Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Hienoa!!!Tulee hienoa kisaa!!!Hyvä SPET!!!
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vaikka ei kisa-autoa enää olekaan, niin SPET on mun henkinen koti. Kaikki KOVAT jätkät on ajeneet SPET:ssä ;) Tässä Håkan Fällströmin (TF,PM) Challenger, jonka 10 sekunnin kaasutetun varakoneen ostin katu-Satelliteen syksyllä 1996.
    [​IMG]

    Kesällä 1997 olinkin Kemin NOPEIN katu-ukko vakuuttavalla ajalla 12.09/185 kmh. Hyllyssä myös muistona West Coast Cupin kakkospytty Kalajoen osakilpailusta. Siihen loppui racemenestys osaltani
    :rotfl:
    [​IMG]
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Still going strong!
    [​IMG]
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: Tuanoinniin, häh?
    Hieno kuvatus ja varmaan pirssi spetissäkin näyttäytyy jossain välissä, jos en ihan pihalla ole kuvan kohteesta. :) Onkos noita fotoja lisääkin?
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pittääpä kaivella kun uus scanneri pelittää nyt hyvin. Olin tuota ostamassa Artolta, mutta sitten löytyikin kova rauta Ruotsista saakka. Runkovikanen ja kaikkee..siis se ruottalainen.
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No prkl. Olen tuosta yrittänyt jonkinlaista historiapläjäystä kasaamaan nippuun eri vuosilta ja jos jotain löytyy, niin kuvat kelpaa kyllä :)

    Arto on tuon kyllä viimeisen päälle tehnyt aikanaan. Vuosien saatossa on kyllä rapistunut vähän sieltä ja täältä, mutta hiljalleen sitä yritetään fiksaa eteenpäin. Tällä kaudella pirssiä ei varmaan kovin monessa kisassa nähdä. Mutta hierotaan sitä sekin aika nippuun :wink:
     
  7. joopa

    joopa 1st gear

    Väittäsin kyllä et toi on kuitenkin alunperin väisäsen pekun rakentama.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Suattaapi olla näin, mutta käsittääkseni Arto värkkäsi tuon putkirungolle ja kavensi ja madalsi pirssin, sekä niputti ton isolohkotekniikan käsintehtyine tunnelrameineen? No, eihän siinä dusteria ole kuin ovenkahvat ja vähän takapyöränkaarta, että joku on aika paljon siihen aikaansa joskus kuitujenkin kanssa käyttänyt. :lol:

    Millä tekniikalla tuo tämän pekun aikana oli, muistatko?
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pikkulohko econo gasissa
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nyt on taso aika jäätävän kovaa spetissä. Onnittelut triniemelle voitosta!
     
  11. mafo

    mafo 3rd gear

    suppilo ahtimella ....Väisäsen dusteri siis
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Bracket guru tuli ja otti kiinnityksen valtikkaan. Onnea Mikko!
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Tri palannut mutta koitetaan pistää kampoihin seuraavissa kisoissa!!!Liikaa tekniikka ongelmia mutta päästiin 8s.kerhoon,siitä kiitos kaikille jotka olette avittaneet matkan varrella!!!
     
  14. Hesus

    Hesus 1st gear

    Onnittelut Niemelle avauskisan voitosta ja aivan mahtavaa Korpelalle runnerup sijoituksesta.
    Supollekin onnittelut 8 sec kerhoon siirtymisestä.
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kiitos, yks parhaista kisoista koskaan! Kisarapsaa varmaan puskee myöhemmin, mut joitain uusia ennätyksiä:

    60ft - 1.259
    660ft - 5.577 ja 202km/h
    1320ft - 8.775

    ja mikään näistä ei samassa lähdössä, joten ainakin teoriassa voi mennä vielä jossain kovempaa.

    kyllä tuolla oli rata varmaan kohdallaan, paitti finaalissa aavistuksen liposta? Pakko olla muutama hevonenkin hierottuna lisää mottiin viime rempassa, ei pelkällä pidolla noita ennätyksiä selitetä.

    ja tietysti se finaalin 0.000, Jukan tonnin punavalolippis löytyykin jo ennestään :)
     
  16. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

  17. onnea Mikko aika uskomatonta dataa :rotfl: onnee myös team Korpela hieno saavutus !
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se olis raportin paikka! Kisareissu alkoi jo keskiviikkona, kun lähdettiin jasuasennus.fi pakulla Parkanoon, oltiin mun isällä siellä yötä ja otettiin traileri perään. Sit haukkana aamulla kohti Jyväskylää. Hiukan Virtojen jälkeen hävis pakusta puolet tehoista ja otettiin ensimmäinen varikkostoppi. Jaaha, vai ahtoletku irti. No onneks oli miehiä mukana, jotka ei ihmettele vaan tekee ja puol tuntia myöhemmin oli ahtoja taas, letku kiinni kolmella jatketulla klemmarilla.

    Sit Vaajakoskelta muistettiin ottaa Corollakin mukaan ja hiukan kamoja, apsille syömään ja Lievestuoreen Shelliltä hakeen V-poweria. Hääräilin sie kärryssä jotain kun kuulu aika kova paukahdus ulkoa. Oli joku vanhempi naishenkilö vetässy auton melko rekan alle stoppiristeyksen takaa, mut ilmeisesti porulla selvittiin, auto tais kyllä mennä lunastukseen.

    Next stop Virtasalmi ja ensin Janin prätkävarikko kuntoon, sit riehuun omaan pilttuuseen. No lämpöjä tais olla 25+ ja viisaasti juotu kahvia koko päivä. Alko hiukan päätä särkeen ja päätettiin lähtee kattoon Suomen peliä. Kahden tuopin jälkeen olikin pää lavuaarissa, mut onneks Suomi voitti hienosti vielä ton pelin. No nestehukka/auringonpistos sitten korjaantui myöhemmin illalla samalla reseptillä, kiitos SET/PET osastolle, mut onnistuin poistaan vielä palasen sormenpäästä partakoneen terällä, ei kandeis samaan pussiin pakata kuin hammasharjaa. Ei oo siis vielä harjotukset edes alkanu, niin oksennus ja veri lentää, miehinen laji.

    Perjantaina oli mulla ohjelmassa varikon rakennus ja auton pesu, Janin piti reenaa prätkällä lähtöjä, mutta jäi ajoharjoitteluun lineuppiin ja takasin, sitte vettä. Tänään ei muistaakseni mitään erikoisempia kehonnesteitä näkyny? Timppa ja Hannu saapu ehtoolla ja Janne tuli lauantai-aamuksi, jolloin suoritettiin katsastus ja alettiin valmistautuun kisaan.

    Aika-ajot meni aika hyvin, aika ja lamppu parani koko ajan, mutta kyllähän noi ekat lähdöt aina sellasia on, ettei tarvi kauheesti kysellä mitään kun ei muista mitään. 0.087, 0.017, 0.005 ja -0.011 tais olla lamput ja 0.005 riitti paalulle. Ei tuu riittämään loppukauden kisoissa. Sellasta pientä pito-ongelmaa oli, mut oli muillakin alkuun ja rata parani selkeesti päivän mittaan.

    Sit sunnuntain ekalle kierrokselle ahdettu ruoste, eli J. Mattila. Olin Kauhajoella vakoillu, ettei Jukalla olis breikkiä autossa, joten mahdollisesti vois saada hiukan tasotusta reaktiois, mut hui hai, aivan perkeleen tiukka lähtö. Lamput 0.024 vs 0.040, mä suoraan dialiin 8.798 ja Jukka breikkas 12 tonnii. Huh, mikä alotus. Tossa videoo: http://youtu.be/dzqnqH-7E3s

    Seuraavaks kaavion mukanen soolo, jolla syntyi pienestä soutamisesta huolimatta autolle uus ennätys, 8.775, enkä oo ihan varma avasinko pikkasen ajoissa varjon: http://youtu.be/pOsvgbvfxUY

    Semissä vanha SPET-kettu Noren vastaan, arvelin tiukkaa lähtöä ja sellanen tuli, lamput 0.020 vs 0.027, mut Janne tais mennä jarrutteleen oikein kunnolla ja mää hurautin oikein vauhdilla ohi ja koskin oikein jarrupolkimeenkin ennen maalia muistaakseni ensimmäistä kertaa koko urallani eliminaattorissa. Silti 8.796 kun dial in oli 8.78.

    Finaaliin tasaisia suorituksia ajellut Korpela. Meillä dial-innin ja delay boksin säätää tiimi ja mulla voi olla mielipide asiaan, mut aina se ei vaikuta. Alko hiukan hämärtää, kun tuli tummia pilviä ja meinasin sanoo, et kai lyötte hiukan delayta lisää, kun hehkulampun näkee hämärässä hiukan aikasemmin. Oli sitte pojat ottanu kauhian riskin ja ruuvannu boksia toiseen suuntaan, mut tällä kertaa kannatti ja 0.000 vs 0.051 valolla vietiin lähtö, vaikka oli taas aavistuksen liposta, ei rataryhmä ilmeisesti finaalitauolla enää liimaillu? Nätti lähtö ajotuntumalta kuitenkin, vaikka jäi dialista törkeen paljon.

    Tää maksimisuoritus voi olla vielä arvossaan loppukaudesta, kunhan noi edellisten vuosien mestarit ja mitalistit saa autot kuntoon, niin on kisa varmasti taas pykälän tiukempaa. Ongelmia oli Heiskasella, Tekoniemellä, Pesosella, Korhosella ja Supolla ainaki.

    Kiitokset tiimille, nyt on vanha triplamestaruustiimi taas kasassa eli Janne Mäkipää, Hannu Niemi ja Timo Valli. Jani Suvanto ajaa koko kauden prätkällä, mut oli taas joka päivä jelppaamassa meitäkin. Ei tarvi arvuutella paljo itte, mitä laitetaan boksiin ja mitä lasiin, kunhan itte vaan suorittaa mahdollisimman tasasesti. Hienoo keskittyä vaan ajamiseen, pystyy heti antaan palautettakin paljon paremmin ajosta.

    Kiitos myös tukijat, kanssakilpailijat ja FHRA. Kyl tää SPETtivarikolla olo oli niinku olis kotio tullu, vaikka tulihan Pro ET hommistakin uusia kavereita viime kaudella. Kotonakin oltiin pärjätty hienosti pitkä viikonloppu, hyvillä mielillä kohti seuraavia kisoja.
     
  19. Hate

    Hate 3rd gear

    Onnea hienosta suorituksesta.
    Vaikuttaa ihan niinkuin olis tosi helppoo toisille tuo voittaminen. :D

    Ittellä oli koko viikonloppu elämää ja elektroniikkaa.
    Vähintään yhen rikipoksin meinaan heittää hytistä vittuun ennen seuraavaa ajelua.
     
  20. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei se helppoo oo koskaan, nolla virhettä ja kaikki muutenkin nappiin, niin sit on hyvä mahdollisuus. Ei sekään drag racessa riitä silti joka kerta.
     

Kerro tästä muillekin!