SO-CAL Speed shop

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFTERBURNER, 13.10.2007.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Voivatpa hyvinkin naureskella :) Toisaalta ihmistä loukkaa yleensä eniten jos häntä pidetään tyhmänä, tai yleensä yritetään kusta linssiin ja vielä uhmakkaan käytöksen säestämänä. Että oikein joku kymmenien miljoonien liikevaihdon tekevä amerikkalais yhtiö lähettäsi syntymäpäivälahjaksi Teuvo Turakaiselle isolohkon virinokka-akselin :)

    Mitä oikeisiin lahjoihin tulee ja pikkutavaraan, niin nykyisinhän ei tarvitse maksaa maksua joka ei ole vähintään 10 euroa. Huomasin tämän viimeksi kun kävin yhden pikkulähetyksen hakemassa, alvia meni muttei tullia koska se olsi ollut vain 6 euroa ja risat.

    Itse olen asennoitunut niin, että verot ja tullit on vaan yksinkertaisesti maksettava, määrän pyrin tietysti rehellisilä keinoilla minimoimaan. Niillä tätä maata rahoitetaan ja niillä ostetaan se ettei maamme ole kuin joku Albaania tai Valkovenäjä.
    No saatan saada tästä veromyönteisestä kommentistani paljon pyykeitä :D
     
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, no toi ja seuraava kommentti selittää sun veromyönteisen asenteen mitä mulla taas ei ole.
    No siitä on turha kiistellä sen kummemmin. :wink:

    Mun maalaisjärki vaan sanoo että tullausarvo on tuotteen arvo jota käytetään tullin määrittelemiseen. Jos rahdille pitää määrittää tullausarvo niin se on rahdin arvo. Nämä molemmat pitäisi laskea omina asioina ja rahdille voisi olla oma tullausprosentti jos se kerran on tarpeen eikä sotkea asioita ja prosentteja.
    No mielipiteitä on monia eikä niistä sen enempää kun ollaan oltu offtopikissa jo ties kuinka kauan. :oops:

    - Jani -
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulle on aina eroteltu kuittiin amerikan rahti/huolinta. Jos olen tilannut tavarat jonkun muun konttiin ovat he tullanneet ja lisänneet kuluihin vielä oman huolintakulunsa. Olen kokeillut kaikki muut kanavat paitsi oman kontin tuomista ja aina on joku jossain välissä lisännyt huolintakuluja ennen tullia.

    Niin joo sitten jää vielä ostokuittien väärentämiset mutta ei se mun mielestä ole ihan normaalia... tai ainakaan pitäisi olla. :-?

    - Jani -
     
  4. kenny

    kenny 1st gear

    Obsolete ford

    On se vaan jännää hommaa,tämä ostaminen ja verojen maksu.Olen itse
    myös tilannut tavaraa kyseiseltä firmalta ja aina saanut hyvän palvelun
    ja tavarat mitä pitääkin olla, jo -90 luvun alusta saakka.Mutta tässäkin on
    puolensa..jos tilaat ja maksat olet itse tavaran huolitsijana ja vastaat
    rahti menettelystä ja maahan tulllessa huolinnasta ja veron maksuista.
    Vuosien varella harrastusta ylläpitäen olen myös käyttänyt kotimaisia tavaran toimittajia,joiden kanssa varmasti ei kenelläkään pitäisi ongelmia olla.Eli saa mitä tilaa,ja alv on jo hinnassa mukana.Yleisesti varmaankin luullaan,että halvemmaksi tulee,kun tilaan USA:sta tavarat,
    mutta aina näköjään ei se paikkaansa pidä.Suomalaiset firmat ja niiden
    henkilökunta ovat asiansa osaavia,ja mielestäni vastaavat tekemisistään.
    Suosittelen joskus myös niiden käyttämistä.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No kyllä tässä nyt sinä sotket omia näkemyksiäsi (maalaisjärkeäsi) niin kuin ne olisivat laki ja täten tulissa toimittaisiin väärin. Et ole oikein nyt kotiläksyjäsi lukenut. Näissä asioissa kun sovelletaan lakia eikä maalaisjärkeä.


    Et oikein ollut lukenut myös minun viestiäni. Minä siis tullaan itse Joensuun tullissa ja minulla asiat menee kuten pitääkin. Sinä käytät huolitsijaa tai mitä käytätkin, kyllä ne kaikki mahdolliset ja mahdottamat kulut sinulta veloittaa ja se nostaa sen tuotteesi hintaa. Tulleja ei tosin niistäkään täällä kotimaanpuolella tarvitse maksaa. Minä olen tyytyväinen sinä et.

    Mitä tulee veromyönteisyyteen, niin en tietenkään minä halua maksaa veroja. Mutta koska se on kuitenkin velvollisuus ja pakko, niin teen sen sitten kunniallisesti ja suoraselkäisesti (tietysti niin vähän kuin mahdollista). Sillä asialla on aivan turha mieltään pahoittaa tai luulla, että ruikuttamalla ja uhoamalla niitä sitten saisi veroja ja tulleja anteeksi. Taaskin minä tyytyväinen sinä tyytymätön. Minä maksan vähempi sinä maksat enempi :)
     
  6. luppes

    luppes 1st gear

    Nyt kun näistä taiteilijoista keskustellaan, niin oilis pieni jobi tarjolla eli
    kuka on paras Pin up- tyttömallien piirtäjä vois esitellä tuotostaan ja
    lähettää mulle mailia martti.luoso@fhra.fi

    Platu oisko vielä tilaa Joulu myyjäisissä FHRA:lle ?
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuossa tekstissä oli jo niin paljon solvaussanoja että niistä voisi jo suuttua mutta harvemmin saan täällä suoraa tekstiä vaikka monesti sitä toivonkin joten kiitos siitä. :D

    En missään vaiheessa ole väittänyt että tulli toimisi sääntöjensä vastaisesti vaan arvostelin niitä itse sääntöjä. En ruikuta täällä mitään vaan yritän keskustella säännöistä jotka ovat mielestäni pielessä. Ei niitä täällä korjata vaan ainoa mitä täällä voi muuttaa on jokainen omia asenteitaan.

    Sä oletat että neliskulmainen palikka menee vain neliskulmaiseen reikään ja pyöreä pyöreään. Mä ajattelen laatikon ulkopuolelta ja mietin että miksi palikoita pitää työnnellä mihinkään reikiin.
    Yhtä kaikki asiat ja kannat lienee nyt selviä ja jos ei muilla ole näkemyksiä asiaan niin jatketaan keskusteluja muissa aiheissa ja yhteyksissä.

    - Jani -
     
  8. late

    late Gearhead

    Ja hyvin on pysytty otsikon aiheessa. :D
     
  9. 85840845

    85840845 Gearhead

    Ihan vaan väliin ,että tuli viime kesänä poikettua so-cal shopissa Las Vegasissa,olo oli kuin lapsella karkkikaupassa. Jatkakaa
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulla on kans nyt sellanen fiilis että vois sätkiä lattialla ja huutaa. :rotfl:
     
  11. BBC

    BBC Guest

    CIF hinta

    Niin se vain toimii että CIF hinnasta maksetaan tulli ja siitä summasta ALV.
    Minulle on tullut 3-5vuotta 300-1000kg:n lähetyksiä ja aina käytän ulkopuolista firmaa hoitamaan tullauksen ja tavarat seuraavana päivänä rekalla kotiovella. Helppoa, halpaa ja eikö kokonaishinta ole kooste kaikista nuista Suomen valtiolle, mahdoll.huolitsijalle, rahtifirmalle maksetuista maksuista ja ostohinnasta. Jos ostohinta on normaalia halvempi ja rahti halpa vaikuttavat ne eniten alentavasti tulliin ja veroon.

    Aulis
    so-cal 0,9-1,0 kertoimella painavatkin romut.
     
  12. hauta

    hauta 1st gear

    Ja kaikkia näitä ongelmia välttääkseni minä taasen tilaan tavarani,tuli sitten kaasari tai kalsarit,niin asiantuntevalta A:lta.Kun kerroin on kohdallaan ei tartte murehtia. So cal kamatkin on tullut hienosti vaikka olen käynyt liikkeessä ei kannatanut alkaa itse rahtaamaan. Pomonan verstas on oikein päällikön kanssa kierretty ja ihmetelty ja kun siinä yhtäkin roadsteria pällisteltiin ja kysyin mitä maksaa kun täällä tehdään niin äijä silmät pyöreinä sano että 250000$.Nyt ymmärrän mihin hinta perustuu.Homma avautu suomalaisen insinööritietämyksen ansiosta.Nehän on tehneet kaikki 32 fordinsa hair pinneillä.Ja kun se on täkäläisen tietämyksen mukaan hengenvaarallinen rakenne niin on hyvä kerätä hilloa odottavissa olevia kuolemantuottamusoikeudenkäyntejä varten.Kyllä sitä ameriikassa ollaankin tyhmiä kun ei ole tajuttu mikä vaara hommassa piilee.Ja vielä juristien luvattu maa.Tammikuussa vien mennessäni tietoa heille sinne so calille jotta ymmärtäisivät kutsua tekeleensä takaisin pajalle muutosta varten.Toivotaan että siihen mennessä ei kovin monia henkiä menetetä ko konstruktion takia.
     
  13. nash

    nash 3rd gear

    Re: CIF hinta

    No ei se näköjään oo helppoo eikä halpaa jos kannentiivisteitäkin on odoteltu yli vuoden kahdesta firmasta :odroll:
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Solvaussanoja?? kuten? Ei minulla ole takoitus solvata ketään. En käytä alatyylin ilmaisuja muutenkaan. Tuo että sanoin ettet ole kotiläksyjäsi tehnyt näissä tulliasioissa ei liene kovin solvaavaa :-? Ei se ainakaan minua kohauttanut kun sanoit minua veromyönteiseksi ja "maksele tyytyväisenä vaan". Mutta kuten huomasit, sivaltelen sanan säilällä ja kyllähän mies sellaisen kestää :)
    Sitäpaitsi itehhän aloitit :D
    Joo, mitellään jossain toisessa topicissa jos sattuis mielipiteet olemaan eroavaiset :poff:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!