0 kasilla?
    (id. 4724907). Millaisillahan papereilla tuo on sitten muutosteltu kun
    pakostakin on vähäpäästöinen?

    Jos jollain tietoa autosta kuten rekisterinumero ni paiskatkaa vaikka YV..
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    muistanko ihan väärin että auto esiteltiinkin jossain lehdessä? sininen farmari malli ? Oli omistajansa mukaan muutostyö valtava savotta, ja ei halunut kertoa tarkemmin mitä kaikkea piti tehdä että sai kilpiin. hintapyyntö ,muistaakseni 14000e ?
     
  10. GULF

    GULF Gearhead

    Sininen varmari ja olikos vielä valkoiset raidatkin. 14.900 oli hinta ja
    pellinalla 302 ruisku ilmeisesti muskankista...

    Olen edelleen siinä käsityksessä että läpihuuto juttu kunhan tekniikka on
    uudemmasta ja siirretty täydellisenä ruiskuineen ja katteineen jotta pystytään osoittamaan päästötason täyttyminen...
     
  11. jallu81

    jallu81 2nd gear

    ei ollu valkoisia raitoja. oli veekasissa 2011 tai -12 numerossa. 302+aod. thuderbirdin jäykkä perä. on leimattu tolla tekniikalla ja vähäpäästöisenä. oli kiikalan burnout partyilla 5vuotta sitten. pitkään juttelin silloisen omistajan kanssa.

    vähäpäästöiseen teknikkaan vaaditaan ainakin nykyään maahantuojan tai valmistajan todistus päästöistä. pelkkä vuosimallin mukanaan tuoma vähäpäästöisyys ei taida riittää...tai no, taas se on siitä katsastusmiehestä kiinni mitä hyväksyy ja mitä ei :D

    Edit: onks kaikissa t-birdeissä erillisjousitettu taka-akseli?
    koska mä ymmärsin että siihen olisi vaihdettu jäykkä takasilta..
    joka tosin tuntuu kyllä hassulta vaihtoehdolta :-?
     
  12. xp

    xp Gearhead

    "thuderbirdin jäykkä perä" ei kun erillisjousitettu.
     
  13. spike

    spike 3rd gear

    Laitetaan tieto tännekkin. Eli tarvittava paperi löytyy Fordilta ihan virallisesti ja valmiina. Kaikki merkkihuollot saa sen koneeltaan. Tiedän koska olin vähän aikaa Fordin huollossa töissä ja kompastun kyseiseen dokumenttiin puolivahingossa kun kaivelin asiakkaalle papereita Fiestojen eroista.
     
  14. spike

    spike 3rd gear

    Tarvittavat paperit löytyy Fordin merkkihuolloista. Tiedän koska olin vähän aikaa töissä yhdessä Fordin merkkihuollossa. Löytyy tietokanavalta muitten vastaavien asiakirjojen joukosta. Valitettavasti Perena Caprille ei löytyn valmista paperia. Johtuu varmaan siitä että ei ollut Fordin oma tekele.
     
  15. GULF

    GULF Gearhead

    Ja ettei ihan valehtelijana pidetä niin Petrin paperissa oli vertailu
    xr2i ja turbomallin välille. Ainoana erona turbossa takakallistuksen
    vakain... Voinen sen tuolta arkostosta vaikka skannailla...

    Virran allekirjoitus siinä on ja porin liikkeen leima:)
     
  16. GULF

    GULF Gearhead


    Eli xr8 paperi löytyy valmiina koneelta? "huhu" piti siis paikkansa?
     
  17. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Jos tietää jonkun leimatun V8 sierran rekisterinumeron, niin Trafista saa asiakirjapyynnöllä kopion kyseisen auton moottorinvaihtoluvasta ja myös itse hakemuksesta.
     
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Ei taida vaatia mitään "moottorinvaihtolupaa" eikä siten ole mitään "hakemusta".
    Sitä en kyllä tiedä, saako sieltä kuka vaan digitointiasiakirjoista kopion, josta näkis millasilla papereilla muutos on hyväksytty....
    Sen tiedän että konttorilta niitä ei saa.
     
  19. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Onko Trafi muuttanut tulkintaa että vertailumalleiksi käy muutkin kuin euro- ja usamallit vai Ford antanut todistuksen että XR8 oli tarkoitettu myös euro- ja/tai usamarkkinoille, eikä pelkästään Etelä-Afrikkaan?
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

Kerro tästä muillekin!