Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tasaisuutta tarvitaan vasta sunnuntaina, lauantainahan voi yrittää kaikenlaista jotta pääsis kovempaa. Tai voi sunnuntainakin yrittää vielä kiriä mutta menee vähän riskille kun se pitäis ennustaa dial-inniin. Mulla on ainakin sellanen fiksaatio, että kovempaa pitäis päästä ja tekis ihan pirusti mieli dragsteria tai alteredia. Esim. Tekoniemen Hannu on voittanu bracketeissa mestaruuksia vaikka vauhtia on haettu koko ajan lisää milloin mistäkin.
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ohoh, olipas herkässä, puolitahallisesti sohaisin ampiaispesää :lol: Perinteisesti bracket ja super ryhmät ovat olleet ns. jarruryhmiä, en mä niitä sen enempää morkannut. Mun mielestä autolla pitää ajaa kaasupohjassa jos se on kilpa-auto. D-ryhmässä jota tämä topic käsittelee ajetaan yleensä läpät selällään. Tämä on vaan yksi mielipide, ei absoluuttinen totuus.

    Onhan triniemi jahdannut parempaa aikaa joka pe/la, se on oikein se.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Näyttää kovasti muuten, siltä, ettei noissa hinnoissa enää mitään suuria eroja tuu, kun tonne "allout race" osastolle mennään :eek: Siitä mikä merkki sitten noilla osilla eniten tehoa tuottaa onkin jo taas ihan toinen keskustelu, jota ei kai tänne haluta. Siis aainakaan sitä kuuluisaa ja moneen kertaan koluttua juupas eipäs osastoa. Mutta tää nimierkki Fastback vaikuttaa senverran järkevältä mieheltä, että tuskin tommosta rimanalitusta häneltä syntyiskään.

    Noi mun esimerkit oli tosiaan uusista osista kasattuja kokonaisuuksia, ja etsin hintoja ihan sieltä täältä, joten noissa voi olla jonkinverran pelivaraakin, kunhan oikein etsii ja kummastelee. Onhan noihin sitäpaitsi myös joitain oikoteitä ton tehon suhteen, kuten Ahtaminen, mutta ainaikin toistaiseksi se on mulle ollut senverran outo maailma, että olen pysytellyt näissä vapareissa, vaikka kalliiksi on tullut.

    Heads Up vs Bracket asiassa olen kanssasi kyllä absoluuttisesti samaa mieltä. Tästä voitte jokainen käydä mielipiteitäni bongailemassa tuolla SPET osiossa, Miksiköhän noista räketti henkilöistä muuten kukaan ei enää vastaa mulle, vaikka kirjoitankin jyrkkiäkin mielipiteitäni heidän leikkikentälleen,. tosin jonkilaisten perusteiden kera. Oiskohan toi sieltä mistä aita on matalin menttaliteetti näiden sankarien mielipiteisiinkin vaikuttanut, kun eivät enää mielipiteitään halua kertoa :eek:
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mahtaa muuten Raiskia ja muuta FHRAn johtista harmittaa, jos tämä toteutuu :D
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead


    Jaa-a, sitä on hyvä miettiä :D

    Omituisia ovat kyllä moiset luokat. Eikös olis "jännää", kun muissakin lajeissa olis indeksit käytössä. Esim. satasen pikajuoksu (jolloin indeksitkin lienisivät aika lähellä SPET luokkalaisia), ralli, ammunta ja vaikkapa pituushyppy :poff:

    Mistähän tämä indeksihistoria mahtaa juurensa alunperin yleensä juontaa? On kyllä aika eksoottinen kummajainen kaikkien urheilulajien keskuudessa.
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Montakos kisaa Jza on ajanut indekseillä?
     
  8. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Ehkä nuo luokat johtuu siitä että, räkrase on (mielestäni) autoKILPAILUA, eikä autoURHEILUA.
    Muuten en halua kommentoida bracket vastaan headsup juupas-eipäs keskustelua vaikka Luigi siihen kovasti yrittää provosoida :argue:


    Kaikkia meitä tarvitaan. Toisia enempi, toisia vähempi.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No korjataan sitten edellistä, että kummajainen auto(urheilu)KILPAILUIDEN keskuudessa.

    Provo päivässä pitää keskustelun virkeänä :odroll:


     
  10. hejo

    hejo 1st gear

    Lauantai ehtoona parannettiin maailmaa sulassa sovussa,edustusta oli SC,SPET,JR/S,PM,SG ja "etäparantajanina"muutama REE ryhmäläinenkin.Maailma muuttui taas astetta paremmaksi ja kun nauru pidentää ikää tuli vuosiakin taas lisää.Kaikki puhuivat samaa kieltä ryhmiin,autoihin,ikään,sukupuoleen tms.katsomatta.Motoparkissa ekaa autokisaansa ajanut tyyppi kehui kuinka oli asiallista ja mukavaa touhua ja mielettömän ihanaa porukkaa varikko täynnä.Vertaili toiseen moottoriurheilu lajiin jossa kuulemma varikkotouhu ja kilvanajo ankeampaa ja "kateellisempaa"kuin tämä kiihdyttely.Että hyvinhän meillä on pullat uunissa vaikka toi Luigi nyt yrittääki pervoilla eiku siis provoilla.. :lol: Ajetaan nyt vaan...
     
  11. vauhtivaunu

    vauhtivaunu 1st gear

    Ihan Ree-ryhmästä ulkopuolisena ja muutenkin aiheeseen tutustuvana noviisina tuun hämmentämään ja heittämään mielipidettä: Räkreisinkin alkukivethän on siellä jossain jenkkilän haiveillä missä jätkät veti mitä erilaisimmilla vehkeillä toisiaan vastaan. Mitä tiukemmin sai auton pysymään tiessä ja tehot ulos koneesta niin voitti. Siellä ei löysäilty tai painettu jarrua. Sitten pikkuhiljaa hilattiin järki ja turvallisuus mukaan ihan hyvästä syystä. Säännöt kehitty ja viritykset kehitty ja jengi rupes seuraamaankin touhua ja tuli NHRA jne. Päk tu peisiks niin mun mielestä räkreis on silti sitä että tuot semmosen koneen viivalle kun oot pystyny tekemään ja sit katotaan et kenelle pärjäät. Jos ei voita nii sou not. Tehään seuraavasta parempi ja kovempi ja kehitytään kuskina ja koneenrakentajana. Se toinen ääripää on nää F1-meiningillä toimivat systeemit, joissa kuski ymmärtää moottorin sielunelämästä yhtä paljon kun sika pohjantähdestä. No ei siinä, sekin on autourheilua ja propsit sinnekkin suuntaan, mutta räkreis on sitä että kuski painaa laatta pohjassa toista kuskia vastaan.
     
  12. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Mä ainakin mieluiten seuraisin vain Pro autojen ja SS Hemi autojen lähtöjä jos vois valita. Ne on niitä oikeita autoja. Mut oikeesti tää on kuitenkin vielä niin extreme ja kallis laji, ajettiin sitten vaikka vähän "halvemmalla" kalustolla, niin kyllä se on jokaiselta kuskilta saavutus että yleensä vaivautuu paikalle ja varsinkin kun ei ole edes porkkanaa isoista palkintorahoista. Kyl jos kaikki monenmoiset puujalkaset jäis pois niin varikolla olis varsin väljää. Ja mitä tohon jarrutteluun tulee, niin stockissa ei kyl kauheesti uskalla jarrutella. Ukot ja Akat ja Autot on niin tasaväkisiä et yleensä mennään ritirinnan kaasu pohjassa eikä voittajaa voi maaliviivalla määritellä. Kyl mua jokatapauksessa kiinnostaa kaikenlaiset autot oli ne sitte "oikeita" kilpureita tai ei. Lauantainakin ollaan menossa V8-päivälle kattelee ja kaikkia ajattelin seurata merkkiin ja malliin katsomatta.
     
  13. SG480

    SG480 1st gear

    Miks tämä harmittais Vesaa tai lajin kattojärjestöä ? Lisää katsottavaa, lisää katsojia -> parempi talous. Mua jaksaa ihmetyttää FHRA:n ikuinen mollaus tän kuningasluokan kilpailijoiden joukossa. Onhan kuitenkin niin että FHRA luo puitteet ja mahdollistaa teidänkin ajamiset.
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei Raiski ainakaan mun mielestäni ole kattojärjestö, ja street D:läiset on kyllä olleet mun mielestä enempi ymmärtäväisiä FHRA:n suhteen kuin useimmat muut. Tosiasia on se, että Raiski on ollut innokkaimmin julkisesti ajamassa pienten "turhien" ryhmien lopettamista, ja tää asia henkilöityy häneen. Kyllä mä ymmärrän sellaistakin näkökantaa bisnesmaailmassa, että tollasten kolmen kilpailijan ryhmien ylläpito on aika turhaa hommaa. Sen asian eteen voi tehdä kahdenlaisia asioita, voi alkaa rakennella uusia ryhmiä, johon toivois yhdistyvän noita "kuolevia" ryhmiä, tai sitten voi rakentaa autoja valmiiksi, ajaa niillä ja houkutellamuitakin mukaan ihan vaan pelkän ryhmän olemassaolon takia. Mun mielestä heads up street ryhmien olemassaolo on tärkeä asia, jos ne kuolis, niin aika monelta keskivertoharrsastajalta ja -katsojalta putoais pohja tolta racetouhulta pois kokonaan. Mä näkisin sen merkityksen koko lajille paljon suurempana, kuin miltä se noin paperilla vaikuttais. Ja aika moni tuntuu näkevän samalla lailla. Kun kylmä totuus on kuitenkin se, ettei tosta heads upista kovin monelle voi tulla menestykseen tähtäävä luokka, niin pyritään pitämään se kisailijoille mieleisenä sitten muulla tavoin. Mun mielestä on ollut viime aikoina sellasta henkeä havaittavissa D:n osalta, että siellä ihmiset haluaisivat ajaa. Toivottavasti myös B ja C saavat samanlaista draivia päälle, sillä katuvarikolla on kivaa, eikä sitä koe muuta kuin kilapiljana. :rotfl: En tiedä kuinka kovasti Raiski käärmettä pyssyyn haluais ajaa, mutta luulisin hänenkin olevan tyytyväinen D:n tän hetkiseen tilaan.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kuka on sanonut, että Street D on kuningasluokka. :eek: Se on vaan luokka, missä esim. minä ja muutama muu haluaa ajaa, vaikka V.Raiski sen aikoinaan suunnitteli tai ainakin pyrki lopettamaan.. Tosin ei kai halua enää, kun osallistujia ja kiinnostusta riittää taas, ja luokan tulevaisuus vaikuttaa vaihteeksi hyvältä. Sitäpaitsi, niinkuin triniemi aloitus viestissään totesi, herättää tämä luokka ainakin kiinnostusta ja puhuttaa harrastajia yli luokkarajojen. Vertaillaampa tämän osion kiinnostusta ja kirjoittelua vaikkapa muiden ryhmien kiinnostukseen.

    Pitisköhän vaatia seuraavassa FHRAn kokouksessa seuraavaksi lopetettavaksi esim SG ja SC luokkia, kun niisä toi osallistuja-määrä alkaa olla menneen talven lumia, ja Brakettiinhan noi kaikki kuitenkin mahtuu :eek: vai pitäiskö sittenkin vaatia kaikkien jarruttelijoiden iloksi, että kaikki siirretään Räkettiin, niin olisi arpajaisissakin enemmän osallistujioa ja lottoamisesta tulisi näin hiukan jännempää :poff:
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tossa viimeisessä lauseessasi olet kyllä oikeasti oikeassa, eli antaa kaikkien kukkien kukkia ja kaikille on varikolla tilaa. :rotfl:

    Tosta ekasta kommentistasi olen kuitenkin hiukan eri mieltä, sillä ei keskustelu, jossa kaikki ovat samaa mieltä ole mitään keskustelua, eikä edes mielenkiintoista luettavaa kenellekään. Muista Ystävä hyvä, että noi mun jorinat ovat vain henkilökohtaisia mielipiteitäni, eikä muiden tarvitse olla välttämättä samaa mieltä, enkä edes odota sitä. Jos olet kanssani eri mieltä jostain asiasta tai kommentista, niin kirjoita siitä tänne, perustele miksi ja koita saada muutkin ymmärtämään kantasi :soosoo:

    Ei se sen vaikeampaa ole :poff:
     
  17. pötkö

    pötkö Gearhead

    Kyllä se vaan on vaikeaa.Mäkin oon sulle yrittäny monta kertaa sanoa ett vaihda merkkiä etkä sä vieläkään ymmärrä. :poff: :poff:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä taas oon sillä kannalla ettei merkkiä kannata vaihtaa kun on jo löytänyt sen parhaan ja toisaalta kannattaa huomioida vielä sekin pointti että Chevyyn saa kuitenkin vielä paremmin kaikkea ralliosaa kuin Buickiin, Oldsiin tai Pontiaciin, Caddystä nyt puhumattakaan :poff:
     
  19. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Njoo, eipä sitä sais provosoitua noista räkettiryhmien 'arvostamisesta' jota Luigi henkilokohtaisilla mielipiteillään kertoo lähes joka viestissään. Tuntuu usein vaan aika tarpeettomalta jatkuvasti kirjoitella noita räketti vastaan headsup juupas-eipäs juttuja. Onko se rakentavaa keskustelua? Mielestäni ei, sillä tuntuisi että joku haluaa tosissaan tehdä todellisen pesäeron noiden harrastajien kesken. Onko se lajia kehittävää?
    Tällaisella persaukisella ei ole tällä hetkellä muuta mahdollisuutta harrastaa räkrasea kuin tuo ET. Vaihtoehto on tietenkin olla harrastamatta, ja yrittää kerätä rahaa esim. johonkin headsup-autoon. Tämänhetkisellä tulotasolla puhutaan noin vuosista 2015-2020 kun tollanen olis mahdollisuus hankkia (jos siis lopettais nykyiset harrastukset ja lopettais köyhtymisen?) Silloin vois olla joku ehkä Comp tai B auto? Jos lajia vielä silloin harrastetaan.
    Ollaan muutama vuosi ajettu headsuppia ja vielä useampi räkettiä, sekä seurattu hyvinkin läheltä Pro-touhua. Minusta niissä on molemmissa ideaa, sekä todellista mielenkiintoa niin kuskina kuin mekaanikkonakin. (Itse henk. kohtaisesti en ole koskaan ajanut DR-kisaa) Mielestäni räketti on enemmän kilpailijan luokka ja headsup suurelle yleisölle.
    Toisaalta on kai aika tyhmää lukea näitä suuren ja kauniin = parhaan REE-ryhmän viestejä. Ihan sama mitä kirjoittavat, tulee vain turhaan otettua herneitä nenuun.

    ainoastaan itseni, ei teamin puolesta. Terv. :wc: ryhmää harrastava Jari Ojanperä
     
  20. Masa71

    Masa71 Gearhead

    "I´ll give you two cars and the leave, will you race me?" -Eiks bracketti perustu wanhaan streetracing perinteeseen.
    Mun mielestä headsuppi on "puhtain" kisamuoto, mut bracketin maine on pilattu tällä jarruttelutoitotuksella(kuvaavaa: yks lajia tuntematon kysyi miksi niitten pitää jarruttaa loppumatka?), saahan siellä ajaa juur niin kovaa kuin vehkeet kulkee!!
     

Kerro tästä muillekin!