Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. ERT2

    ERT2 1st gear

    Niin, meidänkin piti yrittää saada Volvo kulkemaan ysin puolelle ens kesänä.....
    Pitää vissiin ottaa se "super" siitä kilpailunumeron vierestä pois ja ajella kymppejä.......säästyypähän rahat kun ei tarttee virittää. :-? :-? :-?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin ERT2, just tollasta "kehitystä" tämä nykyinen päätös ajaa.

    Osallistumismaksuista oli puhetta vaalipaneelikeskustelussa: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=121305

    Muut FHRA:sta ei sinne mitään kommetoinutkaan asiasta.

    Jykä valitettavasti osui samassa ketjussa:

    Kai se taitaa olla ainut realistinen vaihtoehto muuttaa Pro ET:n aikaikkunaa 8.50 sekkaan, olis sitten yks todella iso ET-kaavio ja lähes samoilla säännöillä kuin ruotsinkin bracket (aikaikkuna 8.90 asti, delay ja throttle kielletty). Nykyisellä kuljettajamäärällä ja 260 eurolla SPET kuolee varmasti. Nyt on jo Räikkönen, Niemi M, Niemi H ja Turpeinen pohtineet vaihtoehtoja ja loput meneekin varmaan Pro ET:hen.

    Se siitä sitten, vähän kovempi vaiva tuntu olevan ryhmä herättää kuin tappaa. Mut sama se mulle on mitä tuulilasissa lukee, SPET vai PET mutta ei tekis mieli laittaa 600cfm vakuumikaasaria ja nypätä kahta tulpanjohtoa irti että vois ajaa 10.20 dialinnilla eliminaattorissa.
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Täytyy kysyä,kun aika ikkunan toinen reuna on 8.5 sekuntia entäs toinen reuna?Kysyn vaan miten kävis sportman kuskien jotka ajaa vähän hitaammin.Terv:Eläkeukko savosta
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    En mä tiedä, olisko se sitten vaan yks ET-ryhmä ja aikaikkuna 8.50 - 19.99? Ketään ei saa sulkea sitten pois muutoksella SET/PET ryhmistä, se on lähtökohta.
     
  5. KJG

    KJG 3rd gear

    Joopa kyllähän tuo korotus vähän puskista tuli vaikka kuinka on yrittänyt tämän välivuoden aikana tilanteita seurailla. Ensimmäisenä kieltämättä välähti mieleen josko sittenkin ajettais West Coast Cup läpi. Alkuperäinen tarkoitus kun oli kaudella 2008 ajella mahdollisuuksien mukaan kaikki FHRA;n kisat ( sikäli kun vehkeet ja rahat riittää).
    Ei tuo Mikon ehdotus hullumpi ole, epäilenpä vain,näinköhän enään muutoksia asiaan tulisi.
    Täytyy vissiin laittaa lotto vetämään :rotfl:
     
  6. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jos aikaikkuna olisi Mikon ehdottama, niin varmaa olisi että meidän kumpikaan kuski (=lapseni) ei ajaisi esim. Mikkoa vastaan!
    Ajatelkaa esim. Lahden Timon onnettomuutta viime kesänä, ja meidän 15 sek. autoa viereisellä kaistalla. Nopeusero n.100 km/h :cry:

    terv. SET 1122 ja 1221:n pääsponsori

    ps. Tässä on pitkin syksyä HAAVEILTU spettiin osallistumisesta, mutta nyt ei enää edes haaveilla, sillä mutterinpyörittäjän palkkapussista otettuna kipukynnys ylittyy reilusti :oops:

    ps.2 Mihinkähän sen säästyvän rahamäärän kanssa joutuukaan, jos ei ajata yhtään autoa?? :rotfl:
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Soitin juuri Jarille, samaa mieltä oltiin loppunopeuseroasiasta ja kyllä vaikeeksi menee. Ongelmahan ei todellakaan ole Sportsman / Pro puolella, joten heidän ajamisia ei tule missään tapauksessa vaikeuttaa.

    Olisko SPET muuten sitten ainoa ryhmä jolla on 260e hinta, mutta ei SM-arvoa?

    Sitten vois kaikki ilmoittautua jotka meinaa 260e hinnalla ajaa SPETissa koko kauden. Toistaiseksi lista näyttää tältä:





    _
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Paljonko muuten Mantorpin osallistumismaksu on vaikkapa SG:ssa tai SC:ssa?
     
  9. latari

    latari Gearhead

    jää myös multa SPET ryhmä ajamatta tolla uudella hinnalla. myös mulla on rakenteilla tollainen alle kympin menevä auto. mut eipä toi nyt hirveesti innosta lähtemään tallin väkästään.
    SPET 1620
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    1600skr Veidecissä viime kesänä toisinsanoen 170,- eurooppalaista.
     
  11. panhead

    panhead 1st gear

    En tiedä mistä tossa on loppujen lopuks kyse.Ahneudesta,joka päättyy jälleen kerran taloudelliseen tappioon.Tai toinen juttu mikä tulee mieleen,viimeinen epätoivoinen yritys pelastaa super ryhmät lopettamalla SPET.Kumpi tahansa,niin tosi tyhmä juttu.Alkaa suomessa menee Drag racing FHRAn toimesta tosi kovaan alamäkeen.Tällä menolla ei täällä aja enää kohta ketään.Ei tollainen loputon hintojen nosto johda mihinkään.Tavallisella duunarilla ei ole kohta enää varaa ajaa fhra:n kisoja.Paremmin tienaavat ajavat sitten paremmilla radoilla ulkomailla muita sarjoja.
     
  12. HM

    HM Gearhead

    Se on ainakin positiivista että hinnnankorotus kerrottiin jo nyt eikä vasta keväällä, kun en ole vielä sitoutunut ajamaan ensi kesänä.

    Puhuin eilen puhelimessa kaverin kanssa joka oli tulossa ajamaan spettiin koko sarjan, ei ollut enää tänään.
     
  13. SC 285

    SC 285 1st gear

    Joo oli viime keväänä kaikille melkoinen zokki tuo +60€ maksuihin kun ekaan kisaan oli kait kuukausi aikaa...

    Elikkä euroopan suurimpaan?? kisaan maksaa sg/sc 170 euroa osallistuminen. Ja meillä 260 normikisaan... Lainatakseni Kummelia... Hyvä Sundqvist...!!
     
  14. panhead

    panhead 1st gear

    Ketäköhän siellä johtiksessa on tän osallistumismaksun korotuksen kannattajia?Kiinnostaa tietää vaan ketä ottaa kunnian ryhmän lopetuksesta.Voi olla West coast cupissa ens vuonna tunkua...
     
  15. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mistä sä tiiät mitä ens keväänä on edessä :rotfl: :rotfl:
     
  16. Näyttää ton hinnan nousun johdosta siltä että spet oli sarjassa mukana kaksi kautta yhdellä kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.

    Mikähän järki tossa hinnan nostossa oikein on? Luultavasti se että kukaan ei tule ajamaan ainakaan spettiin...
     
  17. Hesus

    Hesus 1st gear

    Niin kai minäkin tähän keskusteluun voin osallistua, nimimerkillä ostinko 54 metriä cromymolyputkee turhaan....
    No tarkotus oli tehdä eiffeltorni SPETiin, mut ei kai tartte edes aloittaaaa.

    PET 1566
    Timo Heiskanen[/b]
     
  18. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Ja tolla rahalla saa vielä paljon enemmän kuin 260,- täällä :eek:
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mites näin:

    - SPET poistetaan sääntökirjasta

    - Pro ET aikaraja 8.50 - 13.50, hinta 100e niinku viimekaudellakin

    - Sportsman ET aikaraja 12-19.99, hinta sama kuin junioreilla eli 60e

    Ryhmät ajettaisiin erikseen jotta loppunopeuserot eliminaattorissa eivät ole liian suuria. Olisi myös samalla askel Ruotsin ja Englannin sääntöjä kohden. Automäärät ja kaaviot luultavasti kasvaisivat.

    Kannatetaanko tahi vastustaanko tätä?
     
  20. KJG

    KJG 3rd gear

    Yksi ääni Mikon ehdotukselle.

    Kyllä tuo suunniteltu osallistumismaksu vaan sen tekee että on pakko tosissaan miettiä tuota West coast cuppia ensi kesän osalta.
    Rahaa on palanut nyt jo kiitettävästi ja vielä ennen ensi kesän aloitusta palaa lisää, ei suuren suuria summia jää enään kisoihin käytettäväksi.
    Toivottavasti joku viisas tekee oikeita päätöksiä oikeeseen suuntaan.
     

Kerro tästä muillekin!