Startti Mopar BB/SB yhdistelmään

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kingsway, 6.9.2020.

  1. kingsway

    kingsway Gearhead

    Projektissa vm1967 383 ja vm1990 A500 on nyt menestyksekkäästi naitettu yhteen.
    Mutta te muut naittajat - ja muutkin tietoa omaavat, mitä startteja olette menestyksekkään linjan jatkamiseksi käyttäneet?

    Luonnollisesti nettiä olen tutkinut, mutta ei pelkkiä kuvia katsomalla oikein saa varmuutta. Lohkon kylkeä joutuu varmastikin jyrsimään, mutta mitä vähemmän sen parempi. Hienoa jos jollain on suoraa tietoa niin ei tarttisi alkaa kokeilemaan.
    Vaihteiston adapterilevyllä on paksuutta 10mm.
    Pakosarjoja ei ole vielä tehty.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    onko vetolevyssä oma hammaskehä? moparin mini startti toimii, esim rockautosta 90-luvun alun ram vanin tai dakotan startti, maksaa n.70€
     
    Pietsi tykkää tästä.
  3. kingsway

    kingsway Gearhead

    Ei oo, ihan turbiinissa vaan.
    Kattelin että ainakin Uspartsin Powermaster on kuvien perusteella lähelle sopiva.
    Samaten jenkkisivuilta löytyy jos jonkinlaista sovittelutestiä, mutta ei ole tarkoitus kovin mystistä osaa hankkia.
    Tärkeintä on luotettavuus ja osien saatavuus.
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Suosittelen. Itellä vaihtuu aina väsynyt startti tähän.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Niin tosiaan, ennen oli niitä moparin alennusvaihteellisia originaaleja startteja, joita sai ja piti huoltaa. Ja korjatakin saattoi, jos oli tuuria. 90-luvun lopulla ostin mopar performance ministartin, joku tommonen denson tekemä tuotantomalli ja kas, se on pelannut >20 vuotta ilman huoltoja.
     
  6. kingsway

    kingsway Gearhead

    Onko tietoo minkä verran joutuu ottamaan lohkon kyljestä tavaraa?
     
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Näin jäljestäpäin on hyvä sanoa, että startin paikka olisi hyvä järjestellä alkuperäiselle paikalleen missä se b-lohkossa sijaitsee.
     
  8. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ei ainakaan 440 lohkosta tarvinnut yhtään. Lootan kuoresta joutu muunnin kopan sisäpuolelta hieman kairaan.
    Riippuu varmaankin eniten siitä minkälaisen välilevyn oot askarrellu. Mulla on JVX:n adapteri kitti, siinä tulee mukana vetolevy hammaskehällä, muuntimen omalle kehälle ei startin hampaat yllä ja muutenkin isolohkossa on startti hieman eri kohdassa verrattuna pikkulohkoon.
     
  9. kingsway

    kingsway Gearhead

    [​IMG]
    Eipä se paljon ois vaatinut. Melkein tekisi mieli tehdä uusi adapterilevy.
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tee uus levy jossa startti osuu oikeaan kohtaan ja hommaa vetolevy hammaskehällä ja kampuran päähän adapteri vetolevylle.
    [​IMG]
     
  11. kingsway

    kingsway Gearhead

    En ookkaan aiemmin käyttänyt hammastettua vetolevyä. Noita(kin) näyttää olevan miljoona erilaista.
    Mikäpä ois oikeanlainen? Ei tahdo hakukriteereillä löytyä sopivaa.
    Mulla on alkuperäinen A500 lukkoturbiini eli pitäis olla jyrkkäreunainen syvennys keskellä, kuten tuossa JVX:n sarjan kuvassa.

    Edit: No alkohan näitä jotain löytymään kun sai hakusanat kohalleen... Saa silti ehotella tai vaikka tarjota jos löytyy ylimääräsenä.

    Edit2: Suoriakin vetolevyjä katselin mutta taitaa käydä 10mm paksulla adapterilla herkästi niin että turbiini pohjaa..?
     
    Muokattu: 9.9.2020
  12. kingsway

    kingsway Gearhead

    Auttakaas kertookaas mistä vetolevy?
    Ei tahdo mun hauilla sopivaa löytyä, ovat joko 8-pulttisia tai GM:n turbiinille. Eihän nämä nyt näin mystisiä voi olla?
    Pistäkää linkki johonki sopivaan, niin tunnen sitte itseni vähä tyhmäksi.
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

Kerro tästä muillekin!