Sorateiden uhrit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 23.5.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead

    Potentiaalinen mobiili on kärsinyt vakavia vaurioita ilmeisesti siksi että sillä on ajettu vuosikymmenien ajan sorateillä ja uuden mantereen päällystämättömät tiet ovat maastoautoillekin vaikeita paikkoja.




     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Quebecin kilvet näkys olevan. Osaavat käyttää siellä talvella suolaa, ja kelit on taatusti yhtä paskat kuin suomessakin.
    Edit. Sorateitä suolataan myös kesällä, mikä on kiveniskujen lisäksi aika myrkkyä pelleille. Tyyppi voi olla oikeassakin.
     
    Muokattu: 24.5.2017
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Suolaa itte sanoisin pahemmaksi mitä soratiet. Soratiet tekee satunnaisia kiveniskemiä ja ruostekukkia ja ruostuttaa jollei runkoa ikinä pese mutta suolalta ei oikeen voi suojautua..
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tänään just seurasin soratien suolausta.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tuntuu että toi vesikuraliejusuola on pahinta.

    En tiiä p ljonko suolanen soratie ruostuttaa?
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Sorateillä ajo vaatii vähän järkeä jompaan kumpaan päähän.
    Ei tartte jokapaikkaan ajaa kahva edellä. Jos näen, että joku tulee tosi kovaa vastaan hiljentämättä, niin saatan vaikka pysähtyäkkin. Ei mee tuulilasi. Tuulilasi hajoo omasta nopeudesta. Jos tiellä on monttuja, ja niissä vettä, niin ei oo pakko ajaa just niihin, ainakaan kaikkiin jonossa oleviin. Renkaat on hyvä olla loppuun kuluneet, ei heittele kiviä. Roiskeläpät on poikaa toisien kannalta, enempi tosin suurempien nopeuksien asfalttiteillä. Auton pesu on miltei jokapäiväistä, tai sitten ei kannata pestä ollenkaan. Alustan pesut on turhia, jos on hoitanut ruosteenestokäsittelyn oikealla tavalla. Paksuja Kiveniskumassoja ei juurikaan kannata käyttää, ne tahtoo irrota pellistä, tai halkeilevat. Ei pelti juurikaan siittä ruostu, mihin kivet osuu. Pistehitsisaumat on ne, jotka ekaksi ruostuu.
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei aina auta vaikka ite hiljentää. Nissanista halkes ku vatanen tuli vitolla kärry perässä ainakin 250km/h luisussa vastaan. Itse puolin vauhdin johonki 20-22 km/h

    Tuli nissanista entinen auto......
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Heittikö niin paljon soraa päälle?
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Soratie vaatii kunnossa pysyäkseen tuota suolaa, mutta asfaltti ei todellakaan.
    Pysyisi tieverkkokin paljon paremmassa kunnossa, kun olis talella suojattu jäällä!

    Kyllähän tuolla pikkuteillä kurvailleessa kivet sinkoilee ja napsuu milloin mihinkin, mutta lasi mulla on yleensaä hajonnu isommalla tiellä, kun vauhtia on reilummin.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Pari isoa kiveä tuulilasiin. Lasin aivan säpäleinä.
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä jos nään et joku tulee vauhdilla vastaan Niin ajan keskelle tietä ja hiljennän niin älyää toinenkin hiljentää. Yhen kerran ajoin hiekkatietä niin yritti kone yrittäjä vetää vauhdilla ohi niin kiilasin eteen ettei lennä kivet kylkeen. Helppo kai se on ajella kun ei oo penniäkään kiinni autossa.
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii mä monesti kans teen. Mut sillon en kerinny ku loiva mutka mistä tulin ni kerinny huomata ku oli jo vieressä
     
  13. viridia

    viridia Gearhead

    Ei soratiellä jarrutella kannata!

     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!