Skoda 120L - mikä kone sopii alkuperäsen tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 7.7.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuli perversio hankinta tossa tovi sit, eli Skoda 120L. Chopattu sellanen.


    Nyt kuulin juttua että tonne sais adapteria väliin että esim. 1.6 Nissanin kone menis heittämällä paikalleen?

    Kellään kokemusta tälläsistä katiskoista? Mitä muuta tollaseen uskaltais upottaa? Hurjan huhun kuulin että Foordin V6 menis kanssa sinne mutta sen kyllä jo näkee sokeekin että ei ihan orggis kone oo. Ja Sunnyy yms saa puol ilmasiks tänä päivänä, eli sais halvan koneen tohon.

    Skodillacissa tällä hetkellä orggis 48hp kone paikallaan, vois olla kiva peli tollasella ~100hp 1.6, tai miksei kireempikin?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    2 litranen tojotan kone oli täällä yhdellä tyypillä kuulemma joskus ollut skeidassa
     
  3. spede

    spede Gearhead

    Vw laatikko ja välilaipalla jokkis tyyliin konetta.
     
  4. 2Smokie

    2Smokie 1st gear

    Ahdettu Olds 455 on ihan OK vaihtoehto :D
     
    Jussi289 ja Mikkis tykkäävät tästä.
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    fordin v6 keittää vielä herkemmin ku skodan oma kone tuolla takana ku letkut tulee keulille. Ajaa ennemmin omalla koneella jos se vielä toimii. sitähän oli vielä feliciassakin
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Tjooh se V6 olikin jo pois suljettu alusta asti oikeestaan kun kyllähän ton katsastaa haluan. Sillä jos sinne heleposti jonku rivi nelosen saa tilalle ni eihän sitä kukaan sieltä huomaa.
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Eikös tuohon vakkari lootaan mene etuveto Favoritin välipalikalla Volsun vesijäähy 1,6 tai isompikin ja jopa dieselkone. Tätä joskus aattelin omaan Sokotaan, kunnes kipinä katosi moiseen hommaan. 1,8i kone oli menossa...
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Kovasti on tuota VW ehoteltu vähän joka suunnasta mitä oon kyselly. Mistähän tommosia välipalikoita sais tuohon tarkotukseen?
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitää olla veekasi: [QUOTE="
     
    esmi, saresks ja xarper tykkäävät tästä.
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joskus tallilla oli Skoda, jonka laatikko oli pyöräytetty ympäri -> keskimoottori ja koneena joku Fiat twincam.
    En tiedä etenikö kilpiin asti.
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kannattaa virittäjien muistaa että 120L:n heiluriakseli takana saa sladin päätteksi ulomman takapyörän taittumaan alle ja sit ollaan pulivinkkis katollaan. Eikös ladan konetta o laitettu skodiin itäblokin maissa ja luulis 1.6 favoriteja jossain vielä lojuvan, tiedä vaikka feliciassakin ois tota vanhaa lootaa
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Juu, tuo heiluriakseli vie autoa jo pikku nopeudestakin aikamoisiin akrobaattisiin suorituksiin. Kokemusta on noin 10 kesältä Borgward Isabellan kanssa... Vauhdin hurmaa ja vaarallisia tilanteita jo alle kuudenkympin nopeuksissa. Sokotan jousitusta voi (ja kannattaa) parantaa monin tavoin, jos aikoo poppia takaluukkuun asentaa...
     
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Toimintavarman saisi jos pökkäisi Fabian tekniikan sinne. Sama työntötanko moottori se Fabian pellin allakin raksuttaa, Itsellä joskus pyörinyt tuollainen yhdistelmä mielessä. Ilmeisesti sopii suoraan 120L askiin kiinni. Jostain tsekki foorumeilta löytyisi todennäköisesti lisää tietoa. Varmasti joku on tuon moottoripäivityksen jo tehnyt.

    Tuo Ford V6 moottori Skodassa huhu pitää paikkaansa. Kyseinen auto oli myynnissä Keltainen pörssi lehdessä joskus 90-luvun lopulla. Itse jahkasin ostoa, kun olin opiskelija ja valmiiksi pari autoa pihassa, joten joku ehti ennen minua. Sen V6 Skodan hinta oli 3900 markkaa.....(!) Ja se oli muutoskatsastettu 2.0 v6 tekniikalle. Ilmeisesti muutos oli tehty joskus 80-luvulla, jolloin meni muutosleimalla läpi aika huikeita moottori / kori kombinaatioita.
     
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Eikäkö hetimmiten semmoin buickin 455.

    Paskaakos niistä katsastuksista.

    Jenkkiautofoorumeilta neuvoa kysyt, ni semmosta saat.
     
  15. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    fiatin kone niin voi nimeksi laittaa fiasko
     
  16. peto

    peto Gearhead

    Mulla oli yhdessä välissä chopattu coupe missä oli argentan 2.0l TC keskimoottorina. Oli muutoskatsastettu muutoksille vaikka oli projektikuntoinen. Meni Kirkkonummelle minulta.

    Lisäksi "Bensco" Salminen teki keltaisen vastaavalla tekniikalla. Salmisella oli takamoottorilla oleva 130 1.6 TC käyttöautona.

    Jos muistan oikein niin Skoda laatikon ja Fiat TC koneessa ei ollut välilaippaa? Voin muistaa väärinkin.....
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    skodan laatikossako pystyy samalla tavalla pyöräyttään lautaspyörän toiselle puolelle murikkapyörää niiku volsussakin :eek:

    no joo toi takamoottorivehje oli alunperin tarkoitus muuttaa tuotannossa heti etuvetoiseksi ku saa jonain päivänä keskuskomitealta luvan. Niin luulis ladan koneenkin sopivan suoraan kytkinkoppaan, sev maissa kun piti olla tuota yhteensopivuutta. Neukkulassa pystyi siten ottamaan kotimaisella tekniikalla kys rakkineen liikenteeseen.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    ei tarvi aina edes sladia, pikatien ulosajoramppi oli skodalle kirjaimellisesti ulosajoramppi jo sallitussa nopeudessa kuivalla kesäkelillä,
    keskellä kaarretta loiva routaheitto ja seuraavaksi saikin aitiopaikalta kattella kun tuulilasi lähti karkuun ojaan katolleen kiepsahtamisen päätteeksi.
    onneksi ojassa ei ollut kuin liru vettä, pystyi pelastamaan itsensä, soittimen, ämyrit ja suurimman osan ceedelevyistäkin.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Jopas rupes kuulostaa turvalliselta autolta :D
    noh ehkä tolla ei oo tarkotus rallia ajellakaan.
     
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hehheh, joskus junnuina koitettiin skodalla ajaa "ralliakin" paikallisella sora eekoolla, leikki loppui siihen kun lähti ratti irti ja skooda karkasi metsän puolelle.

    Kohtuu avuton tunne pitää irrallista rattia käsissä ja yrittää kääntää autoa tien suuntaan. Onneksi vauhdit eivät kummoisia olleet vaikka koneesta kaikki irti vingutettiinkin. :D
     

Kerro tästä muillekin!