Siirtokilvet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 12.4.2005.

  1. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/rekiste ... siirtolupa Siellä alempana ne kohdat, mihin luvan saa. :eek:
     
  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Re:


    Olen hakenut siirtolaput ihan vaan runkonumerolla tollaseen autoon.
    Ei ollut muuta dokumenttia kuin kauppakirja ja sitäkään ei muistaakseni tarvinnut näyttää.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja konttorista riippuen ei edes tarvitse varattua aikaa, riittää kun on ilmoittanut sinne konttorille tuovansa leimatonta autoa. Näin ovat konttorilta valistaneet sekä itse katsuri että tiskintaus tyttö.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sehän on silloin varattu aika :D
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mun mielestä varattu aika on silloin kun sulla on kellon aika tiedossa milloinka auto pääsee syyniin.

    Ilmoituksella meet sinne drive-in jonoon. Ja saat helpommin mieleisen katsurin pyydettyä.
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ihan tarkkaan pykälien mukaan ei tarvitsisi edes soittaa konttorille ennen lähtöä, koska katsastukseen saa ajaa eikä se vaadi ennakkoilmoitusta.
    Mutta helpottaa kummasti vaan poliisin kanssa neuvotteluja kyseisen ajelun tarkoituksesta. Siispä kannattaa soittaa ja ilmoittaa rekisterinumero.

    Itellä vielä silleen ollut, että työt alkoi seitsemältä ja konttori aukee myöhemmin. Joten olen ajanut ensin töihin ja sieltä ruokiksella konttorille.

    Tuostakin saattaisi päätyä vääntämään poliisien kanssa. Vaan kun konttori ja työt on kaukana, ei sinne oikein muuten pääse.

    No, nyt on omat koekilvet joten ei ole ongelmaa.

    Noitten kanssakin on hiukan hassusti määritelty käyttö. Periaatteessa vaan samat kuin siirtoluvilla, mutta sitten on kohta "muu testaus, koeajo tms toiminta" joka on aika ympäripyöreästi sanottu. En tiedä onko asiasta jotain oikeuden päätöstä, mikä ei ole sopivaa toimintaa koekilvillä.
     
  7. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Se muu käyttö sallii vikojen testauksen ajamalla, siirto vaikka vetokoukun asennukseen firmaan X, myyntipuolella koeajon tai jopa myyjä voi käydä tankkaamassa auton läheisellä huoltiksella. Kilpien käyttö täytyy kuulua, kilpien haltian ( työntekijän) liiketoimintaan. Grillillä ei saa käydä evästä ostamassa. Työmatkoja ei voi ajaa. Naapuriin ei voi mennä kylään. Yritin kaivaa yhtä juttua, missä oli useiden tuhansien sakkoja väärinkäytöstä. (en löytänyt vielä)
     
  8. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Hommasin tossa siirtokilvet lauvantais ja sunnuntais. Ja reitti on lauvantaina helsinki-järvenpää ja sunnuntaina järvenpää-helsinki. Kysyin katastusaseman hempukalta onko väliä jos lauvantaina siirän auton takas helsinkiin se sano että voi siirtää. Otin varuis tuon sunnutain jos hommat ei mekkään putkeen
    Eli kysymys voiko tulla jotain sanktioita jos lauvantain päräytän takas.
     
  9. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Näin jälkiviisaana kysyn että mikset laittanut vielä samaan syssyyn paluuta Helsinkiin Lauantaipäivänä,ja lisäksi vielä varmistuksena paluun Helsinkiin Sunnuntaina, jos tarve olisi mahdollisesti vaatinut ?
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    laittakaa aina syyksi "ajoneuvon esittely myyntitarkoituksessa", niin saa ajella vaikka turhia ympyröitä ja yli viikonlopun.
    ei tartte selitellä reittejä tms. humpuukia stasikyttäystä
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kun suomalian koekilvet on ahdistuneet niin käykö saksalaiset "koekilvet" suomessa?

    Ja paljonhan lie sellaiset maksaa, ne kun kaiketi on sellaiset anna mennä sinähän olet niistä maksanut tyyliset ja kun siellä saa siirtokilvet vapaaseen ajeluun
     
  12. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Ainakaan virolaisilla siirtokilvillä ei päässyt muutama vuosi takaperin laivasta ulos, täytyi hakea suomalaiset siirtolaput.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Siis niillä eu-kilvillä, mitkä käy kaikissa eu maissa?

    Paitti tietysti suomaliassa :odroll:
     
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    mä en ainakaan oo eritelly päiväkohtaista reittiä eli on kelvannu korjaamolle siirto oulu-kuusamo-oulu 1-2.3.2015. vai onko tuohonkin tullut joku muutos että pitää reitti+pvm. täsmätä?

    toi myyntiesittely - koeajo on kyllä huomattavasti parempi syy jos tarttee pi**urallia ajella...
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi reittien erittely on tasan tarkkaan sen konttori tätin nutturan kireyttä korreloiva asia. Yhdellä konttorilla kävin kysymässä puuhalappoja autoon niin olisi pitänyt pistää jopa kellon ajat koska lähtee liikkeelle ja koska on perillä. Hain sitten lapot toisesta konttorista.
     
  16. ministeri

    ministeri 3rd gear

    No katotaan miten käy.
     
  17. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Semmosilla peltisillä kilvillä, tais olla valkopohjaset ja punaset merkit. Eiku ympäri ja tulliin.
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Muuta käyttöä nimenomaan on vikojen testaus ajamalla,enkä usko että testausreissua ei voi yhdistää nakkarilla käyntiin.Olen ajanut cruisingletkassa siirtoklvillä,tarkoituksena oli esitellä autoa että se toimii ja menisi kaupaksi.Cruisingissa on kuitenkin potentiaalisia auton ostajaehdokkaita.
    Tarkempaa tuntuu olevan se että niitä käyttää vain kilpien haltija tai työntekijä,tai sitten koeajaja, ja koeajossa(autokaupassa)pitäisi olla aina kirjallinen käyttölupalappu mukana.Lainata kilpiä ei saa esim.asikakkaan autoon tai kaverin autoon.Kilpien haltija(esim. korjaamon pitäjä)voi kyllä ajaa niillä asiakkaan auton korjaamolle (ja samalla koeajoa) mutta kilpiä ei saa antaa asiakkaalle, että aja auto itse korjaamolle.
     
  19. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Miten siirtokilpien säännöissä on, saako olla matkustajia kyydissä?
    Koekilpien kans kovin hankala selittää mitä matkustaja tekee kyydissä.Tietty auton esittely myyntitarkoituksessa tai testaus-apulainen...säännöissä sanotaan selkeästi että ei kuormaa kyytiin.Kerran oli koira kyydissä ja sanomista tuli, pitkän vääntämisen jälkeen ei tullut maksulappua!
     
  20. signet

    signet Gearhead

    Ei mulle ole koskaan matkustelijoista edes kysytty mitään.Kaveri sai 2kertaa huomautuksen kilpien lainailemisesta,ei sekään mitään maksuja saanut,uhkasivat vaan ottaa kilvet pois.Kuormasta ovat tarkkoja (kuorma- ja pakettiautoilla),mitään ei saa kuskata,ellei liity johonkin testaukseen tai esittelyyn...
     

Kerro tästä muillekin!