Siirtokilvet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 12.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkäkuntoisiin autoihin niitä siirtokilpiä saa? Minkäslainen prosessi se kaiken kaikkiaan on ja miten niillä saa ajella? Kauan voimassa yms. Kiitos.
     
  2. timppa

    timppa Gearhead

    Ajokuntoiseen autoon jossa vakuutus voimassa (muuten vakuutus 9?/päivä). Max 7 päivää kerralla. Samointein saat kilvet mukaan. Täytät vain lomakkeen jossa päiväkohtaisesti ajoreitti(mahd. tarkasti) ja ajon tarkoitus (esim korjaamolla käyttö, koeajo...) ja 14? maksaa tarrat...

    Lomakkeessakin huomautus, että kuljettaja/haltija on vastuussa auton ajokuntoisuudesta. (Ainakin jarrut ja valot toimii. Alusta kunnossa, eikä auto savuta kuin maasauna)
     
  3. timppa

    timppa Gearhead

    Ai että euron merkki muuttui sitten kysymysmerkiksi. :odroll:
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ihan passeli merkki sille €urolle.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Tohon porukan yhteiseen farkkuun ollaan otettu siirtokilpiä, 28e/2päivää.
    Ei oo missään vakuutuksissa, tekevät siellä asemalla väliaikaisen vakuutuksen, koskaan ei oo autoo tarvinnu missään käydä näyttämässä.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Ne on muuten siirtotarrat, vain Ahvenanmaalla on vielä kilvet. :wink:
     
  7. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Jollei ole satavarma että saa kilvet päivässä niin kannattaa ottaa tarpeeksi pitkälle ajalle tarrat. Nimittäin perusmaksu on aina yli 20 euroa vaikka haet peräkkäisille päiville erikseen. Ja tarrat ovat aina toiset. Nimimerkillä kolmet tarrat yhtä leimaa varten.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se 7päivää on kilpailukäytttöön(ralli jne.) itse en ole saanut siirtotarroja kuin max.3:ksi päiväksi.
     
  9. Ranchero-78

    Ranchero-78 1st gear

    Mulla meinas hermo mennä kun yritin saada siirtotarroja autoon jota olin menossa ostamaan. Mitään ongelmaa ei olisi ollut jos autossa ei olisi kilpiä ollut, mutta kun oli ja auto oli katsastamaton tälle vuodelle ja oli siis seisontavakuutuksessa. Yhtälö oli mahdoton. Autoon ei tarvitse siirto vakuutusta kun vakuutus olisi hoitunut normaalisti omistajan vaihdolla niinkuin normaalistikin mutta siirtotarroja ei olisi saanut ennekuin auto olisi ollut nimissäni. Tämä tuli varmistettua 2 katsastuasemalta jotka varmisti asian AKE:lta. Ongelma olis minun puolelta se että paikkakunta mistä autoa olin ostamassa ei ollut katsastuskonttori auki lauantaina jolloin kävin autoa katsomassa. Kaiken lisäksi lupaa ei olisi annettu kuin 1 päiväksi vaikka kuin selitin että ei ole varmaa pääsenkö sieltä kotiin asti 1 päivän aikana.

    En ole pitkään aikaa törmännyt yhtä V-mäiseen byrogratiaan. Homma hoitui kun menin 3. katsastusasemalle ja en selitellyt auton tilasta enkä siirrosta yhtään mitään ylimääräistä vaan pyysin lomakkeen ja täytin tiedot ja halutun ajan, 2vrk.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Seuraavalla kerralla kannattaa pyytää kyseistä konttoria tarkastamaan tietonsa eli tuo ei pidä paikkaansa. Kilvet saa seitsemäks päiväks kerrallaan mihin ryskään tahansa.
    Enpä tiedä miten kaveri junaili homman aikoinaan mut sillä oli peltisten siirtokilpien aikaan oma kilpuri aina melkein puoli vuota kerrallaan samoilla lapuilla elikkäs siirtokilvillä. Auto oli semmonen Saksaan rekisteröity ja Suomessa ns. punalapuilla ajettava peli ja kaveri haki siihen aina kerralla koko talvikaudeks ja sit taas kesäkauden kilpailuille laput jotka siinä oli sit koko ajan paikallaan ja se vaan sina soitti katsastuskonttorille kun otti auton liikenteeseen :eek: Ei per... kertonut kuin tuo onnistui, tais olla jotain suhteilla pelattuja filunkihommia :soosoo:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juupasen joo, sama homma osui omalle kohdalle viime keväänä. Konttorin täti kiven kovaan väitti että niitä siirtotarroja ei voi saada kun kolmeksi päiväksi kerrallan. No loppupeleissä jouduin sitten ottamaan yhteensä sen 3x3 päivää satsin, kun autoa piti roudailla toiselle puolelle kaupunkia kammioon ja sun vaikka mitä. Ja tosiaan, joka kerta eri maksut ja tarrat.

    Sen verran rupesi päähän ottamaan niitten tarrojen kanssa pelleily, että otettiin vähän miehen kanssa selvää asiasta, ja kuinkas ollakkaan; konttorin täti oli puhunut bullshittiä. Noh, mentiin konttorille, että tarkastappa täti miten se homma nyt menikään. Täti sitten tarkasti. "Ai joo, niinpä onkin kato joo seittemän päivää." ja sit päälle hihitystä... USKOMATONTA! :mad:
     
  12. Tyty

    Tyty 1st gear

    Miksi, oi miksi en koskaan muista kirjautua.... :oops:
     
  13. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Thank's tästä varmistuksesta, meinaan on vielä tarpeen tämä tieto tämän kevään aikana.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tässähän tämä on vielä ihan Aken sivuilta kopsattuna eli näillä säännöillä mennään:

    SIIRTOLUPA
    Tullilaitos ja katsastuksen suorittaja voivat ajoneuvon katsastukseen vientiä, Suomessa rekisteröimättömän ajoneuvon Suomessa tapahtuvaa siirtoa, esittelyä, kilpailua tai tuote-esittelyä varten tai muusta erityisestä syystä ajoneuvon siirtoa varten antaa hakemuksesta kirjallisen siirtoluvan ajoneuvon liikenteessä käyttämiseksi. Siirtoluvan tiedot merkitään ajoneuvoliikennerekisteriin.
    Siirtoluvan antamisen edellytyksenä on, että ajoneuvoa varten on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus ja että säädetty moottoriajoneuvovero ja ajoneuvovero on suoritettu. Siirtoluvan hakemisen yhteydessä asiakas voi hakea samalla lupahakemuksella siirtovakuutusta, jos asiakkaalla ei ole voimassaolevaa liikennevakuutusta.
    Siirtolupa annetaan käyttötarpeen edellyttämäksi ajaksi. Lupaa ei ilman erityisen painavaa syytä saa myöntää seitsemää päivää pitemmäksi ajaksi. Erityisen painavana syynä ei ole pidettävä kilpailukäyttöä. Siirtolupaa on pidettävä mukana ajoneuvoa liikenteessä käytettäessä.
    HINTA
    Siirtolupa ja siirtomerkit maksavat yhteensä 14 euroa luvan voimassaoloajasta riippumatta. Siirtovakuutuksen hinta on ensimmäiseltä päivältä 9 euroa ja seuraavilta päiviltä 5 euroa/päivä. Jatkuvan liikennevakuutuksen hinnoista saa tietoa vakuutusyhtiöistä.

    Että noin. Toi tuolla mainittu suoritettu ajoneuvoverohan ei koske autoja jotka ei oo kilvissä ja joilla ei oo perässään mitään verohäntiä eli niistähän veroa alkaa mennä vasta kun ne on taas oikeissa kilvissään. Ja luvan saa siis muuhunkin kuin korjaussiirtoihin, mm. näyttelyyn vientiin, tosin helpointa on ilmoitella tehtäväks korjaamolle siirtoa sinne sun tänne vaikkei sen pitäisi sinne paikalliselle konttorille kuulua missä sillä sit ajelee kunhan paperit on tehty noiden ehtojen mukaisesti. Tosin joskus voi sitten virkavalta olla ymmärtämätönta kun eivät esimerkiks ymmärrä että lyhkäsin matka tallilta toisellehan menee kaupungin keskustan kautta ja varmuudeks pari kertaa korttelia kiertäen. Tosin tuo ongelma on ainakin itellä ollut vaan sen meidän pikupin kohdalla mut sen auton nähneet ei varmaan yhtään ihmettelekkään miks se helposti pysäytetään :rotfl:
     
  15. DUSTER383

    DUSTER383 1st gear

    siirtolaput

    mulla oli ensin 7 päivää laput ja heti perään 7 päivää.seuraavan kerran saa laput vasta 30 päivän päästä,että semmonen sääntö. :mad:
     
  16. DUSTER383

    DUSTER383 1st gear

    ei tarvii enään siirtolappuja meni dusteri tänään leimasta läpi!!!!!!
     
  17. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Onnea!
     
  18. Jebulis

    Jebulis Gearhead

    Olis tarkoituksena ajaa Dodge keski-Suomesta Helsinkiin korjattavaksi, että pääsee sitten käyttämään autoa katsastuksessa. Viime katsastuksesta on jotai kolme vuotta. Verot on ok ja rekisterissä, sekä seisontavakuutuksessa. Matkaa siirtoon tulis yli 300 km. Mites tällaisessa tapauksessa ilmoittelu viranomaisille? Pitääkö esim. poliisilta saada lupa, vai riittääkö kun ilmottaa vain vakuutusyhtiölle siirrosta korjattavaksi. Auto on kyllä liikenneturvallinen, mutta ei ihan leimakelpoinen.

    Olis hyvä saada detaljit kuntoon, niin ei tarvii sit tien päällä änkyttää sinivuokoille. Auto on sen verran huomiota herättävä, että noin pitkällä matkalla pysäytys tulee melkovarmasti. On nimittäin tullu lyhkäsemmillä matkoillakin...
     
  19. salpa

    salpa 3rd gear

    mitenkäs muuten tarviiko autosta olla papereita ku homma tarrat?
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No pitäähän ne olla.
     

Kerro tästä muillekin!