Starttikehän vaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kimmeli, 29.5.2021.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Vetolevy jossa hitsaamalla kiinnitetty startin hammaskehä tarttis vaihtaa. Rikkinäinen lähtee vaikka rälläkällä, mutta miten uuden kehän sais keskitettyä?
     
  2. SBM

    SBM 2nd gear

    Voit hyödyntää vaikka vetolevyn pulttien jengoja ja tehdä yksinkertaiset "stopparit" joilla kehän asennussyvyys pysyy oikeana. Oon ite vaihtanut kahteen 10" Turbo Actioniin starttikehät, niissä kehä oli hitsttu neljästä kohdasta kuoreen kiinni. (eivät olleet siis kiinteästi koko matkalta kuoressa kiinni). Mittasin asennus syvyyden, tein juurikin tuollaiset stopparit. Vanha kehä irti rälläkällä, ja uusi paikalleen. Kehät on olleet todella tiukkoja asentaa tuohon kuoreen ja pysyvät siis todella hyvin paikoillaan. Hitsaus ja kovaa ajoa. Oletan että sulla on myös tälläinen muutamasta kohdasta hitsattu kehä turbiinissa?.
    Omien kokemusten mukaan ei kannata ainakaan liian vaikeiksi asioita tehdä.
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tässä tapauksessa kyse siis pelkästä vetolevystä, esimekki kuva: [​IMG]
     
  4. SBM

    SBM 2nd gear

    Käyttäisin itse samaa tyyliä tuommoisen vetolevyn kanssa kuin mitä itse käytin noiden turbiinin starttikehien kanssa, eli tehdään mahdollisimman yksinkertainen jigi/asetus, jossa uuden starttikehän asennussyvyys pysyy automaattisesti (mahdollisimman) oikeana.

    Ja jos noin monta hitsisaumaa on sinun varsinaisessa vetolevyssä kuin on tuossa esimerkki kuvassa, niin miettisin hitsausjärjestystä ja saumojen kokoa ennen kuin rupeaa turaamaan.
    Ehkä enemmän niistä olisin "huolissaan"???vai tarvitseeko niistä olla huolissaan???
     

Kerro tästä muillekin!