Sopiva diesel tekniikka -78 chevy vaniin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Cleve, 20.11.2014.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Eli, tuli hommattua tuollainen -78 G30 ka chevy van. Ajatuksena oli laittaa sinne 6.2+th700. Kun hyllyssä on ehjä lohko+hilut siihen ja hyväksi rakennettu 700 loota. Mutta näyttäisi olevan hiukan ahtaan oloinen tuo moottoritila verrattuna 82--> vaneihin. Nythän tuossa on koneena cedricistä otettu LD28 + saman laitoksen automaatti.

    Sitä mietin, että onko tuo 5.7dx yhtään pienempi ulkomitoiltaan/kansien kulmiltaan eri tms...Jos tuollaisen sinne hieroisi paikalleen ilman, että alkaa valtavaa peltisavottaa konekopan + konetilan vaihdon muodossa 6.2d vanista.

    Tosin voihan sinne jonkin muukin koneen laittaa vaikka föönin kanssa, ja savuja kun tuosta ei tarvi mitata niin pikku ruuvailu ei ole ongelma.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Rahalla mersu mahtuu hyvin ja "holset" tuo voimaa.


    Paljos nissanin nokileka maksaa laatikon kanssa vai onko myynnissä?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ahtaa sen Nissanin moottorin? Helposti yli 200hv, eikö siinä olis jo enemmän vetoja mitä kuuskakkosessa.
     
  4. Cleve

    Cleve Gearhead

    Tuo nissanin moottorin ahtaminen olisi kyllä vaihtoehto, josko tuo vaihteisto sen kestää. Kun ei ole mitään kokemusta tästä nissanin tekniikasta. Ei kai tätä ihan huonoksikkaan ole sanottu vielä.

    Kyllä tuo tekniikka myyntiin menee jos sen päädyn vaihtamaan. Kyllähän sinne rahalla saa vaikka cumminsin koneen ;)
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Paljos nissanin alakerta kestää ottaa voimaa ja taitaa palikoitten löytyminen olla hankalaa

    Mersuun niitä saa hyllystä


    Cummins toisaalta ois kyl jenkkimoottori
     
  6. Luulija

    Luulija Gearhead

    Noita soveliaita MB-tekniikanluovuttajia saa jo satasilla, eli jos aikaa ja työkalut on ei tosiaankaan ole mikään rahamiehen ratkaisu. Tietysti hyvästä ja uudenveroisesta joutuu aina maksamaan oli merkki mikä tahansa.
    Ruosteen takia noita alkupään Väykkyjä on tosin jo niin paljon pitkin laaneja että saa oikeasti jo valita.

    Ysikytlukuinen 3litrainen etukammioturbodiesel kehittää sen vajaan 190 hevosta ja ihan kohtuullisesti vääntöä. Tekniikalla on keskimäärin käyttöikää virittämättömissä jäljellä enemmän kuin kasaridatsuneissa tai american crate-engineissä ikäpäivänä. :rotfl: Ei muuta kuin papua henkitorveen, kaikki paremmin tietävät.
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Ei se alakerta kesta jos ei ole aikasemmat omistajat vaihtanu oljya. Pska kone 1,5milj km avaamatta
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mersu tai Cummins. Nissanin koneesta verkonpaino.
     
  9. Cleve

    Cleve Gearhead

    Juu, meisselin koneistahan voimaa on otettu reippaastikkin. Cumminssista nyt sitä myös tulee, tosin taitaa 6BT olla vähän ison puoleinen ja painaakin puoli tonnia. 4BT ei täällä yleinen ole. Niin ja manuaalia tuohon ei tule, ikinä. :wink:

    Laitan nyt sopivan coolerin, föönin (mersu, iveco tms..)ensin tuohon datsunin koneeseen sekä jakajapumpun kannen jos löytäs jostain rd28:sta. Katotaan mitä tulee ja mitä kestää maltillisilla painella ~1-1.5bar. Jos hajoo ni hajotkoon. Tosin lootan luulen menevän ensin.

    Sen seiskasatasen vois kynäillä siihen jatkoksi jos jollain olisi mittakuvia tai jopa valmis adapteri hiluineen. Onkai niitä LD28+th700 yhdistelmiä jokus tehty. Perse edellä puuhun taas :lol:
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mikäs tossa rd;n pumpussa on erilaista siihen rautakantiseen verraten?

    Eipä om606;tosia taida joka väyrysestä satasella irrota jos löytyy niin ens kuussa otan ensimmäiset 6 ja kattelee sit lisää kun ne on myyty

    Eikä ne sisus helytkään karkkirahoilla irtoa pumppuunkin menee jo useampi satanen
     
  11. Cleve

    Cleve Gearhead

    Harvoin niitä hyviä mersun tai minkään muunkaan tekniikoita halvalla saa. Siksi se 6.2d+th700 olisi hyvä kun on hyvät palikat jo valmiina.

    Mutta kun erillaisia asioita on hyvä kokeilla niin satasilla pääsee jo pitkälle kokeilemaan tuon datsunin tekniikan kanssa.

    RD28:n kannessa pääsee säätämään ahdonalaista syöttöä ja maksaahan se nestepään vaihtokin isompaan aina jotain sekä ahtokaran hionta jne... Tosin nyt pumpun ruuvaa tappiin niin alle 1bar riittää siihen mitä se pumppu tuottaa vakiona. Jos paikat kestää niin ruuvataan lisää.

    Korjata saa jos olen väärässä. :)
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mitens lie passaiskohan kuin lähelle patrollin 3,3 koneen syöttöpumppu siitähän sais varmaan jo pikkasen lisää soppaa ja sitä ruuvaamalla varmaankin niin paljon kun se nissan ilman kansihommaa kykenee
     
  13. Cleve

    Cleve Gearhead

    En tiedä tuosta 3.3 patrollin pumpusta.

    Noh, sen verran tuosta tekniikasta, että nyt mennään periaatteesta tuolla Nissanin LD28 koneella + Jatcon 3N71B lootalla. Hain toisen sellaisen tekniikan caprisen nokalta. Yllättävänkin hyvin se vakiona liikutti sitä 1900kg autoa. Perävälitys oli kai joku harvahko kun rengasta pyöritteli kierroksen ja kardaani pyöri n.2.5 kiekkaa. Toki vani painaa paljon enemmän mutta ahto auttaa sitä sitten tiheemmän peräruuvin kanssa ;)

    Jos jollain olis se ylivaihde E4N71B laatikko jouten niin voi ilmoitella ja tuo ajossa nyt oleva kone+loota jää yli kunhan saan tuon toisen valmiimmaksi ja paikalleen.
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Sopiiko muka 6.2d noin vanhaan vaniin?
     
  15. Cleve

    Cleve Gearhead

    Ei sovi ilman peltitöitä, niin kuin alussa mainitsin. Eikä sovi se 5.7dx sen paremmin. Kun siinä nyt on se LD28 niin sillä mennään heränneet mielenkiinnon vuoksi :)
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla on masterkit tollaseen 3n lootaan
     
  17. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    ei se nyt niin suuri työ ole laitta 6.2 ton ikäseen .
    laiton joskus -94
    kohtuu räläköinti/puukosaha juttu,mut kyllä kai tuo 5,7d pitäs mahtua :lol:
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Milläs koneoptioilla tota on ollut vuonna 78? slant6 vai 305 bensa v8 eli kait se dx;kin sinne sopiisi
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mistään mitään tiedä, mutta tuskin on slant6 ollu vaihtoehtona letukkaan...
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    :oops: :poff:

    Noh rivi 6 kuitenkin
     

Kerro tästä muillekin!