Spet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopar, 14.12.2007.

  1. Slow66

    Slow66 1st gear

    Mikon ehdotukselle yksi ääni täältäkin.

    Olin kahden vaiheilla -lähinnä työasioihin liittyvistä kiireistä johtuen, en kustannuksista sinänsä- ajanko koko sarjan ensi kaudella, tämä hienoinen hinnankorotus ratkaisisi asian minun kohdaltani. Sponsorineuvottelut oman lompsan kanssa olivat lyhyet...

    Mikon ehdotus natsaisi omalta osaltani hyvin. Tarkoitus on ollut minullakin päästä alle kympin (0.092 sekuntia nyt matkaa) ja ajatus siitä että siirtyisin nykysääntöjen mukaiseen PET:iin jarruttelemaan ei oikein tunnu hyvältä.

    Mika Rajamäki
    SPET 1800
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Terve Mikko,eiköhän pidetä nykyset luokat ja koitetaan saada teidän luokan maksut kohdalleen.On tulossa SPETTIIN ehkä jos hinnat asettuu kohdalleen sellainen auto että tuo 8.5 sekuntia on paperia eli joutus alkamaan jarruttelemaan sinun ehdottamalla aika ikkunalle.Terv:Kari Laitinen,Pro ET 1337Ps.minä ajan 600 vakuumi Holleylla eikä tarvi jarrutella,anteeksi oli ihan pakko
     
  3. joopa

    joopa 1st gear

    Joo toihan se on Suomi drag racingin olennaisin tarkotus et yhtenä kautena nostetaan uus luokka nollasta lähes täysiin kuudentoista kaavioihin ja sit fhra ahneuksissaan keksii 2.6:staa osallistumismaksut ja sit täällä puuhamiehet ja luokan teamit miettii et mitenkähän sais väisteltyä ton 260:n eken osallistumismaksun.Kyl ne tuolla tuolla muualla taas nauraa meijän touhuille kun kuulivat miten tää meidän kattojärjestö palvelee kilpailijoitaan.Viime kesänä Mikko teki mahtavaa työtä spetin nostamisen eteen ja sai pienen puffin eurodragsterillekin,eiköhän vaan laiteta eurodragsterin myyntipalstalle jokunen spet auto myyntiin luokan lopettamisen johdosta niin saadaan oikein kunnon naurut ja kunnon joulumieltä.
     
  4. SC 285

    SC 285 1st gear

    Myös muita kovempia autoja on ymmärtääkseni suunnitteilla. Itellä olisi suunnitteilla ahdettu metanolikone tohon alterediin ja spetiin. Mutta....
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä mäkin voisin SPETissä vielä jatkaa mutta ei tekis mieli ajaa 1-3 auton kaavioilla "kisaa". Jos SPET luopuis televisioinnista, hinta olisi ilmeisesti 200e, mutta epäilen riittäiskö sekään saamaan tarvittavaa viittä autoa kasaan jotta pisteet voidaan jakaa kun kuitenkin kaikki 10.00 hitaammat menee Pro ET-puolelle. En mun ainakaan tarvis miettiä sekuntiakaan Pro ET:n ja SPETin väliltä jos mulla olis 10-11 sekan auto ja hintaeroa 160e tai 100e per kisa. Kyllä tähän on nyt joku ratkaisu tultava ja pian. Johtokunnalle en ole lähettänyt vielä mitään kun ajattelin etteivät kuitenkaan viikonloppuna asiaa käsittele.
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    :eek: Voi hyvää päivää :eek:
    Onpa melkoonen hinnan korotus :mad:
    Mitähän mahtaa sponsorit sanoa kun niille soittais et kiitti sponsseista mut et viittis panna pari donaa lisää ku toi Fhra nosti noita kilpamaksuja et päästäis ajaa...
    Eihän tää mulle kuulu ollenkaan mut ei tommoonen korotus tee kyllä hyvää kellekään...
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se voi kuule Käkö pian kuulua street puolellekin korotukset jos näitä mukisematta vielä niellään. FHRA:n kai piti olla jäsentensä yhdistys. Velat piti olla jo maksettuna ja menneen kauden tulos hyvä. Joku haiskahtaa ja on se suoraan ajaminen taas hankalaa.
     
  8. Käkö

    Käkö Gearhead

    Niinpä, ihmeellistä logiikkaa ku pitää lypsävä lehemä ampua...
    Riistokapitalisti tekis niin et se alentais maksuja ja tekis kaikkensa et tulis lisää kuskeja, mut silleenhän tulis lisää fyrkkaa fyyrallekin mut se ei taida käydä...
     
  9. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Luuletko että kaikki edelliset korotukset on nielty mukisematta ?
    Kyllä niistä on " valitettu " ja keskusteltu, mutta suoraan asiasta päättäneiden
    kanssa naamatusten tai puhelimessa, ei täällä virtuaalimaailmassa.
    Muutama vuosi sitten tuli myös merkittävä korotus joka selvisi vasta
    kilpailukutsussa, asiasta tuohtuneena soitin eräälle asiasta päättäneelle, jonka
    vastaus oli että jostain on saatava rahaa velkojen maksuun, johon minä että pakkoko se on meidän kuskien lompakosta repiä ? Vastaus oli, voidaan me lopettaakin tää laji ja olla järjestämättä kisoja.
    Olisiko syytä järjestää kilpailijapalaveri johtokunnan kanssa, ehkä korotuksille
    tulisi perusteet ? Itse en ymmärrä miksi joku ryhmä saisi ajaa pienemmällä osallistumismaksulla, kaikille sama maksu pois lukien junnut

    Harri Sassi
     
  10. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Noinkohan tarvitsevat varikoille lisää tilaa :rotfl: :rotfl:
    Minusta tuo nykyinen luokkajako olis ykköspioriteettina, ja Mikon ehdottama (viimeisin) vaihtoehto vasta sitten.

    Tuo kaikille sama maksu, on ajatuksena kyllä hieno. Käytännössä se tosin tarkoittaisi että loputkin halvemmalla osallistuvien luokkien maksut nousisi?
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mitä tässä asiassa vaikuttaa jotkut uudet luokkajaot? Jos maksuna halutaan periä 260 euroa niin se otetaan vaikka ikkunassa lukis mitä tahansa.

    Eniten mua ihmetyttää että miten muualla voidaan kisailijoita ajattaa niin paljon halvemmalla?
     
  12. panhead

    panhead 1st gear

    Kyllä tässä olis palaverin paikka.Omasta mielestä helvetin kallis ja huono TV sopimus pois.Ei ole mitään järkee et hintoja nostetaan joka vuosi ja joka nostossa jää kourallinen kuskeja pois.Kattojärjestö ei tosiaankaan tee töitä meidän eteen vaan jarruttaa kehitystä ja ohjaa kuljettajat muihin sarjoihin.Tuntuu oudolta johtokunnan ratkaisut,mikä on oikee motiivi?Ja sitten mikä ehkä eniten vituttaa ,ensin puhutaan ettei ilmoittautumiset nouse ja sitten pieni ilmoitus kerholehdessä järkyttävästä korotuksesta.Pakko tää on selvittää mahdollisimman nopeesti.Saataisko aikaseks joku palaverin tapainen toimistolla esim. ens viikolla.Itte voin lähtee messiin,sen verran tärkee asia.
     
  13. MJL_

    MJL_ 3rd gear

    Kallista on!!

    Kertakisaan tuollaisen summa kerääminen ei liene vaikeaa, mutta kun laskee koko kauden osallistumismaksut yhteen, niin sen rahan kerääminen lienee ongelma.

    Meillä maksut 3120e+720e eli yht. 3840e joista 50% alennus huomioiden tulee 1920e kokonaissumma ilmottautumisista, ja siihen vielä kahden kuskin kilpailijajäsenmaksut sekä lisenssikulut päälle, sitten pääsee ajamaan..Kohtuullistako??

    Toivoisinkin että koko sarjan läpi ajavat, luokasta riippumatta, saisivat vaikka parin viimeisen kisan osallistumiset ilmaiseksi, näin toteutettuna '30% ale' toteutuisi kaikille tasapuolisesti.
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    No Pepe katos jos asia on jo päätetty kyselemättä mitään ja tässä on jo tullut selväksi, että SPET jää 260 eurolla ajamatta, niin paree kai että se 100e edes tulee per kilpailija Pro ET:n kautta kassaan. Kai SPETin silti voi siellä sääntökirjassa säilyttää vaikkei siinä kukaan ajaiskaan.

    Enitenhän tää koskettaa viime kaudella 2007 ajaneita alle 10:n autoja eli minä, Turpeinen ja Räikkönen, muut pääsee Pro ET:hen vanhalla hinnalla vaikkei mitään muutettaiskaan. Hintakorotus ei varmasti paranna SPETiä suunnittelevien kuvioita. Ketään ei myöskään rohkaise virittää 10sekan autoa ysin puolelle.

    Mun yöunet tästä ei mee ja kaikilla on varmasti vaihtoehto B olemassa drag racingia varten. Tämä asia täytyy nyt vain saada ojennukseen jotta voidaan sitten lähteä toteuttamaan suunnitelmaa A tai B.

    Juha! Ilman muuta palaverin paikka, ei muutaku tölväset toimistolle maanantaiaamusta. Tahi vaikka sovit puhelimella miittingin etukäteen, ihmiset näitä asioita hoitaa ja päättää. Mäkin tulisin jos ei olis ihan 300km suuntaansa matkaa.
     
  15. joopa

    joopa 1st gear

    Joo kyl toi triväyrynen on oikeessa,jätetään vaan sinne sääntökirjaan roikkumaan toi turha luokka kun se delaykin kiellettiin ja yks cup-mestaruus jaettiin.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mikko, miehän ajan toki samaa asiaa kuin kaikki muutkin mutta katson sitä vissiin toisin silmin.

    ELI siis ilmeisesti SPET ja sen kalusto ei näytä enää FHRA:n mielestä "tutustumisluokan" ryhmältä ja sen vuoksi maksuja ohjataan muiden luokkien tasolle.

    Olisi erittäin asiallista että FHRA kommentoisi korotukseen johtaneet syyt niin meidän perseaukisten ei tarvisi spekuloida ko. asialla. Mikäli asiaa ei haluta tehdä julkisesti niin vaikka Mikon kautta.

    Pepe/SPET 1611
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kun sähköheebelit on kerran sallittu noissa super-luokissa ja ne on jatkossa saman hintaisia niin vähän haiskahtaisi, että sinne päin halutaan lisää kuskeja... spettikuskeistahan aika moni äänesti taannoin niiden sallimisen puolesta. Eipä sikäli että mulla sitä mitään vastaan olisikaan, mutta liekö tää nyt sitten se oikea tapa asiaa hoitaa.

    Mä olen pompotellut tässä kahta vaihtoehtoa päässäni, että lähtiskö ajaan halvempaa spettiä vai SG:tä, josta jälkimmäinen on jotenkin enempi kiinnostanut ja siksi oli alustava ensisijainen valinta. Nyt ei tartte enää miettiä, vaikka ei sähköleluja mulla olekaan.
     
  18. triniemi

    triniemi Gearhead

    Niin Jza jos toi on motiivina, niin rohkaisutapa on sellainen, että jotkut saattaa rohkaistua vähän enemmän mitä idean isä oli ajatellut. Kukaan ei oo toistaseksi SPETiin tulossa ajaan 260 eurolla per kisa ja vastuu tästä on osallistumaksun korotuksesta päättävillä. Hehheh, tästähän sais Eurodragsterillekin hyvän uutisen niin ei Englannista erehdytä tänne ajeleen ET-luokkia vahingossakaaan.

    Jos super-ryhmiin halutaan lisää kuljettajia, niin kyllä oikeempi tapa olisi pudottaa SG/SC luokkien hintaa, kuin nostaa SPETin ja toivoa, että kylä ne kuitenkin tulee ajaan jotain.
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mikä siinä, kyllä mäkin tietoa vastaanotan puhelimella, keskustelupalstalla tai sähköpostilla, mutta mieluiten toivoisin FHRA:n edustajan julkista kannanottoa asiaan, sitähän varten tämä keskustelupalsta on olemassa. Ja lisää kommentteja kaikilta kilparyhmästä välittämättä.
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mä viittasin lähinnä tähän Tiedottaja -ketjusta napattuun kohtaan. Ajattelin että saattaa mennä samaan kategoriaan;

    "FHRA:lla on tehty aikanaan periaatepäätös, että kokousta ei haluta julkisesti kauttaaltaan selostaa. Missään tapauksessa asiat eivät kokouksissa ole salaisia, mutta ne ovat jäsenistön kerhoa koskevia asioita, siksi eivät esim. pöytäkirjoiltaan julkaistavia asioita."
     

Kerro tästä muillekin!