Sorkitaas välillä Hemiä, pieniä piristyssuunnitelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 440Mag, 3.10.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tulipahan kajottua tommoseen Hemillä varustettuun Mopariin tälläkertaa. '70 lohkoon tehty.

    Kauan sillä tuli jo "vakiona" ajeltua, nyt tartteis talven aikana päästä räplään.

    Koneessa on nyt 030 KB:n hyperaktiiviset männät
    Mopar perffin koskemattomat alsakannet, ruttu noilla männillä n. 11:1
    M1 dual plane
    750cfm tuplapumppu
    Aika mieto compin mek laahuri nokka, 050" 235ast ja nosto siinä .500 nurkilla (2500-5800rpm valm.ilm.)
    Aika järeet hookerin pellisarjat
    3,75 teräsakseli, scatin h-prof veivit, iso öljypohja yms.

    4.10 ruuvvi ja 4spd manual

    Lujempaa pitäis päästä. Ekana tulis itelle mieleen kaasarin ja nokan vaihto.

    Olisko http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /overview/ tommonen nokka mistään kotoisin vaihtaa tonne? Pykälää järeempi kuin nykyinen, mut menis samoilla jousilla niin ei tartteis niihin kajota.

    Entä kaasari? 850-950?

    Alustaksi suunnitteilla SS jouset, eteen ohuet vääntösauvat, eteen 10/90 pumput ja taakse säädettävät rallipumput.

    Mitään numeraalista faktaa auton toiminnasta ei ole, joten olis kiva saada talven aikana siihen kuntoon että kehtaa käydä raapaisemassa alastaron rallipäivillä.
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    Entäs, jos antais vaan hemin olla "vakiona". On kuitenkin hieno ja arvokas motti. Ja jos se ei riitä niin tuo tallinkoriste käyttöön!?
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    No ei täs mitään ihan ralliautoo olla toki tekemässä, mutta pientä piristystä tarvii aina. Normaali katukäytettävyys täytyy siis säilyä.

    Nyt motin luonne on jotenkin todella mieto.

    Tuo nokka herättää eniten kiinnostusta; kuinka raikasta tuonne voisi laittaa että toimii muiden osien kanssa yhteen? Max rpm sais olla sielä 6500paikkeilla. Kansistakin voisi saada enemmän irti hieman isommalla nostolla. Tosin niistäkään en ole virtausarvoja löytänyt mistään.
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    Ok. Eiköhän Hemihemmoilta tule vinkkejä. ps mullahan on vissiin tän hempan vanha kaasari nyt kiinni omassa kirvilässä.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    Se edelbrockki vai joku muu?
     
  6. 69

    69 Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    Se. Aika hyvin alkaa olla säädöissä, mut se siitä tässä. Ny kuunnellaan Hemin karjuntaa..
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Re: Sorkitaas välillä Hemiä

    Hyvä jos sait sen laulaan. Mä en jaksanu siihen silloin keskittyä, ja isoin vika olikin sytkässä....

    Jatketaan nokkavinkeillä
     
  8. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ainakin ei-hemistin silmään tökkää tollaisessa hienossa hipo-motissa dualplaneimusarja;varmasti erittäin tehokas rajoitin! Linkoo se tallinluiskaan ja laita 2x 4bbl tilalle.Cross-ram kiitos!
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Se pistää mullakin silmään. Täytys saaha selville kuin korkea tuo cross ram on. Sellainenhan oli just myynnis ja mul olis kaasaritki valmiina (vois lainaa tosta stroukkerin tunnelramin päältä). Nytkin on putsari kiinni konepellissä, vaikka ns. "performance" pelli kyhmyllä, tuo dualplane ja 2" putsari droppipohjalla eli tila on siinä kohtaa kortilla.
     
  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    E-gayssa on myös useasti myynnissä niitä karburaattorit-peräkkäin-malleja.Sellainen on aika matala;tehoerosta yllämainittuun saattaisi eksperteillä olla sanansa sanottavana.
    Yks kiihottava - ja kallis - olisi myös perinteinen 8-torvinen ruiskusysteemi.Sit olis "pakko" puhkaista konepelti!
     
  11. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Tuo Stage V-imari ei kovin korkee ole ja varmaan menis pellin allekki tommonen, pitäs olla kova sana katuhemmoon. Voin mittailla korkeutta mikäli tarve? On vielä irrallaan nii saa hyvin mitat siitä.

    Crossramit ei vissii oikee huippuja imareita oo, vaikka tosi härskin näkösiä kyllä niin onko sillä niin väliä sitte miten ne pelaa = )
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mittaa ihmees!

    Onkse muute minkälaine? Ei itsellä oikeesta mitää hajua
     
  13. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Se on ykstasonen 2x4, tavallaa vähä ku tunnel rami mutta matala. Voin ottaa jonku kuvanki. Laitan huomenna illalla fveisbuukista.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Juu laita ihmees, se olis hyvä!
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos sellanen Stage V. Se on sigle plane kahelle perättäiselle nelikurkkuselle holleylle, vaatii kyl lyhyet kohokammiot. Kyl se ainakin 850 heppaa tuottaa. [​IMG]

    Toinen hyvä vois olla Indyn dual plane dominaattorille, vaan kohtuu rasvasen hintanen eli luokkaa 900. Mut mikäs ei hemppaan olis, rahamiesten ja kuolaajien helmi. Mut jos tarvii lujaa päästä ni...
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toi näyttäs ihan viisaalta, täytyy katsoa vielä kun saa Veskulta mitat lähinnä korkeudesta.

    Ei täs ny mitää hipo hipoo olla tekemäs, pientä piristystä vaan.

    Edelleen lähinnä tuo nokka ja kaasari ensimmäisenä vaihtolistalla. Nokkakeppejä tuntuu olevan aika nihkeesti ellei lähe customia teettään.

    Mitähän noi MP:n alsakannet mahtais virrata koskemattomina? Ei sillä etteikö ne riittäis varmasti mut ihan mielenkiinnosta.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Siel ne on jossain 330:n paikkeilla imut. Virtauksia Hemissä yleensä riittää, mut virtauksiin nähden hemit yleensä tuottaa tehoa aika huonosti.
    Ite suosittelisin et hoitaa nokan sellaselta joka noita motteja on rakennellut enempikin ja on näkemystä/kokemusta aiheesta. On se sitte customi tai joku muu, mut sellanen kokenut rakentaja kyl osaa suositella kun kuulee mitä haetaan. Arruzza, FHO, Muscle motors, noilt mä kysyisin.
     
  18. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Mulle touhus muskeli mike musclemotorsilta ton nokan, ja ainakin sillo pelas homma kuin niin sanottu unelma. Ja meni jotai kaks viikkoo siitä ku kyselin että tekiskö hän nokan nii se oli sit jo kotona
     
  19. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Ja se joutui toho tilaan vielä compilta erikseen coren, ku ei ollu hyllys. Vai tuliko koko hoito compilta sen tilauksen mukaan mut onpaha nyt. On tossa nokkakortissa joku osanumerokin, sillä varmaa jotain löytys.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ookkei.

    Piristyssuunnitelmat on vieläkin mielessä, tosin asiaan tuli sen verran muutosta että taidankin nypätä koko koneen nokalta ja käydä läpi. Tai ainakin perus rengastus-laakerijumppa(mahdollisten osavaihtojen lisäksi) jos ei ilmene mitään piileviä vikoja. Tulee samalla tilaa siistiä vähän konehuonetta, ja motin ulkonäönkin voi palauttaa fiksulle tasolle.
     

Kerro tästä muillekin!