Slantin öljypohjat ja K-palkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Kimmeli, 3.5.2011.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Pysyykö öljypohjan muoto samana vuosimallien välillä? Muuttuvatko K-palkkien muodot öljypohjan kohdalta eri korimallien välillä?

    Eroaako early-A:n kutosen palkki jotenkin kasista?
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kaikissa earlyissa on sama k-palkki moottorista riippumatta.

    Öljypohjissa on eroja. B-korisen pohja ei muistaakseni sopinut earlyyn ja earlyn öljyproppu otti kiinni -68 a-bodyn raidetankoon.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ongelma on se, että öljypohja ottaa kiinni raidetankoon, vaihdoin uudet kumityynyt, mutta ei auttanut. 6mm prikat laitoin kumien alle jotta kone nousisi hieman, mutta sitten öljykaukalon vasen etukulma osuu k-palkkiin.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

  5. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    kulmahiomakone.
     
  6. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Earlyissä on ollut kasin kanssa dropattu keskimmäinen raidetanko. Pudotus on liki tuuman verran. Droppitankoa on ollut kutosmalleissakin riippuen vuosimallista ja onko tehostettu vai tehostamaton ohjaus. '66 olisi ollut vain droppitankoa.

    Tollaiset muistiinpanot löysin

    Ohjauksen välitanko Center link
    1964-65 A
    POWER STEERING
    19-27-50 LINK, Steering Link Center . . . . . . . . . . .6 cyl 2072571 (64-65)
    19-27-50 LINK, Steering Link Center . . . . . . . . . . .8 cyl 2269359 (64-66)

    STANDARD STEERING
    19-27-50 LINK, Steering Link Center . . . . . . . . . . . 2072571 ('64)
    19-27-50 LINK, Steering Link Center . . . . . . . . . . . 2269359 (64-'65)
    19-27-50 LINK, Steering Link Center . . . . . . . . . . . 2269359 ('66 sekä 6 että 8 syl)

    Onhan noita kasitettu suoralla välitangolla ja saatu sopimaan.

    '67 eteenpäin centerlink on ollut sama oli sitten slant tai V8. Vuosien '67-'76 keskitanko on pari tuumaa pidempi kuin earlyissä. '73 muuttui niin, että pallonivelet tulee kiinni centerlinkkiin päälipuolelta, jolloin tanko on luonnostaan alempana ja siten suorempi kuin '67-'72 välitanko, johon rt-päät tulee kiinni sivusta ja simpukan varret alapuolelta.
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Tomason kanssa samaa mieltä. Mutta en oikeesti ole nähnyt 6-malleissa ikinä syvempää centerlinkiä. Jokunen on kuitenkin tullut katsottua sillä silmällä vuosikymmenten varrella. On ollut myös kaikenikäisiä earlyjä tuossa pihalla.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ilmeisesti kone on vaihtunut vuosien varrella, ehkäpä aspenista (keltaista maalia lohkossa, kansi tosin sininen ja holkki tulpilla. Mutta öljypohja on väärän mallinen. Saakos sen paikallaan irroitettua vai tekeekö imuputki kiusaa?
     
  9. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    /\ lähteenä tehtaan osaluettelot '64, '65 ja '66. Eri asia sitten kuinka mennyt käytännössä. Laitoin paremmin ymmärrettävään muotoon eli siihen mikä on tehtaan luetteloissa.

    Öljypohjat

    1964 A
    10-24-4 PAN, w Drain PLUG. .................................6 cyl 2406688 (sama B-bodyissä, C:tä ei ollut))
    w/Drain PLUG......................................................8 cyl 2463408

    1965 A
    10-24-4 PAN, w/Drain PLUG . . . . . . . . . . . . . .6 cyl 2406688 (sama B-bodyissä)
    W/O Drain Plug, 273, 318, cu. in. Eng...............8 cyl 2463517 (sama B- ja C-bodyissä)

    1966 A
    10-24-4 PAN, w/o Drain PLUG . . . . . . . . . . . .6 cyl 2406689
    w/o Drain Plug, 273,318 cu. in. Eng. . . . ........8 cyl 2463517 (sama B- ja C-bodyissä)

    .... ja muilta vuosilta jäi ööliphjat selvittämättä kun onnistuin hukkaamaan Akrobatin työkalurivit :odroll: :oops:
     

Kerro tästä muillekin!