Silveradon valopulma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja T5, 8.9.2012.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Kysästäänpäs nyt täälläkiin, jos vastaus löytyisi.

    -88 crew cab, eli vanhemman mallinen vempele kyseessä.

    Olen laitellut valoja katsastuskuntoon. Vilkut ja parkit otin erilleen edestä ja sen jälkeen muistaakseni valot vielä toimivat kunnolla.
    Sen jälkeen vaihdoin kaikki neljä 4x6 sealed beamia e-hyväksytyiksi. Nyt, kun menin autolle suunnitelmissa sivuvilkkujen laitto, niin etuvalot tekee seuraavaa:
    Lyhyet valot päällä: lyhyet palaa sekä pitkät palaa himmeästi, ihan kuin olisivat parkit.
    Pitkät valot päällä: pitkät palaa ja lyhyet palaa ihan kuin olisivat parkit.
    Jos otan lyhyet ajovalot palaen toisen pitkän irti, niin toinen pitkä palaa yhtä kirkkaana kuin lyhyetkin. Eli kirkastuu huomattavasti.
    Jos otan lyhyet ajovalot palaen lyhyen ajovalon irti, himmenee pitkät lähes olemattomiin.
    Valot toimivat ennen "valojumppia" oikein, eli vanhan viisauden mukaan lähdin purkamaan edellisiä tekosia pois. Vilkut laitoin edessä toimimaan niinkuin ennenkin, mutta se ei vaikuttanut. Valojen töpselit notkistin wd-40 -tökötillä ja akkujen edessä olevat maapisteet myös avasin ja rasvaisin.
    Ei vaikutusta.

    Onkos tämä nyt maavika vai mistä kannattaisi lähteä vikaa paikallistamaan? Onko valoille muita maapisteitä kuin tuossa etupellissä olevat?
    Valojen johdot ovat räpeltämättömät.
     
  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Maavikaa siellä varmaan on polttimoiltasi puuttuu nyt maa,mutta jokatapauksessa sun pitää releyttää valot.. Kokemuksesta tiedän että valojen orginal johdotukset ja katkaisija ei kestä 4x H4 polttimon kuormaa... Ehkä hetken mutta ei kovin kauaa.. Original johtoja on hyvä käyttää releiden ohjaukseen.. Toki polttimoille pitää releytyksen jälkeenkin hoitaa kunnollinen maadoitus.
     
  3. 2mi

    2mi 1st gear

    Ei siellä varsinaisesti maa vikaa ole. Lähivalojen johtojen paikat vaan pitää muuttaa siinä pistokkeessa, kun vaihdetaan 4x6 sealed beam-umpiot irroitettavalla polttimolla oleviin umpioihin.
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Pyörittelinkin niitä johtoja käsissä ja ihmettelin, miten nämä johdot menee.
    Lyhyiden johtoja ja pitkien johtoja vertaamalla tulin siihen tulokseen, että johtojen värit eivät ihan täsmänneet. En kuitenkaan ymmärtänyt niitä vaihtamaan lähteä.
     

Kerro tästä muillekin!