Simo Lampisen Pontiac GTO -64 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ossa250, 25.12.2024.

  1. mjm2

    mjm2 3rd gear

    Ei ole.

    Kilpien palautuksella saadaan katkaistua ne loputkin juoksevat maksut, mitä menee vaikka auto olisi liikenteestä poistossa.

    Näemmä ollut samalla omistajalla viimeiset 24v, ja osoite Turun seudulle.
     
    6PPC, ossa250 ja TopyCa tykkäävät tästä.
  2. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Sen verran tästä vehkeestä: kun oon samoilta nurkilta niin tarinoita piisaa. Muun muassa nuori Clasu olis vetänyt kirkon suoralla kumit tonttiin yli 200m. Kaveri joka oli duunissa Woikoskella kävi katasastamassa sen vuosittain sano että voimaa piissaa. Se että siinä on vaihteistona pg yllätti minut. En viittinyt kysyy kun kävin museossa. Toinen mikä yllätti minut oli se että siellä oli se Lotus europa millä Leif Nylund ajoi Hagossa 85 muistaakseni jotain 14 sek.
     
    NY4dHT ja TopyCa tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ahvenainen se taisi olla, joka sitä käytti katsastuksissa. Se oli yhtä kuin Mikkelin reissu silloin.

    Faijakin oli Woikosken hommissa ja tiesi kertoa vaihteiston uusinnan maksaneen "uuden itäauton verran". Siis tehdasuusi aski puulaatikossaan. Ei siihen aikaan ollut korjaajia tommosille tiedossa. Museossa olevaa vihreää Mini Cooperia olen ajanut itse. Tehtaan tallissa oli myös pari Porschea, mut ne lähti jonkun ralliauton aihioiden ostajan matkaan jo 70-luvulla.
     
  4. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Noiden hinnat ovat nyt yli milli taalaa! Ja nousee koko ajan.
    Käsittämätöntä, näin ei Porsche tyypin mielestä.

    https://www.classic.com/m/porsche/911/f-body/swb?sort=price

    Kun toimitin Kaliforniasta "short wheel base" ralli aihion Ake "Bryggarn" Andersonille sen hinta oli jo aikoja sitten pilvissä koska halusivat "parhaan, ruosteettoman ja kaikilla osilla".
    Auto oli yksityisessä museossa ja todella hieno. Myrkyn vihreä helmi.

    En käsitä että "pilasivat" maalaamalla ja muuttamalla historia rikkaan auton!
    Tämäkin on huuhaata :)
    "The car was originally supplied to Competition Cars in Culver City, California"

    https://www.historika.co.uk/stock/1965-porsche-911-ex-ake-andersson/7
     
  5. 455STW

    455STW Gearhead

    Onko kellään Turun suunnalla tuoretta tietoa tuosta otsikon ex. Lampisen GTO:sta?
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, vuonna '66 Chrysler vaihtoi toimittajaa ja vuoden '68 loppupuolelle oli käytössä Inland merkkiset shifterit. Se on kumikiinnitteinen ja epämääräinen toiminnaltaan.
     
  7. 455STW

    455STW Gearhead

    Missä GTO?
     

Kerro tästä muillekin!