Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Harmi kun sattuu juuri yhteistyökumppanihomma samalle viikonlopulle ja meiltä Savosta Tierpin reissu maksaa niin paljon että sillä maksaa ensi vuoden ilmoittautumisen ja ainakin yhden uuden takarenkaan Camaroon!!Tosin ei Camaro ole kilpailukunnossakaan tällä hetkellä!!Kyllä tuolla pitää käydä vetämässä joskus jollakin,hieno paikka!!
     
  2. Hesus

    Hesus 1st gear

    SPET äänestys
    Koitin laittaa tämän äänestyksen tuonne FHRA/FDBA-kilpailija osioon, mutta siinä on joku suodatus eikä se ole sinne viikkoon ilmestynyt joten laitan tämän ny tähän.
    Laittakaa vastauksenne mieluiten mun sähköposti osoitteeseen jonka läydätte tuolta alempaa, niin saan näppärästi teidän sposti osoitteenne myöhempää yhteyden ottoa varten.

    Lauantai iltana Alastarolla 1.9.2012, keskusteltiin alla olevista aiheista. Koska läheskään kaikki kilpailijat eivät olleet paikalla, niin päätettiin järjestää kysely halukkuudesta muuttaa SPET ryhmän sääntöjä.

    Lajittelu:
    1. Lajittelut tällä hetkellä suoritetaan NHRA:n mukaisesti reaktioilla.
    Haluatko, että lajittelu ajetaan indeksiin nähden? Kuka ajaa lähimmäksi indeksiään on lajittelu No.1 (alittamatta indeksiä)? Edellytyksenä on, että indeksin voi vaihtaa halutessaan lajittelussa jokaisella kierroksella.
    Kyllä/Ei

    EDRS:
    2. Juteltuani usean SPET ryhmän kilpailijan kanssa aiheesta EDRS. Suurin osa on ollut sitä mieltä, että sarjaan voitaisiin mennä, kunhan Suomen aikaikkunoita/sääntöjä ei muuteta. Periaatteella, Ruotsissa ajetaan ruotsin sääntöjen mukaisilla aikaikkunoilla/säännöillä ja Suomessa ajetaan Suomen sääntöjen mukaisilla aikaikkunoilla/säännöillä.
    Haluatko, että Suomen kilpailut olisivat EDRS sarjan kilpailuja?
    Kyllä/Ei

    Delaybox ja throtlestop:
    3. Tällä hetkellä Sportman ET (=yhdistetty Sportman- ja Pro ET) ryhmässä (aikaikkuna 19,99-9,00) delaybox ja throtlestop ovat kiellettyjä ja SPET ryhmässä (aikaikkuna 11,99-7,00) ne on ollut sallittu muutaman vuoden.
    Haluatko, että SPET ryhmässä kielletään delaybox ja throtlestop?
    Kyllä/Ei

    Vastatkaa suoraan tähän viestiketjuun tai YV:llä tai spostitse osoitteeseen timppa.heiskanen (at) gmail.com
    Vastaukseenne laittakaa kilpailu numero ja nimi.
    Voi runoillakkin vastauksen jos haluaa kommentoida, mutta minimissään laita kysymyksen numero ja Kyllä tai Ei.
    Vastatkaa mahdollisemman pian. Ohjastaja kokous on 30.09.2012.

    Terv.
    Timo Heiskanen
    SPET 1966
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    West Coast Cupissa ei nailla nakymin ainakaan siirryta aika lajitteluisiin, eli jatketaan reaktioilla lajittelua. Vaihtaminen tuohon aikojen perustteella lajitteluun tuottaa pikkusen ylimaarasta jumppaa ajanottoon, ja myoskin kun luokat ajavat sekaisin niin ajanotto virheiden mahdollisuus lajitteluissa kasvaa.
    Meilla kun ei ole ajanotto tornia mista nakisi helposti autojen ikkunoista indeksit, ja vakea on vahemman ajanotossa kuin FHRAlla niin se hidastaa tota indeksien koneelle laittelua.

    Onko tolle lajitteluiden muuttamisella oikeesti jotain perustetta, siis etta siita olisi oikeesti jollekin, tai luokan kehittymiselle hyotya?
    Vai halutaanko nyt uudistusta sen takia etta saadaan uudistusta?
     
  4. SG440

    SG440 3rd gear

    No mä olen nyt pääsäntöiseti seurannu SPETiä kotoa tietokoneen ruudulta. Pari kisaa apupoikana ja yhden ajanutkin. Katsokaas spetin lajittelutuloksia mitä on nettiin kirjattu aika-ajopäivän jälkeen. Ei oo kaksista luettavaa. Kuskeille ei paljoakaan varmaan ole merkitystä miten lajitellaan, mutta on tuhannesti mielyttävämpää seurata jos listoisa vaikka näkys vaikka aika ja loppunopeuskin. Nykyisellä pistelaskusysteemillä lajittelupisteiden merkitys on suht pieni kuitenkin. Joskus pisteelläkin häviää sarjan, mutta kierroksen kiinniottaminen on vaikeaa. Väittäsin kuitenkin, että jos lajitellaan dialin mukaan niin kuskit on oikeesti paremmuusjärjestyksessä aika-ajopäivän päätteeksi.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Kait tossa taustalla on se, että muissa EDRS sarjan maissa Spet lajitellaan aikojen mukaan. Eihän siinä mitään, jos koko lajittelun läpi on sama indeksi, mutta kun sitä pitäisi vielä saada korjata joka kierrokselle. Ei ole minun mielestä aiheellinen muutos eikä koske minua, kun en SPETissä aja. Muuten vaan ihmettelen, miksei säännöt voisi olla edes kahta kautta samat, vaan aina pitää vaatia muutoksia.
     
  6. SG440

    SG440 3rd gear

    Juu ei oo tarvetta muutoksiin. Onneksi päätöksiä ei tehdä huutoäänestyksellä.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Huhut hiukan kertoisivat, että haaveeksi jää indeksilajittelu kun ei ajanottovehkeet taivu siihen. Mutta siis huhu toistaiseksi.

    Mutta ei se mitaan! Tästä uutta heads up ulottuvuutta SPETttiin: viewtopic.php?f=48&t=245408
     
  8. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Olisiko siihen kuuseen mahdollista asentaa laite, joka lähettäisi delay-autot automaattisesti matkaan niin, ettei kuskien tarvitsisi arpoa sitäkään vähää? Laitetaan kaikkiin boxeihin sama delay ja sitten vaan heads up kuusen tahdissa :rotfl: :soosoo: Ihan vaan ajatuksena ja ilkeyttäni tätäkin ehdottaisin...
     
  9. Hate

    Hate 3rd gear

    Jaa eikö sulla oo vielä tommosta?
    Kyllä meillä muilla on melkein kaikilla. :rotfl:
     
  10. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Mitäs me sillä, kun ei meillä ole delaytä eikä muitakaan ajonautintoa tuhoavia apuvälineitä... :rotfl:
     
  11. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Kyllä tuossa Y-lohko räksterissä on kannentiivisteet ja männät toimineet toistaiseksi delay-laitteena ihan hyvin. :poff:
     
  12. Hesus

    Hesus 1st gear

    Sunnuntain kilpailija palaverin antia SPETin osalta.
    - Delayn/trotlen osalta en ehdottanut sääntömuutosta, perustuen äänestys tulokseen.
    - Indeksiin perustuvaa aika-ajon osalta tilanne on sellainen et FHRA:n ajanotto asiantuntija kyselee ajanottolaitteiden valmistajalta asiasta, että saadaanko tuohon jotakin parannusta, koska tuo nykyinen järjestelmä ei tue tuota meidän ehdottamaa järjestelyä. Koitan muistaa vielä vuoden vaihteessa kysellä fyyralta et missä mennään.
    - EDRS:n osalta olen ilmoittanut, että olemme kiinnostuneita liittymään SPETin osalta EDRS:ään. Tuo aikaikkuna asia saattaa olla kuitenkin kynnyskysymys.

    Tilaisuudessa oli keskustelua turvavarusteista. mm. Ari Latva-Korte oli kertomassa omasta onnettomuudestaan. Ilmapiiri oli et hankkikaa esim. Hans ja/tai muita turvavarusteita vaikka se ei olisikaan teille pakollinen.

    Terv. Timo Heiskanen
    SPET 1966
     

Kerro tästä muillekin!