Stenhöj kevennin 80-90 luvun taitteesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja PeteKoo, 8.6.2017.

  1. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Stenhöj 4-pilari nosturin kevennin sökö tai lähinnä sylinteri johon syötetään ilmaa joka ohjaa itse työtä tekevää hydraulista sylkkää jossa se vika ilmeisesti piilee. Eli ei nosta painetta öljypuolella. Onko jollain kokemuksia moisesta laitteesta, suosituksia missä se saadaan kuntoon tai perhana myytävänä toimiva?

    Jota kuinkin tällainen:

    https://www.google.fi/search?q=myyd...PuRM:&imgrc=Y8RdmccNhgR-VM:&spf=1496941909275
     
  2. Lynyrd

    Lynyrd 3rd gear

    Itse taistelin just moisen kanssa. Purin ilmapuolen ja putsasin. Siinä molemmilla sivuilla on ison ruuvin kannan takana jousen päässä kuulat, jotka jotenkin lukitsee tai ohjailee venttiileitä. Toinen puoli oli niin likainen, että jousi oli jumiintunut. Putsausten ja öljyäminen jälkeen alkoi nakuttaa. Oli kyllä muutenkin aika paljon puuhaa öljyvuotojen ja venttiilien kanssa ennen kuin alkoi toimia. Vaatii auki reilusti ilmaa, että toimii. ( ja fuskaa mulla vieläkin monesta paikkaa, mutta nostaa kuitenkin). Tecalemilta sain räjäytyskuvatkin tuohon.
    Ja väärästä kohtaa kun tuon avaa, niin öljyt on sitten sylissä ja lattialla, kokemusta on
     
  3. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Joo, nakuttamaan ollaan jo saatu löpöliuotuksella. Ilmapuoli oli ilmeisesti aikoinaan saanut vettä ja kerännyt sinne aika hyvän läjän korroosiokökköä. Pitääpä kokeilla jos vaikka heräisi uudella isommalla kompuralla jolla sitä ei ole vielä kokeiltu.

    Hyvät vinkit pajasta josta on kokemusta kelpaa ja jos jollain on ehjä myytävänä, se kiinnostaa myös. Kyllä kahdelle on käyttöä..

    niin ja kiitos vinkistä Lynyrd!
     
    Muokattu: 8.6.2017

Kerro tästä muillekin!