Sotakoneet taivaalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Chevy ´53, 20.6.2008.

  1. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    "Haikara"
     
  2. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG] Haikara lennossa-kivat äänet v-8...
     
  3. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    Corsair.
     
  4. ari vw

    ari vw Gearhead

  5. ari vw

    ari vw Gearhead

  6. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    B-17 sisältä...radisti.
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Iäntä tae ei, saman tuo tekköö (Väinö Linna)
    Jos oisit lukenut enempi, niin olisi paljastunut että yli 3800 valmistetulla v2:lla saatiin 7700 siviiliä hengiltä. Siis 2/pommi!
    Ei kovin pelottava joukkotuhonta-ase. Eihän oikeasti sitä reilu kahtasataa km/h pommiakaan kuule tai kerkeä väistämään.
    Saattoi valtaosa V2:kin tipahtaa ihan minne hyvänsä.
    Vanhana tykkimiehenä nimittäin tiedän että ilmanpaineen, tuulen, lämpötilan yms. muutokset muuttaa valtavasti jo tykin ammuksen lentorataan jotka käyvät ehkä korkeimmillaan 5 kilometrissä, saati sitten ballistisen ohjuksen jonka lentorataan ei tehdä laukaisutilanteessakaan korjauksia.
    Suomen tykistö oli ainoa joka laski lentoratamuutokset, ei ollut varaa tuhlata ammuksia ja tulenjohtomiehiä ja piti osata keskittää koko patteriston tuli yhteen paikkaan.
     
  8. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    B-17, esim.mobilistista tuttu, tämän näin lennossa...en kerinny kuvaamaan.
     
  9. ari vw

    ari vw Gearhead

  10. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    Huollettavaksi se tuli,pari päivää ne sytytystulppia vaihteli siihen.

    Lisääkin löytys jos kiinostaa?
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    [quote="ari vw"
    Lisääkin löytys jos kiinostaa?[/quote]

    Laita vaan lisää. Tuo Saksalainen "haikara" taitaa olla sellainen kone jolla pystyy kovassa vastatuulessa suunnilleen pysyttelemään paikallaan ilmassa, hieman liioiteltuna. Eli todella lyhyelle kentälle pystyi laskemaan ja nousemaan. Olikohan että laskuun riitti 20 metrinen kenttä ja nousuun alle 70 metriä?, mikä oli kai koneen suunnittelijan tarkoituskin. Hidas se tietysti oli, ja helppo maali, jos ylipäänsä kukaan liittoutuneiden hävittäjälentäjä kehtasi tuollaista ampua alas.
     
  12. ari vw

    ari vw Gearhead

    Juu,se nous tosiaan alle 50m vastatuulessa, ja pysähty 2-3 kertaa oman mittansa matkalla. näin itte-pakko uskoa.
     
  13. Larry

    Larry Double Gearhead

    Naislentäjän ohjastamana Storchilla käytiin vielä Berliinissä aivan toisen maailmansodan
    loppuhetkillä. Tuskin oli helppo reissu. Ei ole enää muistikuvaa mitä Hanna Reitsch
    kirjassaan kertoi.
     
  14. rane58

    rane58 Double Gearhead

    "Lisääkin löytys jos kiinostaa?" :eek:
    -Laita vaan lisää kuvia, kyllä kiinnostaa..![​IMG]
     
  15. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    A-6 prowler? vähän uudempia ny...selaan albumeja.
     
  16. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    F-14 tomcat. tais olla suurin tukialuskone. 40t. lentoonlähtöpaino.
     
  17. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    Koulukone T-6 tais olla.
     
  18. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    F-4 Phantom.
     
  19. ari vw

    ari vw Gearhead

  20. ari vw

    ari vw Gearhead

    [​IMG]

    Dc 3 dakota.
     

Kerro tästä muillekin!