SIIRRETTY PROJEKTIOSIOON

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja herrakani, 21.10.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Oldsmobile Custom Cruiser P/A 1985
    Ostin OD-käyttäjältä parilla sataa viilukylen. Ollu ajossa viimeks 2007 ja seisonu hiekkapihalla, ei ihan mahoton paska muttei huippuhyväkään. Liekkö mun kolmas tai neljäs pitkäkatto. Ei menny suoriltaan läpi katastuksesta niin aloin sitten suoraan moukaroimaan.
    Konehuoneessa on toistaiseksi kaikki paikallaan mitä tällaisessa kuuluu ollakin. - Ainoo vaan et kaikki ei toimi, kulutus on luokkaa 15/100, tosin bensatankkikin vuotaa. Etujouset oli 3 kohtaa poikki, vaihdoin ekana ne coilovereihin.

    Alkoi samalla hamottua mitä tästä tulee. eli alle 14 sekkaa vartilla ja alta 10 litraa sadalla kilometrillä tietty pitää päästä.

    * Jarrut. Eli eteen jotain vakiota kovempaa, taakse wilwoodin superlightit. Edessä on uudet levyt joten niille varmaan vaan uudet satulat.
    * Moottori. 268h nokka, kevennystä, porttausta, puristusten nostoa.
    * Kaasari. Vakio Q-Jetin modaus taloudellisuuden ja tehon lisäämiseksi. Backup-planina MSD + 1850-3 Holley.
    * Laatikko. Pienempi turbiini, shiftkit, uudet stefat päihin ja siirtäjälle.
    * Alusta. Säädettävät coiloverit eteen ja taakse, aftermarkettukivarsia ja vakioiden boksaamista ja parantelua.
    * Taka-akseli. Tiheempi lukollinen toki rahatilanteen mukaan. Nyt paikallaan vakio 8.5" 10b 2.73.
    * Runko. Ruosteet veke, uretaanipuslat ja kiiltävä maali.
    * Kori. Lommot ja kuopat ja reijät veke, kevennystä niin paljon kun voi, kiiltävä maali.

    [​IMG]

    Tällä korkeudella meni leimasta läpi.

    Sotavarustelua tähän saakka:

    [​IMG]

    Strangen ja AfCon säädettävät coiloverit.

    [​IMG]

    Wilwoodin superkevyet Metric- eli midsizesatulat. Näist vois tulla takajarrut.

    [​IMG]

    Allstarin 11" turbiini, 2200-2600 stall.

    [​IMG]

    Edelbrockin alatukivarret.
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Laitathan infoa tuosta q-jetin modauksesta sitten jossain vaiheessa,jos innostuis itekin roplaamaan tuota hyllytettyä q-jettiä.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    [​IMG]

    Tähän jos kasais uuden moottorin. Hoonaus, uudet männänrenkaat, lohkon, kampiakselin ja kiertareiden kiillotus ainakin. Tekis mieli tehdä silleesti että kampiakseli hiotaan pari kiertarinlaakerikokoa offsettiin, esim .060. Tekeeköhän joku koneistamo niin vielä 2012? Sillä sais männät dekkiin, vakionahan ne jää just sen +2mm.
    Onko kukaan teettänyt tollasta, millaseenhan hintaan sellanen vois tapahtua? Kampiakselin hiontaa mainostetaan 29e/kaula noissa kartellikoneistamoissa.

    Nokan huipputeho on 5200:ssa, pärjännee ilman girdleä. jos säätää vaihtokiekat noille nurkin?
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Joo, mä teen erillisen postin siitä kun saan huollettua sen valmiiks. En oo löytäny service kittiä siihen vielä, lie jossain toisessa varastossa.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mikä aski tuossa on? Meinaan eiks th200r4 olis enempi kuin hyvä sopivasti viritettynä?
    Kanpiakselin offset hiontaahan voisit joltain sellaselta kysyä joka ajaa jokkista, et missä tettävät, niissä vielä tänäpäivänäkin se on ihan yleinen kikka saada tilavuutta kun yhdistelevät melko ennakkoluulottomasti mahdollisimman pienellä alasilmällä olevia kiertokankia omiin tai joihinkin muihin mäntiin...
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Joo, TH2004R ihan vakiokuosissaan eli vuotaa molemmista päistä ja vaihteensiirtäjästä. Meinasin laittaa vaan turbiinin, shiftkitin ja stefat, kestänee vakionakin 307:aa.
    Jokkisvinkki hyvä, paitsi etten taida tuntea yhtään jokkiskuskia enää. Pitää soitella R-koneistukseen etc.
     
  7. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Tammerdiesel tattiksella taitaa hioa kampuroita
     
  8. Holley

    Holley Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    "Alkoi samalla hamottua mitä tästä tulee. eli alle 14 sekkaa vartilla ja alta 10 litraa sadalla kilometrillä tietty pitää päästä. "

    XE268 -nokalla aiot päästä 10 litraa sadalla lukemiin?!

    Jos oikeasti haluat ripeän ja taloudellisen kulkineen, kaasutinkoneisena en usko että ihan onnistut.

    Sanoisin, että jos pienemmillä ja isommilla fiksauksilla pääsisit vaikka siihen 15 lukemaan - siis kulutus ja varttimaili molemmat alle. Se olisi ehkä jo jotain.

    Ellet sitten tarkoittanut jotain 75 km/h hetkittäistä maantiekulutusta, jollaista varten taasen tuskin on järkeä tehdä mitään 300+ heppaista konetta.

    No kiva kun näitä joku kuitenkin rakentaa. Onnea projektille!
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    No siksi juuri!
    Edellinen viilu meni vakiokorilla mutta modatulla laatikolla ja kaasarilla 10/100 ja allekin, ammattiajossa ruuhka-aikaan. En siksi usko että on mahdoton yhtälö vaikka koneeseen tuleekin muutoksia ja turbiinin stall nousee vähäsen.

    Kiitos!
     
  10. Aamupaisti

    Aamupaisti 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Hienon kuuloinen projekti, itsellä samanmoinen muutama vuosi vanhempi CC ja hiukan samantyyliset suunnitelmat jatkoa ajatellen (kunhan saa talokaupat ja muut "pienemmät" projektit pois alta).

    Mielenkiinnolla siis seuraillaan projektin edistymistä.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Mun (irtonainen) kone on '82:sta vitoskansilla.
     
  12. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    onko sulla ehjät viitosen kannetkin oon kohta jo liian kateellinen :lol: on se vaan epäreilua kun muilla on aarteita ja mulla vaan romuja :D noo romut onkin mun aarteita mitä ruosteisempi sen parempi :rotfl:
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Joo siis 5a eli ne mis on 64cc palotilat ja 1.88 ja 1.5 venat ja air-kanavat ja mitäikinä. Kairattu ne AIR-jutut pois ja venttiilitaskut isonnettu.
     
  14. Waxin

    Waxin 3rd gear

  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    No mut toi ei oo vakiomoottorilla!
     
  16. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    ei oo ei, mut silti pitäis tehdä Suomessakin joku kunnon sleeperi...
    tai onhan noita ollu lähes 500hp yksilö ainakin
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Tursussa jokunen vuos takaperin oli jonkun verran kipakka varkku liikenteessä, joku ihmeen ilman kulun ahdistin siinä oli.

    Sorry ot:sta, mut hieno rojekti sulla =)
     
  18. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Noita ei kannata laittaa, kun ne eivät ole klassikkoja, ainostaan 1950-luvun massatuortanto Chervoletit ovat , kun niitä on niin paljon filmeissä!
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    Ahdin, tai itseasiassa 2 ahdinta, on käynyt kyllä mielessä monesti. Vois olla ihan varteenotettava ideakin, mutta se tarttis eri lohkon ja girdlen siihen. Ja sit menis voimansiirtoonkin ihan eri rahat kun nykyiseen. Ajattelin siis rakentaa ns. pennillä mutta kunnolla. Perusteltuja järkeviä ratkaisuja, komponenttejä jotka eivät poissulje toisiaan.

    Deltapete oot oikeassa.
     
  20. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

    no niin juu eli 307 perkules kun pelästyin että vanhat 350:sen viitosen kannet.omasta myös kanavat kairattu (mallia vinku kun kaikessa pitäis säästää oikeesti ei oo rahaa)ja lastu lentäny kanet 8 samoin imusarja kairattu melkein puhki ja tehty vakio sarjasta yksi osainen hattuna muutaman tuuman yksi osainen väli pala kaasuttimen ja sarjan väliin tuosta vielä täyttö hitsattu kaikki turhat reijät kylmä valu puikolla muutama kuvakin olis mutta kun en tyhmyyttäni niitä osaa laittaa
     

Kerro tästä muillekin!