Starttikehän hampaiden täyttöhitsaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja peltsi, 19.9.2014.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Taas hiukan ahdistaa, meni startista solkku ja ilmeisesti se rikkoi pari hammasta starttikehältä.

    Kuvaa puuttuvista hampaista https://lh5.googleusercontent.com/-Yfmu ... 25255D.jpg

    Voiko tuollaisia hampaita "rakentaa" uusiks hitsaamalla täytettä ja muotoilemalla ne hampaan mallisiks vai ottaako tuohon edes hitsi kiinni?
    Entä millä puikolla kannattais yrittää?

    En oo viellä selvittäny että mikä toi flex plate on tyypiltä kun on ls koneen ja th400:n välissä.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei taida maksaa vaivaa?
    Ellet itse tee kaikkea.

    Tig tai mag kuulostais paremmalta vaihtoehdolta kuin puikko.
     
  3. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Rst puikolla ite hitsasin, migillä ei kestäny.
     
  4. 69

    69 Gearhead

    Mä korjasin migillä ja koneistin rälläkällä, hyvin on kestänyt. Tosin vaihdoin hammaskehän asentoo vielä 90 astetta, kun mottihan pysähtyy usein samalle kohtaa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu miggiliima tarttuu hyvin ja paikallaan helppo rällätä muotoonsa. Mun koneet toppaa yleensä neljään eri kohtaan.
     
  6. rautapää

    rautapää 3rd gear

    miulla hävis neljä hammasta juhlavassa takapotkussa, joten pätkä kehää pois lentävällä noitten hitsisaumojen välistä ja toisesta kehästä sama pätkä takas. ja vot, toimii eikä tarvinnu irrottaa lootaa kesken kesän. tasapainotus voip olla vaa ihan huumorii...
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Yks aikanaan kun ihmettelin et miks rampit pihalla kertoili tarttevansa ne maasturiin jotta saa hampaan pari startti kehää käännettyä ja kuulemma kaupan pihalla pitää aina mäkeen laittaa muuten ei herää

    Ja toi kertomus tukisi tota et kone pysähtyy samaan paikkaan :eek:
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä Mudracer on oikeassa, kasi pysähtyy neljään eri kohtaan.

    Hantta
     
  9. 69

    69 Gearhead

    Hammaskehästä päätelellen 2 kohtaa vastakkain, jotka oli kuluneet. Joissan vehkeissä pystyy kääntään kehän toisinpäin et saa uuden ehjän reunan startille.
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tein nyt noi hampaat hitsaamalla rst puikolla täytöt ja muotoilu rälläkällä/dremelillä.
    Ei ainakaan taltalla ja vasaralla irronneet.
    Yks vaihtoehto olis varmaan ollu hammaskehän irroittaminen ja uuden hitsaaminen tilalle.
    Mahtaako vanhanliiton 168 hampainen kehä olla samanlainen ku LS-sarjalaisen?
    Mulla on tuossa ns flat flexplate+spacer et saa TH laatikon naitettuu LS koneeseen.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Saas nähdä kestääkö. Vasaraa ne kyllä kesti ennen hiontaa
    Rälläkällä tuli hampaiden väleistä hiukan syvemmät mutta kyllä ne nyt näytti istuvan ihan hyvin ku pyöritteli SBC:n starttikehää vasten

    https://lh3.googleusercontent.com/-w4oQ ... 25255D.jpg
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Meille tämä opetettiin ammattikoulussakin.
     
  13. 69

    69 Gearhead

    Ok, hämmästyttävän usein vaan laturinhihnan merkit samalla kohtaa
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Siis hihna vai kampuran hihna pyörä? Ei kait se hihna pyöri muutenkaan samaan aikaan ympäri kuin kone?
     
  15. 69

    69 Gearhead

    ÄÄH,ny menee nyhjäämiseks, tarkoitin remmi pysähtyy melki aina samalle kohtaan jossa lukee valimistaja ja pituus, tyyliin gates 1234

    Meen talliin

    ryypylle..
     
  16. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Niin se riippuu vähän sylinterien määrästä tuo miten kone pysähtyy.. 4syl kone pysähtyy vain kahteen eri asentoon ja kasi neljään..
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jos kerran koneet pysähtyy aina samaan kohtaan niin miksi sellainen stop/go kone vedetään startilla käyntiin?

    työn puolella oleva sylinteri sinne suihkaus bensaa ja kipinä perään niin pitäis käydä?
     
  18. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    4 sylinterinen osaa pysähtyä myös kaikki männät puoliväliin sylintereitä. Tosin useimmiten on noissa kahdessa asennossa. Ja jostain muistan lukeneeni että joku kone käyttää tuota bensaa ja kipinä systeemiä starttiin mikäli kone on otollisessa asennossa sille.
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Joskus mietiskelin, et oishan tollanen sammu/startti auto näppärä jos akku ois kaput, ettei jaksa niin huijaamalla se luulemaan et ollaan valoissa niin sais käyntiin, nyt kaveri kerto et volkkarilla takuun viimeseen huoltoon kuuluu kuulemma startin vaihto :eek:



    Miten oiskohan mahdollista saada vaikka 8 käymään 7 pyttyisenä, et pääsee tapaileesta kotiin pyörittämällä kone sopivaan asentoon sit pilottia ja tulta tulpan reiästä :eek:

    Ajatelleen tapausta pysähtyy rakko-vedelle ja akku on matkassa kuollut ettei jaksa pyörittää
    Dieselissä varmaan toimis paremmin kun hehkun reikä on kuitenkin melko pieni niin paine ei karkaan niin nopeasti
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tietääkös raatilaiset, miten t- Ford laitettiin käymään pyörää potkaisemalla?

    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!