Sportscar Breakfast Club 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja fe390, 19.5.2012.

  1. fe390

    fe390 Gearhead

  2. Janssa

    Janssa 1st gear

    Itsehän olin paikalla. Joka vuosi tuonne pari kertaa tulee ajettuun aamiaiselle vaikka matkaa tulee n.400km/suunta :)

    Kylläkin nyt käytiin kruisingeissakin vaik euro autolla mennään.

    Kiva reissu!
     
  3. S.A

    S.A 1st gear

    Joo hieno aamu oli Sipoossa!
    Mieleen jäi mm.
    -Honda NSX
    -hieno alkuperäinen Pantera ilman siipeä!
    -Maseratit
    - Testarossa ja Modena
    - ja ainahan classikko värinen GTS VIperkin on kiva nähdä. :)
    - ehkä nopein laite paikalla oli tuo GT3 RSC. (muistaakseni)
     
  4. Janssa

    Janssa 1st gear

    Aika pitkälti samat jäi mieleen parhaiten. varsinkin pantera. Jostain syystä aina ihaillut autoa ja nyt elämäni ensimmäisen kerran omin silmin pääsi moisen näkemään!
     
  5. daimleri

    daimleri Gearhead

    pitäisköhän nää saada jotenkin lisättyä tonne "tapahtumakalenteriin" .... :eek:

    nyt meni ohi, mut 2.6. merkkasin omaan kalenteriini
     
  6. ata

    ata Gearhead

    En ole kyllä varma tartteeko tuonne kauheasti enempää kävijöitä, kun nytkin oli melkein jo liikaa... mutta olihan tuolla kyllä nähtävää, kun tosiaan seiskojakin taisi olla ainakin 5 paikalla (2 Caterhamia, 1 "Caterhamisoitu" (lue: Caterhamin modernisoima) Lotus ja 2 Westfieldiä ainakin olin huomaavinani). Itselleni moinen jäi toteuttamiskelvottomaksi haaveeksi liian pitkien jalkojen takia aiemmin tänä vuonna suoritetun koesovituksen perusteella, mutta kyllähän mä voin edelleen pienoismalleja kerätä ja rakentaa niistä sekä ihailla niiden oikeita seiskoja jotka niihin mahtuu... itselleni isoimmaksi jäänee 1:12-mittakaavainen... Janssan oli vissiin se musta seiska? Vaikka olisi mitä Porsseja (no niitä pelkästään kun on useita kymmeniä niin alkaa olla massaa) ja Fefejä paikalla, niin minua kyllä nuo seiskat säväyttävät aina. Jo sinne ajellessa tuli moottoritiellä yksi vastaan joka sitten myöhemmin ilmaantui myös sinne kahvilalle.

    Pitäisi olla varmaan vielä joku oma tapaaminen kaikenlaisille erikoisuuksille, jollaisia ei kauhean montaa samanlaista paikalle osuisi tai jollaisia ei kovin usein näe, kun sellaisiakin autoja on paljon Suomessa joita on koko maassa vain muutamia kappaleita ja valmistusmäärätkin voivat olla pieniä tai joita ei ole välttämättä myyty koko mantereella koskaan tai juuri koskaan. Ei minulla ole mitään 911:siä, 924/944:sia tai MX-5:sia vastaan, ihan hienoja autoja ja varmasti hauskoja ajaa, mutta tuolla niillä ei ole juurikaan erikoisuusarvoa suuren määrän takia.

    SBC:n voisi sitten ehkä jättää aidoille urheiluautoille. Mutta kapasiteetti tuolla alkaa olla nyt siinä rajalla jo ja tämä oli vasta vuoden eka SBC. Kun muistelee niitä ihan ekoja, niin automäärä on kyllä lähes räjähtänyt niiden jälkeen, kun autoja oli muutama rivissä siellä moottorikahvilan sisäpihan reunoilla. Niin paljon oli nytkin urheiluautojakin takapihalla ja tienvarsilla joka suuntaan... Ylimääräinen yleisö ainakin alkaa olla jo epätoivottavaa kohta varmaan.
     
  7. fe390

    fe390 Gearhead

    Käyttöautoja ei tosiaan paikalle toivoisi tulevan.
    Ahtaaksi kävi piha ja ympäristön tiet. Kahvilaan koko tapahtuman ajaan 10 metrin jono.
    Pantera KIS-51 oli oma suosikki.
     
  8. Janssa

    Janssa 1st gear

    Järjestäjän kanssa juttelin niin tuohon tilapulmaan on koitettu hankkia ratkaisua takana olevasta puistoalueesta että vastapäisestä pellosta mutta laihoin tuloksin :(


    Juu mun pulkka se. Joka vuotinen perinne käydä pari kertaa kesään katsomassa kruisingit ja aamiaisella. Parhaat reissut on pelkän aamiaisen takia ajettu eli 410km syömään aamiainen ja samantien takas ajaa kotiin :lol: Mut autot tykkää kun niillä ajetaan!
     
  9. S.A

    S.A 1st gear

  10. fe390

    fe390 Gearhead

Kerro tästä muillekin!