Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. studio57

    studio57 Gearhead


    mulla on tuollainen procharger mutta isompi malli... ja käkikelloa siitä ei saa eikä pelkällä sillä vielä ralleja voiteta 8)
     
  2. Akke

    Akke Gearhead

    Tere
    Joo näin taitanee tuolla FHRA street cupin puolella olla West coast cupissa muutama turbotettu/ahdettu pyörinyt (V8 moottorinen) ja on tainnut menestyäkkin jonkin verran. No mutta kesällä voi livenä todeta onko sellaisa sitten valmistunut ja kuinka toimii jos valmistunut muuta kuin kaffipöydissä / saunailloissa ja meillä molempia harrastetaan usein. (kaffitelua / saunomista)
    T.Akke
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Akke, sulla oli tullu tohon kirjoitusvirhe, tarkoitit varmaan harrastuksista kirjoittaessasi koffittelua ja saunomista :poff:
     
  4. Akke

    Akke Gearhead

    No tavallaa mutta kunnon koffeissa pelithän jo suorastaan laukkaa ei vain meinaa luokkia piisata silloin täällä Suomessa.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Toisaalta ei kai ahdin varsinaisesti hidasta autoa tai vähennä tehoa siitä mitä vapaastihengittävällä moottorilla irtoaa. Odotukset voi toki olla turhan korkeita, ja ainakin tuolla ämerican puolella Veteillä on käynyt usein niin, että hieman vähempitehoinen vapari on pessyt keskipakoahdetun varttimaililla. Tiedä sitten mistä johtuu, yksi syy voisi olla se, että keskipakoahtimella suurin teho on usein punaviivalla kun taas vapareilla suurimman tehon jälkeen on vielä varaa kierrättää, jolloin maksimitehon hyödyntäminen on hieman helpompaa. Omassa autossani suurin teho on juuri punarajalla, mutta oikeastaan koskaan sitä ei tule hyödynnettyä kun pitää alkaa vaihtamaan jo aiemmin ettei päräytä rajoittajaan. Näinollen vaikka maksimiteho onkin suurempi kuin vaikkapa sopivasti viritettyssä vaparissa, saattaa takkin tulla kiihdytyksessä.

    Tässä on mun mielestä aika hyvä esimerkki, tosin tällä kertaa vapari on hieman tehokkaampi kuin ahdettu. Mutta vaikka sinisen käyrän vapari ei ole maksimiteholtaan kuin 24 heppaa tehokkaampi kuin punaisen käyrän Procharger-ahdettu, niin silti vapari on joka suhteessa selvästi edellä ahdettua, ja tehon hyödyntäminen on helpompaa koska maksimiteho ei ole vasta aivan punarajalla

    http://www.ls1tech.com/forums/attachmen ... ntid=90502
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Älä hyvä mies anna periksi :soosoo: Tuut vaan mukaan ja ajelet niinkuin "muutkin" 480 motilla. Mä luulen ettei tää touhu oo niin vakavaa kuin luulet, ja motteja mitattaneen vasta, kun joku tosiaan on häkellyttävän ylivoimainen. Sittenkin siihen tarvitaan protesti, jonka tekemiseen ainakin nykyisen REEn porukoilla on rima melko korkealla. Mutta varaudu silti siihen, että yksi ja jopa toinenkin ajelee VPllä ainakin tuolla kisoissa. Tämä siis siksi, ettei tuu yllätyksenä.

    Tervetuloa vaan mukaan :rotfl:
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei ollu sulle suunnatti. Mä en suuntaa yhtään tekstiä suoraan ketään vastaan, vaan kirjoittelen näitä asioita kieli poskella ihan yleisesti :poff:

    Ja oot ihan oikessa :soosoo: Sääntöjen muuttaminen ei ratkaise mitään. Luultavasti ne samat autot ja kuskit ajaa edelleen siellä kärjen tuntumassa, sillä he ovat siihen jo tottuneet ja ovat vaan valmiimpia panostamaan hiukan enemmän rahaa kuin moni muu kilvanajoonsa :eek:
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just näin :rotfl:

    Kaikille löytyy luokka, joten miksi pitäis taas muuttaa kaikki uusiksi, vaan siksi, että muutama nirppanokka ei osaa tehdä mottejaan sääntöjen puitteissa. Ei iso moottori mikään tae ole siitä, että autot kulkisi kovempaa. Ajatelkaa aikka Hellmannin Hannua, joka KATSASTETULLA 1436 kg Corvetellaan ajoi Comp ryhmässä 410 Cid moottorilla ja ilokaasuilla 7.91 ajan. Siinä saa moni poika laittaa pennejään jonoon pitkäiskuisten kampiakselien ja muiden ralliherkkujen kanssa, että pääsee samaan, jos koskaan pääseekään :eek:
     
  9. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Corvettemiästä houkuttelin testaamaan Kauhajoelle Toukokuun alussa miten pulkka kulkee, oikein innokas ei ollut sellaiseen touhuun, pitää yrittää ylipuhua lähtemään, uskoisin alittavan vakion varttimailiajat.
    Tässä ahdinpaketissa tuli siis kaikki tarvittava mukana, pitäähän 5400 euron hintaan jo toimiakin jollain lailla :lol:
    Ruiskukonekin vielä kyseessä...Holleyllä tuskin pelaisi koskaan täydellisesti, Predatorikin toimisi paremmin...


    Eri asia on sitten jos ostaa vain pelkän ahtimen, sittenhän sitä säätämistä riittää... :odroll:

    Siitähän voisi lyödä pienen vedon toimiiko tämä Corvette hienosti koko kierroslukualueella vai ei, kuka Holleyhin uskova mies/nainen uskaltaa ? :lol:


    Toimimattomia viritettyjä autoja, joiden PITÄISI toimia hyvin, on nähty, viimeksi pari tuntia sitten, kun yks rimpula kävi tehopenkissä, teho putosi noin 10 % kautta linjan :lol: 144 hv oli pyöräteho viimeksi, nyt "parannusten" jälkeen 131 hv pyörätehoa tässä rimpulassa, aina ei onnistu...vaikka teoriassa onnistuukin.
    Tässä rimpulassa nähtiin taas se, että vaikka kannen PELKKÄ VIRTAUSMÄÄRÄ viilaamalla paranee, ei teho välttämättä parane...eri asia olisi ollut jos kanavatilavuus olisi pysynyt samana, muoto ja virtaus vain parantunut.. tässäkin tapauksessa voisin lyödä vetoa, että saisin paremman kannen tehtyä... helppoa ku heinänteko :odroll:

    Meni vähän asian sivusta, mutta pointti on se, että pitää tietää mitä tekee...jos jotain tekee, mutta saahan siinä kuitenkin oppia...kantapään kautta.



    Jos vähempitehoinen vapari pesee ahdetun, samanlaisilla autoilla, niin sitten täytyy ahdetun sutia melkoisesti, tai kuski on vain uuno...
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Helppoa kun heinänteko :rotfl:

    Teet 470 cid moottorin ja tuut D-ryhmään tai teet 543 motin Outlawiin :poff:

    Tolla isommalla voit sitten ottaa osaa myös bracket ryhmiin tai SST, SG ja jopa SC, jos se tosiaan onnistuu. Eli ryhmiä on , kyse on vaan halusta mitä tehdä ja mitä siihen on valmis panostamaan :rotfl:
     
  11. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Sulta unohtu tää fyyran uutuus spet :poff:
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jos vaan saan oman pelin kasaan niin ajattelin tulla kanssa Kauhajoelle tuolloin. Voimansiirron kestävyys hieman arveluttaa, mutta sittenpähän sen näkee. Pitää varmaa mummoilla lähdössä.

    Vähän riippuu ahdetusta. Meikäläisella ei Vortechin keskipakoahdin juurikaan vaikuta 3000 kierroksen kohdalla, jossain turboautossa tilanne voi olla aivan toinen.

    Vette painaa katukunnossa vähän yli 1400 kiloa, ja allaolevassa käppyrässä näkyy takapyörätehot kahdella eri säädöllä. Alle 11 sekunnin ei ole mahdollisuuksia edes märissä unissa, alle 12 sekan ehkä jos uskaltais ja osais ajaa, käytännössä ajat jää reilusti 12 sekunnin puolelle, mutta paljon todennäköisempää on että menee 13 sekan puolelle, koska en ole koskaan ajanut kiihdytysradalla. Hitaammin siis kuin mitä vakiolla...

    http://img116.imageshack.us/img116/4350/dynogcn7.jpg
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei muuten unohtunu :soosoo: Se sisältyy tohon Bracket, "jännitystä lähdöstä maaliin ja paluutieltä varikolle nopan heiton ja piinallisen odotuksen ajaksi" ryhmään sen toisen ryhmän kanssa, jota en just nyt muista :poff: Mutta täällä puhutaan REEstä, joten nyt ei jarrutella, paitsi itkujen määrässä, mielipiteiden laadussa ja kilpahengen nostattaamisessa.

    Tietysti vois ehdottaa ....kokoa.... näköä.... aikaa.... painoa. ja ilman muuta inde.... :poff:
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

  16. triniemi

    triniemi Gearhead

  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kyse ei ole mistään takinkäännöstä, vaan Sarahin D-ryhmän koko sarjan ajamisesta. Jos hän ajaa, niin mä en voi :cry:

    Tietysti, onhan mulla toi Löijy, mutta en mä Moparilla kehtaa..... :poff:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa on kyllä niin mahdoton yhtälö (moparilla räkettiä) että yhtä hyvin siihen vois sit vielä lisätä ajoasuks sen Jokerit -paidan :poff:
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Moparin voi sietää, hätätapauksessa Bracketinkin, jos REEtä ei oon tarjolla, mutta jokeripaitaa EI IKINÄ :mad:

    Viimelsi kun mä olen nähnyt jokeripaidan fiksussa käytössä polttivat pojat sellaista turun elysee areenen pihalla hangessa. Tolla Moparilla kyllä vois Brackettiä ajella, mutta kuluja siitä tulee, eikä rahojaan mielestäni kyllä kannata Mopariin braketin takia tuhlata. Jos tietysti muutenkaan :poff:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, sori :wink: Toi Jokerit meni jo vyön alle :poff:
     

Kerro tästä muillekin!