Starttimoottorin korjausta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Petteri L, 14.7.2017.

  1. Petteri L

    Petteri L 1st gear

    Terve;

    onko suosituksia mihin kannattaisi Dodgen 273 moottorin startti viedä korjattavaksi? Pääkaupunkiseudulla (tai voihan sen postiinkin laittaa...)?

    Eipä siitä vissiin ole kuin hiilet loppu, mutta en oikein (guuglailusta huolimatta, ja kokemusta ennestään ei tuosta ole) keksi miten saisin sen takaisin nippuun - nyt kun se on avattu, että näkisi mikä on vialla. No yksi hiilistä oli niin lyhyt, että mahtui kääntymään poikittain...

    Tilalla autossa on US Partsin (sinänsä mainiosti toimiva) kiinastartti, mutta olisihan se ihan jees, että tuo orkkis(?)startti olisi hyllyssä ehjänä eikä toimettomana.
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos on alkuperäisosa, niin suosittelen korjaamista, kinukit ei kestä läheskään mitä alkuperäiset osat kestää. Tämä homma on selvä ainakin omasta kokemustasta, Bosch laturi vs kinukki varaosa laturi. Käämitykset on kiinalaisissa huomattavasti heikommat ja lakkaukset vähän mitä sattuu.
     
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    juu,korjaa vaan alkuperäinen ja laita paikoilleen.
    varsinkin jos automaatti,niin ei saa edes mäkistarttia.
    kokemusta on(kiinan kurasta)
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laita kuvia tänne niin se saadaan vinkeillä kyllä kasaan.
     
  5. Wilho

    Wilho Gearhead

    Adita, malmin lentokentän vieressä.
     
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Laitoin YV:tä
     
  7. mikka

    mikka 3rd gear

    Tuusulsn Autosähkö korjaili ainakin vielä muutama vuosi sitten.
     
    kapa73 tykkää tästä.
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kannattaa korjata aina jos mahdollista. On nimittäin sata kertaa paremmat materiaalit ennenvanhaan olevissa latureissa, starteissa, pumpuissa yms.

    Vituttaa tämä ihmisten kusettaminen ala-arvoisella romulla, jota kuskataan ympäri maailman.

    Vaan sitä saa, mitä tilaa.
     
    Powerstroke ja T. tykkäävät tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eikö mäkistartti onnistu kun saa vaan tarpeeks vauhtia? Ei siis onnistu normi mäessä.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kätevä temppu arkikäytössä.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Etenkin nykyautoilla, puskuri puskuriin ja työntämään. Saattaa avensis olla parikyt senttiä lyhyempi kun lähtee esim just yorkkeria työntämään :D
     
  12. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei taida automaatilla onnistua!
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pitäs onnistua
     
  14. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    saattaapi olla kun on tarpeeks iso mäki.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei ihan kaikilla automaateilla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No mä sanosinkin ettei onnistu normi mäessä :D
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Älä lannistu, koita saada itte kasaan jos vaan aikaa riittää niin opit uutta ja osaat ens kerrallakin.

    Mun mielestä uuden oppiminen on tän harrastuksen yksi parhaita asioita,
     
    eilhik tykkää tästä.
  18. starcraft

    starcraft Gearhead

    Jos hiili pääsee kääntymään poikittain niin siinähän on ainakin vikaa? Ne hiilethän painetaan jousien kanssa sinne poteroihin ja startin rungossa pitäisi olla pieni reikä josta rautalanka tai pieni ruuvari läpi, jolla saa hiilet lukittua poteroiden sisään. Sitten pitäis onnistua kasaaminen.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Komppaan sua täysillä, se on just toi sitä saa mitä tilaa!! Kun kaikki pitäis olla ilmaista/halpaa, niin nyt ne on halpoja ja samalla ne on paskoja. Laadukas tuote maksaa... Sama juttu pyöränlaakerien/napojen kanssa, laadukas on 1.5 x kalliimpaa, mutta kestää 5-10 vuotta , kun sen kiinanpaskan halvan saa vaihtaa 1-2 vuoden välein.... Vuositasolla se kalliimpi tulis halvaksi, mutta lompakon sisältö ratkaisee yleensä sen halvan puoleen....
     
    palontie ja rane58 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!