startin herätevirta...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja ajw, 10.12.2004.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    startti vissiin laukes lopullisesti eilen capricesta, mutta ajattelin vielä tarkastaa ettei vika ole herätevirrassa.

    korjatkaa jos olen väärässä:
    - se virta tulee sinne suoraan virtalukolta?

    minkä verran voltteja ja amppeereita yleismittarin pitäisi näyttää kun kääntää avaimen starttiasentoon?

    ...taitaa mennä kuitenkin pultin vääntämiseksi...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eiköhän se niin ollut, että jos siihen solenoidin päällä olevaan liittimeen vaan tulee virta, niin starttikin toimii jos toimii. Se varsinainen plussahan on suoraan akussa kiinni, eikös olekin.
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    näinhän tuo on. täytyypä vielä mittailla. ...ja sitten vaan autoa ylös ja pulttia auki...blaah...
     
  4. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    rattiputkessa on katkaisia joka estää starttaamisen muutenkuin N ja P asennoissa (oletuksena että autosi on automaatti ja rattivalitsimella)
    solenoidilta tuo on helpointa varmistaa.
     
  5. ajw

    ajw Gearhead

    thanx. - täytyypä ottaa mittari käteen jahka ehtii ja motivoi. otin toisen capricen ajoon, kun on vähän noita joulukiireitä; heh.
     
  6. janzamar

    janzamar 1st gear

    voihan sinne startille vetää akkukaapelin suoraan ja kokeilla..jos vaan tilaa on,eikös noissa oo aika isot konehuoneet
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei siellä älyttömästi tilaa ole mutta kokeilla voi myös pienellä ruuvarilla, yhdistää virta - ja herätenavat startin päästä niin pitäis pyörähtää. Toi auttaa myös usein jos kuumentuntu startti ei jaksa pyörittää.
     
  8. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

    ainakaan mun capricessa ei oo katkaisijaa rattiputkessa,siinä on mekaaninen jutska(hahlot)mikä estää avainta kiertymästä vaihde päällä :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!