slant six 225

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja roope68, 18.4.2009.

  1. roope68

    roope68 Gearhead

    Mulla on vanha plyma jossa pakosarja halki, runkolaakerit varmaan siellä metelöi.Sopiiko uudemmista koneista sarja+ mahd laakerit? Auto on -60
    vuotinen en kyllä osaa sanoa koneesta 100% onko alkuperäinen!
    Saako mistään numeroista faktaa?
     
  2. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    laakerit ja sarja samat. en muista enää sivua mistä löytyy valunumerot mut googlettaa slanttia ni löytyy vaiks mitä :D
     
  3. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    kyllähän ne perkelehet meni ja kaventi kiartokanken laakeria joskus 76-77
    mutta muuten tua on pysyny aika samana. kannen tunnistaa vanhemmaksi niista tulupan alumiini putkiloosta ja uuremmis näkyy tylyppa kokolailla hyvääsesti. ja siitä lohkosta löytyy kokolailla tarkasti valamistus vuasi. mullon ehejiä sarjojaki ja meleko suaria jos tarvittoo
    muutenhan tua kones on sellaanen notta me kaikki pukatahan koiranputkia ennen kun viimeenen slantti hajuaa. :D lopullisesti
     
  4. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    joo, ikuisi koneita, mulla valtterin koneesta oli vesitila halki lohkosta 4 männästä renkaat poikki joista 2 sylkeny osia pihalle ja vääntäny työntö tangot. Kaveri ajo useemman kesän ja ite yhden sillai :rotfl: :rotfl:
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Helsinkiläisestä harrastetallista irtoaa ehjää valua oleva pakosarja yllättävän edullisesti. Ainoa puute ko. sarjassa on, ettei imusarjan lämmitykseen tarkoitettu läppä liiku (ruostunut kiinni). Soita 040 826 1000 jos kiinnostaa.

    Lähes tulkoon kaikki slantin osat on vaihtokelpoisia vv. 1960-1976. Tuossa vaiheessa kampiakseli vaihtuu valuun ja laakerimitoituskin meni uuksiksi.

    Jossakin vuoden 68 tienoilla kampiakselin takapää muuttuu. Vanhempiin ei käy uudempi turbiini ja uudempaan joutuu laittamaan sovitusholkin vanhemman turbiinin sovittamiseksi. Ja sitten isokoppasissa on ollut joskus isompia kytkimiä, erilaisia startteja yms. Jos toi sun moottorisi on säilynyt vuodelta 60, niin siinä voi olla joitakin poikkeamia muutenkin, en nyt muista mitä. Eka vuosikerta tais saada joukon parannuksia mallivuoteen 1961.
     

Kerro tästä muillekin!