Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    ja fhra:n edellisillä sivuilla luki kohdassa ennätykset:street d,vellamo jarmo,8.88sek.
    tämä oli merkitty sinne viralliseksi ennätykseksi.
    ja palkintojen jaossa kuulutuksen mukaan uusi ennätys on kalliomäellä.
    tiedä sitten mikä taas oikea laita.luulisi fyyran tietävän.
    vai onko nyt sitten niin ettei nopeammin ajaneet ole ottaneet ennätystä nimiinsä?
    t:kalliomäen mekaanikko.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eihän REE:n tiimeissä oo hiin hienoja herroja kuin mekaanikkoja :poff: Jotain nekaamikon retkuja pyörii jokasen tiimin porukoissa mut tuskin kukaan tietää mitä nekään siellä tekee, ja vähiten taitavat tietää ite :rotfl:

    t. yks sellasen tapainen
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Komeasti kulkaa Hapen Camaro :rotfl: Onnittelut sinnepäin suvereenista menosta ja luokan ennätyksen haltuunotosta. Ei ollut muuten koko viikonlopun aikana mitään epäilystä siitä, kuka on tämän kuninkaallisen Street D ryhmän kunkku tällä hetkellä, sillä niin vakuuttaavaa ja loisteliasta oli Camaron meno. Kyllä nyt oikeasti taas alkoi kaasujalkaa polttelemaan kun katteli siellä lähtöalueella poikain ja tytöin menoa, muistaen, että kyllä mäkin silloin joskus.

    Omalta Teamilta kisat meni myös mallikkaasti kun Sarah ton Camaron rattiin vasta Motoparkisaa ekan kerran asettui, ja silti ylettämättä painaa kaasua kokonaan pohjaan ajoi 11.44 / 204. Hieno suoritus mielestäni, sillä tommosen auton ja atmosfäärin ympärillä kasatuilla "paineilla" ja opettelulla toi eka kisa sujui mielestäni oikeasti mallikkaasti ja uskon, että parempaa on varmasti tulossa. Täytyy varmaan ton Sarahin ajamisen oppimisen tueksi vielä hiukan virittää tota Camaron mottia, josko päästäisiin matalaan Kymppiin tai jopa korkeaan Ysiin :rotfl: Hieno suoritus ensikertalaiselta jokatapauksessa :rotfl:

    Ja vielä kerran onnittelut ryhmän ylivoimaiselle hallitsijalle :rotfl:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Luulisi, että tollasten suoritusten jälkeen saattaisi kirjoittaa sankari kuljettajan nimen edes isolla alkukirjaimella :poff:
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Ne on katsos nuo eteläpohjalaiset niin vaatimattomia :rotfl:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Saattavat jopa olla hakeneet ennätyksen nimiinsä, mutta virallinen ennätys vanhenee kolmessa vuodessa. Spring Nationalseissa ei tiettävästi kukaan hakenut ennätyksiä nimiinsä.
     
  7. Petri K

    Petri K 1st gear

    Enhän minä ymmärrä tuotakaan että virallinen ennätys vanhenee kolmessa vuodessa? Mikä tossa on syynä jos ei kukaan ole ajanut parempaa.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Tää vanhenemispykälä on kopioitu NHRA:n säännöistä. Sillä on ilmeisesti ajettu takaa Amerikan puolella sitä, että ennätykset ovat ainavoimassa olevien sääntöjen mukaisilla autoilla ajettu.
     
  9. Fast67

    Fast67 1st gear

    Kiitokset vaan tutuille ja tuntemattomille,kisat meni yli odotusten.
    Pitkät talli-illat ja "hieromiset"unohtuu aina viimeistään silloin kun
    osuu kohdalleen. :lol:

    Tästä on hyvä jatkaa, KIITOS!


    t. Hape DS 310
     
  10. Saku

    Saku 3rd gear

    Allekirjoittanut sääteli Pietarsaaren Street D TT Chevellen moottorinohjausta kisoissa ja siitä parit kommentit:

    - kuskille uusi auto
    - uusi moottorinohjaus säädettiin lisenssilähtöjen aikana
    - todettiin polttoaineen paineiden katoavan, joten voimaa ei voitu käyttää
    - rakennettiin paineelle anturointi ja pumpulle uudet sähköt yms, ei apua, eikä muuta ei ollut tehtävissä
    - paras aika 9.0/24x

    Seosten ja lämpötilojen kanssa liikuttiin riskirajoilla, mutta kaikki vaikutti jäävän ehjäksi, joten tästä on hyvä jatkaa seuraavissa kisoissa.
     
  11. Tea

    Tea 1st gear

    Onnittelut myös täältä Hapelle. Makee suoritus!
    Tea
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En mä tiedä, mut oisko siks kun niillä on ajettu niin kovaa?
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla on kanssa epäilys, että tää Chevelle tulee vielä menemään kovaa tämän kauden kisoissa. 8)

    Mutta kaiken voittajien ja nopeimpien kehumisen ohessa haluaisin kiittää myös muita kuljettajia, jotka tämän kisan ja kauden mahdollistavat. nytkin oli 3 ihan uutta kuskia mukana REE ryhnässä ja lisää näyttäis tulevan kunhan Kesä etenee. Tätä menoa me ollaan REE ryhmänä kisojen isoin ryhmä, jolloin voidaan näyttää Raiskille ja muille Räketti-miehille pitkää nenää indeksien ja muiden jarru-pelleily ihannoinnin johdosta. :poff:
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear


    :rotfl: :poff:
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Siis toi oletus synty vaan ihan pohdiskelun tuloksena. Voihan olla, että selitys on aivan väärä, että toi todellisen syyn tajuaminen vaan on yksinkertaisesti moparistin pienille aivoille liikaa, mut silti mä edelleen olettaisin, että toi johtuu nimenomaan niillä ajetuista ajoista. :poff: Muiden muassa huomiotani tossa listassa kiinnitti Sarasmäen pikkulohkoisen "chevyantin" mainiot suoritukset. :poff:
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    kai se niin on että vain letukka-ihmiset niin saakelin tyhmiä että paasaavat hulluna rahaa ja aikaa että ne savikaivoon valetut moottorit menis lujaa ja kestäis :rotfl:
    tai sitten se että se taitaa olla vaan niin heleppo kohde viilata mopsiin ja voorttiin verrattuna?ei tartte järkeä kun letukkaa viilaa,onnistuu tyhmempikin.voortilla ja moparilla pitää jo pikkasen miettiä.osia taitaa olla helpommin saannis...vaikka taisivat suojaset todistaa useampana vuonna että ei siihen chevyä tartte kun lujaa mennään :rotfl:
    ja tainnu tälläkin voorumilla vierailla parikin herraa jotka moparilla painelleet todella lujaa d-ryhmäs.
    t:chevyllä ajava.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noi, että miks joku kulkee ja miks ei, lähtee siitä, että paljonko niillä laitteilla ajetaan, paljonko kerääntyy tietoa, paljonko on osatarjontaa jne. Letukkaan on tota kaikkee, ja kun vehkeellä ajaa enempi tosissaan 50 kertaa enempi väkeä kun muilla, on selvää, että niitä kovempikulkusiakin on enempi. Jos vaikka joka 50:s letukka kulkee häikäisevän kovaa, niin tarvitaan kymmenen vuotta vaikkapa mopareita, ennenkuin sieltä tulee se joka 50:s. Ei se ihan noin yksinkertaista ole, mutta ton ympärillä se pyörii. Silloin kun mä esimekriks oon mopareita rakentanut, niin niiden rakentaminenhan se vasta helppoo oli. Ei tarttenu kansistakaan miettii kun, että kummathan ottais? :rotfl: No nykyään sekin on jo tehty vähän vaikeemmaks, mutta verrattuna leetukan osatarjontaan ei kuitenkaan varsinaisesti kylvetä niissä vaihtoehdoissa. Ja sit on se, että mopsiäijistä ei oo löytynyt hemmoja, jotka tekee tollasen kompromissivapaan kilpurin. En mä sano, että se helppoo tai halpaa olis tohon Hapen tän hetkiseen vaparisuorituskykyyn vastata, mut tehtävissä se on. Tekijät vaan puuttuu, tai lähinnä ne, jotka kantaa rahat pöytään. Mut hyvä näinki, eikä meistä eroon pääse; ajetaan sitte perässä vähän hiljempaa jos ei mukana pysytä, ja kehitetään sitä omaa menoa siltä pohjalta maailmanvallotuksen sijaan. Toi se on realismia useimmilla chevy äijilläkin. Mut missä ne fordit luuraa, kele?
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nii-i. REE:ssä ajanut ainoo aktiivinen fordistikin pitää huilitaukoa ainakin elokuulle asti mut missähän tosiaan ne muut taunuskuskit piileksii :eek:
     
  19. BBC

    BBC Guest

    8 sek

    Hienosti Camaro lauloi ja hieno oli aika.
    Tosiaan taisihan sen Nakkilan mies eli Niäminen ajaa lujaa 55 letukalla ja 477cid Reher Morrison moottorilla.
    Toinen kovaa vaparina ajanut on HANNU HELLMAN. Corvette on menny vaparina 477cid koneella ja 410cid koneella 8n puolelle (+dot renkaat! ja kaasuilla sekä kisaslikseillä sitten 7sek aikoja, joka sekin on todella kovaa kun ajattelee mikä on runkorakenne ja rengasleveys !!!


    C ryhmä on nyt aika vaisuna, mutta ainakin Forssan seudulta on tulossa +600hp mopar laite ja kai se Humppilan Chevy II ilmestyy myös viivalle, ainakin mitä viimes olemme keskustelleet.

    Auliz
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Alatteko te jo pelkäämään niitä Fordeja kuin noin moni kyselee??? :p Vakavasti ottaen, niin samaa vikaa on Ford puolella kuin mopsi ukoissa. Porukasta löytyy todella vapaamielisiä( :rotfl: ) ukkoja ja vakavamielisiä autoja, mutta esim. Ford kaveripiiristäni ei löydy yhtään vipottajan kuuluttamaa kompromissivapaata kilpuria. Tehoa ja vääntöä saa kaikista moottoreista merkistä riippumatta varmasti yhtäpaljon, mutta tarvitaan vaan se tekijä kuka haluaa tuommoisen auton tehdä. Se on loppupeleissä aika harva joka on valmis tekemään todella vakavamielisen kiihdytysauton. Jos se todella on kilpailukykyinen niin se ei ole mikään Power Meet tai perheauto. Minä en ole valmis sijoittamaan 30te+ autoon jonka voin trailerilla vetää radalle ja nauttia siellä sen suorituskyvystä. Toisinsanoen mulla ei ole rahaa moiseen. Jos olisin alusta alkaen kisa-autoa halunnut niin tähän mennessä Mustakankiini ja toiseen projektiini syydetyllä rahalla ei D-ryhmän menestys kaatuisi ainakaan kaluston heikkouteen - ennemminkin kuljettajan kokemattomuuteen. Todella hienoa on nähdä aina uusia autoja radalla, toivottavasti joku Fordistikin sekoaisi D-ryhmään tms.
     

Kerro tästä muillekin!