Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Huollatko Finnairin koneita? Onko kapteeni Niinivaara tuttu tapaus.
    Vanha lapsuuden kaveri leikkikoulusta saakka?
    Muistan kun häntä vitutti ankarasti, kun joutui siirtymääm Boeingista Airbusiin.
     
    Muokattu: 30.10.2021
    maverick999 tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Kyllä.Avioniikkamekaanikko ja kelpuutukset/kuittausoikeudet omien töiden osalta Airbus A320 ja A330 koneisiin,sekä oikeus antaa lentokelpoisuus em.koneisiin.
    Nyt ollut jo vuoden lomautettuna koronan takia,ja en saanut potkuja kuten useat kollegani ikävä kyllä.
    En tunne häntä,mutta varmaan kasvo tuttu.
    Sorry,ei liity sotavehkeisiin.
     
    Muokattu: 1.11.2021
    Seevu tykkää tästä.
  3. AVRO

    AVRO Gearhead

    Tämmöinen, insinööritaidon näyte. Napier Nomad. On varsin kunnioitusta herättävä laite kun seisoo vieressä, 2t dieselin ja turbiinin yhdistelmä takavuosilta.
    [​IMG]
    [​IMG]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Nomad
    En ollut kuullutkaan moisesta ennenkuin lampsin taannoin ton East Fortune Airfield museon ovesta sisään ja tommonen tönötti silmien edessä. :odeek:
     
    4d sedan, sbm396, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Periaatteessa turbokone, komea innovatiivinen moottori aikanaan. Ihan uusi meikäläisellekin.
    Eipä näköjään Thielert/Austro olekaan niin kovin uusinta uutta lentokonedieseleissä :D
     
  5. AVRO

    AVRO Gearhead

    Ei, eikä niin halpaakaan niillä operointi kun pikku vikaa niissä(kin) on.
     
    maverick999 tykkää tästä.
  6. maverick999

    maverick999 3rd gear

    Kyllä. Thielerteissä oli niitä kytkinjuttuja ym. Austroissa ainakin hukkaportin säätimen kalvot ei kestä. Kuvernöörin säätöongelmia, ecu-ongelmia, jäähdytysnestevuotoja, liitin/johtosarjaongelmia… satunnaisesti käytöstä riippuen vauhtipyöräongelmia…
    Täysiä susia jos minulta kysytään, mutta pienellä kulutuksella menee. :D

    Samaan aikaan perus bensa-Lycomingit ja Continentalit porskuttaa tasaisen luotettavasti (joskin pienemmällä hyötysyhteella/isommalla kulutuksella).
     
    Muokattu: 2.11.2021
  7. max

    max Double Gearhead

    Tuli ostettua Erik Schmidtin kirjoittama kirja Erich Hartmannista.
    Omituinen kirja.Lähes ensimmäiset sata sivua käsittelevät natsi-ideologiaa.Jää vaikutelma että ei tiedä paljoakaan ilmailutekniikasta,vaan peittoaa sen politiikalla,jotta saa kirjaan täytettä.En suosittele.
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Joku kirja Hartmannista mullakin on, mutta enpä muista kirjoittajaa. Mutta siitä ei jäänyt kyllä ideologia mieleen. Olisiko sitten eri tyypin tekemä. Pitääpä kaivella esille..
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Tämä Schmidtin teos on vaan vuoden vanha ja suomenkielinen käännös tänä vuonna.
    Schmidt on amerikkalainen historioitsija ja koko ajan se jaksaa natseista paasata.
    Miten se nyt noin Aatua ja kumppaneita mustamaalaa,poijaathan olivat ihan hyvää tarkoittamassa.
     
    kad_boost ja Seevu tykkäävät tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  11. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    kerkko tykkää tästä.
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Joku toinenkin Stuka lentäjä kuin Hans-Ulrich selvisi sodasta hengissä koskapa on julkaissut muistelmansa. Tätä ei liene kuitenkaan suomennettu.

    [​IMG]
     
    Seevu ja kerkko tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Fw 200 pyrstö

    [​IMG]
     
    Seevu, max ja kerkko tykkäävät tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    No komee on logo sivarissa,mutta näyttäs siltä että Horstilla olis vähän hommat kesken trimmilaipan alemman"linkagen" kanssa.
    Taitaa olla niin, että trimmilaippa on tosiaan kaksiosainen.

    Tuollainen trimmilaippa lähti omille teilleen P-51 Mustangin korkeusperäsimestä Renon Air Racing kisoissa muutama vuosi sitten,seurauksella että kuski sai multaa suuhunsa.
     
    Muokattu: 13.11.2021
  15. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Seevu tykkää tästä.
  16. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Joo hiljattain katsoin pätkän tuosta onnettomuudesta kovat G voimat sai pilotin tajuttomaksi ja pian olikin maa vastassa
     
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Focke-Wulf Fw 190 A-5 U8 noin pitkään mallinimeen on varmaankin jo ruksattu kaikenlaisia lisävermeitä

    [​IMG]
     
    Seevu ja kerkko tykkäävät tästä.
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Katselin "lentoturmatutkinta" -ohjelmaa. Siinä kaksiosainen sivuperäsin pelasti erään 747 -koneen täystuholta, kun toisen puolen painesylinteri ratkesi, ja käänsi peräsimen ääriasentoonsa. Onneksi toinen toimi edelleen, ja lentäjät saivat koneen ehjänä maahan suurin vaivoin.
     
    Muokattu: 17.11.2021
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

     
    kerkko tykkää tästä.
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä ole pitkää lisävarustelistaa, ennemminkin pitkää toimintasädettä...

    Fw 190A-5/U8 - long range fighter-bomber with two underwing mounted external fuel tanks (capacity 2x300 litres) and an under-fuselage mounted ETC 501 bomb rack; armament consisted of only two MG 151/20 E cannons. It was developed into Fw 190G-2 plane and later serially produced.
     

Kerro tästä muillekin!