Simo Lampisen Pontiac GTO -64 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ossa250, 25.12.2024.

  1. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Simo Lampisella oli uutena ostettu Pontiac GTO-64 sininen väritältään, Tri-Power engine ja close- ratio four-speed manuaalivaihteella.Kaverini omisti auton 90 luvun alussa ja myi sen tutulle hinurikuskille,Tämä tyyppi laittoi syntteettiset öljyt sisään ja kone alkoi nakuttaa. Onko tämä GTO vielä hengissä ? V8 magazinissä oli juttua 80 luvun alussa .
     
    Muokattu: 25.12.2024
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    En ota kantaa tähän yksilöön kun en tunne, mutta tiedän useita tapauksia kun on ehjä vanha motti rikottu uusilla pesevillä öljyillä. Kun moottoria on käytetty kymmeniä vuosia jollain tietyllä öljyllä mitä siihen on uutena suositeltu , niin kyllä niihin usein palaa ja pinttyy koloihin hyytymiä kuin vaseliinia tai jpa kovaa karstaa. Sitten kun laitetaan uudet öljyt missä pesevää huuhtelevaa ainetta lisänä se voi irroittaa paakuja jotka tukkivat öljyn kiertoa ja laakeri vaurio mahdollinen. Kannattaa ain kun on vanha seisonut kone avata ainakin venakoppa ja katsoa miltä näyttää sisältä.


    Hyvää Joulun jatkoa kaikille
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikä tarvii olla niin vanhakaan kone, prkle. :p:D:D

    Hyvää Joulua myös kaikille.
     
    Vallu 426 tykkää tästä.
  4. tapsah

    tapsah 2nd gear

    semmotteet jotka tietää ihan kaikesta kaiken menee joskus niin pitkälle että laittavat poltto-öljy/öljy seoksen koneeseen ja sitten muutaman minuutin käyttö "putsatakseen" vanhan moottoria sisältä, toppuutteluni kuitattiin sillä että et sä mitään tiedä...
    no ompa täälläkin tätä joku suositellut ja pitänyt ihan must hommana.
    Enivei, parempaa uutta vuotta tietäjillekin!!
     
  5. Pon462

    Pon462 1st gear

    Alkuperäinen ketjun aloittaja kysyi Simo Lampisen entistä GTO.ta ,ei se öljyistä mitään kysynyt
    minä en ainakaan ole törmännyt kyseiseen Pontiaciin.
     
    esmi ja rotax tykkäävät tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kun en itse osaa liittää kuvia tänne, olen lähettänyt kuvia parille kaverille täällä, ja niissä on kuva sinisestä GTO:sta.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mikähän rekkari siinä oli?
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    En nyt löydä kuvaa, eikä tainnut rekkarianäkyä, kuva joskus vuodelta 84?
     
  9. 455STW

    455STW Gearhead

    NEO-9 oli rekkari lehden jutussa, lehden jutun wanhoissa kuvissa ZL-667.
     
    MJF tykkää tästä.
  10. Pcoy

    Pcoy 3rd gear

    Pontiac oli 90-2000luvun vaihteessa espoossa myynnissä ja sieltä se sitten käytiin Paimioon kaverilleni hakemassa. GTO:ta olin alunperin itselleni ostamassa muttei senhetkinen käyttöauto 1966 HT Mustang mennyt riittävän ripeästi kaupaksi. Kaverini myi supernopeasti oman 70 Challengerinsa ja käytiin GTO sitten hakemassa hänelle. Muistaakseni Smedsin veljesten jäljiltä oli tämä hiukan kauhtunut Nocturne Blue lookki tähän 1964 suomi GTO:hon. Olihan tämä ex-Lampinen muuten aika kipakka laitos, ”jouduin” tosin itse tyytymään sitten 1969 GTO:hon minkä sain sitten samana kesänä myöhemmin hankittua.

    Auto meni yhden imuventtiilin katkeamisen seurauksena työnalle ja pysyikin useita vuosia. Kysyin kaverilta projektin myyntihaluja toisinaan ja aina sama vastaus. Kerran sitkeän yrittämisen jälkeen vastaus muuttui myyntihaluiseksi ja itsella taas sama tilanne kuin 20v sitten. Tällä kertaa pari autoa tallissa ja jotain olis pitänyt nopeasti likvidoida GTOn rahoittamiseksi.

    Toinen huti siis saman auton kanssa ja arvaa harmittikoTosin silloinen LS6 454 manuaalilla hiukan pidätti kyyneleitä….

    mutta liirumlaarumit sikseen taisi ex Simo Lampisen GTO mennä takaisin Espooseen Hinausautomiehelle ja olla siellä tänä päivänä.

    Yksi hienoimpia GM koreja ja upea auto missä lookissa tahansa.
    Piste!
     
    Blower Camino, Kustom STW, fmila ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Simo Lampiselta kysyttiin haastattelussa 2010.
    …. Yhtä katulegendaa on silti vielä pakko udella. Huhu väittää Simo Lampisen joskus historian hämärissä ajaneen kovat ennätyslukemat Helsingin ja Porvoon välille Pontiac GTO:lla, ehkä vedonlyönnin pohjalta.

    ”Meillähän oli fantastinen GTO noin 64-66, jolla ajoin vallan pirusti. Tumman sininen valkoisella katolla, lattiavaihteella ja yksi tai kaksi nelikurkkuista Carter-gaasaria. Tosi tasapainoinen ja hyvin vietävä peli. Vedonlyönnistä en kyllä muista mitään, mutta on varmaan aika uskottavaa, että ajoin sillä renkaat ja jarrut savuten nopeiten Autotalon Primulaan pikkukupille Porvoon tai Kerkkoon citystä!”
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muistanko väärin, eli olisko Pontiac ollut isä-Rainen, jolla Simo kurvaili?
     
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Katsastettu viimeksi 16.4.1999 ja kilvet palautettu 12.9.2019
     
    kerosiini tykkää tästä.
  14. Minkälainen kuva on kyseessä? En nopeasti löytänyt sopivaa. Jos muistat sun kuvan numeron, niin voin löytää sen, ehkä.
     
  15. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Vai romutettu,sääli.Monta kertaa tuli oltua kyydissä ja kyyti oli hyvää.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Saattaa olla hiukan hankalaa, kuvia muutamia satoja, ja olen ne näppärästi sekoittanut useisiin kansioihin, joista näillä avuilla on ihan mahdoton niitä löytää, mutta jos tulee vastaan, laitan sulle.
     
  17. Roger..
     
  18. Forester

    Forester 2nd gear

    Aika tässä kun kuluu, niin onko filmikamera vs. digikamera; siunaus vai kirous?
     
  19. 455STW

    455STW Gearhead

    Toivottavasti on kuitenkin työn alla tai edes tallessa, eikä silputtu uusiokäyttöön.
     
  20. sevy68

    sevy68 3rd gear

    V8-Magazine 8/1987. Cougar XR-7 GT 1967. Niissä kuvissa näyttää metalliharmaa/musta vinyylikatto. Kuvissa ZCK- rekkari.
     

Kerro tästä muillekin!