SleeperDart

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 8.11.2019.

  1. Jäin katselee, että oliskohan tuossa ollut kiinni se spaceri, kun on niin pitkät pinnapultit.

    Siihen liittyen, Aliexpressissä on halpoja ja aika muutenkin sopivan oloisia spacreita:

    [​IMG]
     
  2. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  3. Linkkasin tuonne kilpa-autoketjuun TM:n jutun ralli-Barracudasta. Siitä on TM:llä pari muutakin juttua. Yhdessä on kuva dynamometristä. Siinä näkyy toinen pakosarja erityisen hyvin:

    [​IMG]
    Ajattelin tuota siitä näkökulmasta, että jos joudut itse rakentelee ne, niin on jotain mallia.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Dynossa kuvatut sarjat on erilaiset vs mitä on TM kuvissa autossa. Nuo sarjat tulisivat aika lähelle konepeltiä.
     
  5. Olet oikeassa. En katsonut tarpeeksi hyvin. Ehkä noi on fenderwell -tyyppiset.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oisko tuon vaiheet olleet tarkimmin Mobilistissa? Sarjat autossa oli handmade in Finland ilman että autoon tarvitsi tehdä reikiä. Oisko se 273 lykännyt jopa 350 jarruhevosta niillä? Uusi omistaja otti ne veks ja oliskohan ne nyt jossakin ralliin rakennetussa Valiantissa?
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Ostin yhdeltä harrastajalta fenderwell pakosarjat, jotka ovat ns hanmade ja olleet joskus muinoin 80-90 luvulla kiinni kuulemma jossain kisa barracudassa!
    Tunnistaako kukaan kyseisiä sarjoja??
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Make500, Vuppe ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  8. Cool tai siis hot tai jotain. Noi sopiin auton henkeen ja tyyliin enemmän kuin hyvin!
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Darttiin sai aikoinaan alakautta meneviä peltisarjoja (D-Dart, Doug´s), paljonko on yhtäläisyyksiä Monte-Barran sarjojen kanssa... Juha B, jonka Vallussa ne ilmeisesti nyt ovat tai Jari E varmaan osaisi sanoa.
     
    Slant Sickness ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Sopii mielestäni auton tyyliin täydellisesti, sen takia juurikin ostin nuo;)
     
  11. Noiden kanssa voisi sopia tämmöiset hiukan kulahtaneet kromivenakopat, jotka on myynnissä Lärväkirjassa:

    [​IMG]
    Hiukan samantyyliset kuin edellisen sivun myllyssä.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Huomenna täytyy soitella Lensupoweriin sovite hitsauksesta..



    Tosiaan Tamikuun lopulle menee laatikon hitsaus...
    Hieman hämmentävä puhelinkeskustelu oli, kun mainitsi ettei ehkä heillä ole mopsin sb jigiä :eek: ja olisko mahdollista tuoda oma tyhjä lohko jigiksi lainaan hitsausta varten...
     
    Muokattu: 6.1.2021
    Gary Grand, Slant Sickness ja MJF tykkäävät tästä.
  13. Vielä hämmentävämmäksi sen tekee tämä ilmoitus:

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55180.0

    Sovitus jigit löytyy.
    -Volvo tina ja vinokone myös siis B20
    -Volvo d24/tdi
    -Ford ohc/V6/V8
    -Audi 5/6syl
    -chevy 350/LS
    -Mopar pikkulohko/isolohko
    -Saab/opel ohc
    -Lada
    -Mitsu Evo/Volvo m45,m46,m47 (suorakytkentä laatikolle)
    -Nissanin moottorit18/20/22/25/26
    -Mazda rx7 wankel
    -Supra 1jz ja 2jz sekä 7M
    -Opel CIH /OHC
    -mersu bensa ja dieselit
    -bmw v8/S38/M10
    YMS. Kaikki onnistuu
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Hieman pohdin tuota vaihteistoa, tuli mieleen jotta kerta oldis meningillä jatketaan, niin mieleisempi vaihtoehto olis kuitenkin moparin oma a903 tai a833 manuaali,
    Hurst:in kepillä. Ja näin jäis pois kaikki ylimääräiset muutokset..
    A903:sta saa jo edullisesti, mun noi a833:sesta saa jo maksaa huomattavasti enemmän.
     
  15. Asioissa on aina monta puolta, Moparin laatikkossa ei tartte muotoilla kardaanitunnelia, kun on oman firman tekniikkaa ja eikä modailla vauhtipyörää. Tossa A833:ssa maksaa myös se Hurstin shifteri jonkin verran myös sen laatikon lisäksi.

    Sitten tossa Bemarin laatikossa on taas etuna ylivaihteet, mikä tekee ajamisesta moottoritiellä mukavampaa..Yksi vaihtoehto on myös Moparin uudempi A500 automaattilaatikko, jossa on ylivaihde.

    Nyt, kun sulla on osat tohon Bemarin laatikkoon, niin ehkä kannattaa odottaa sen Lensun tarjoukset.

    Mut aiheesta toiseen. Eilen linkkasin Nettiauto -ketjuun uutisen AC Cobrasta. Katselin sen ilmanputsaria:

    [​IMG]
    Se on tommoinen suht pieni ja nostalgisen näkoinen. Sillä jäisi mukavasti vintageimusarja näkyviin..;) Niitä saa uudeellen tuotantona suht edukkaasti:

    Stelling & Helling Air Cleaner (8 1/2" Diameter)
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Muutoksia kardaanitunneliin ei tarvitse tehdä, jos on alkuperäinen lattiashifterillä ollut koppa.
    Muuten vaatii kuskinpuolen kardaanitunnelista uusiksi nuo Moparin omatkin laatikot..

    A500/A518 ei mahdu ainakaan C-bodyn kardaanitunnelin sisään ilman pikku muokkaamista ylivaihdehännän kohdalta.
    Olisko A-kopassa enemmän tilaa?o_O
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  17. No hyvä, kun korjasit. Tuota A500;n mahtumista itsekin mietin.
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kardaanitunnelia ei tarvitse muokata kuin kepin kohdalta. Sitä humppia saa muistaakseni tarvikkeenakin. Od-loota ei sovi a-koppaan ilman lisätilaa.
     
    sleepercooler ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Sen verran tarvii korjata ettei Bemarin askissa ole kuin yksi ylivaihde. Vitonen on suora ja kutonen jollain 0.86 välityksellä
     
    sleepercooler ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Just tätä meinasin.
    "pieni humppi":

    [​IMG]

    Tuon kun väänsi käsin ulkotiloissa ysärin alussa Valiantin lattiaan, niin tuntui ettei ollut pikku muutos..:rotfl::rotfl:

    Ei se A500/A518 tuota isompia peltitöitä vaadi, mutta eri kohtaan vain.
     
    sleepercooler tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!