Voivoi poijat ku joitain näyttää ahistavan. Provoominen näyttää kohdistuvan pääasiassa SPET:iin jota on nyt päästy ajamaan kokonainen yksi kilpailu menneet vuodet mukaanlukien. SpeDe ryhmäksi se muuttuu vasta siinä vaihees kun Raiskin (näin joku kertoi) unelma toteutuu ja Deekin loppuu ja vaellus SPET varikolle alkaa. Osa kyllä joutuu menemään PRO piltuuseen kun vehkeet ei kulje riittävän lujaa no ei varmaan haittaa ku harppaus on muutenki järisyttävä suoraan RupuSakista ammattilaiseksi. ja pääsee virallisen DragRacing sivujen alaisuuteen vaahtoamaan. No ei kai ny sentään,Deehän näyttää taas hyvältä ja siitähän pitäis ennemminkin Raiskia kiittää ku morkata. Kyllä mun mielestä bracketis joutuu painamaan kaasua yhtälailla kun nokkapystys ryhmissäki,muuten ei perkeles auto liikahda valoista mihinkää. ja molemmis joutuu jarruttaan ku muuten se ei pysähdy ikinä. Nojoo molempia on tullu suhattua ja aika on parantunu ja välillä heikentyny,eka nykäsy vuonna'90 oli 14,98s ja nykynen enkka viime vuodelta on 9,52s.Voitot ja mestaruudet on tullu siinä oman enkan jahtaamisen mukana kun on ollu tullakseen eikä siinä ryhmän nimellä oo ollu vaikutusta omaan suoritukseen. En ny tiedä laittasinko vai en noi viime kauden WCSC finaalivideot tänne.. No kun toi bracketin halventaminen tavallaan koskee sitäkin niin laitetaan ny ja te jotka jankutatte jarruttamisesta niin miettikää mitä näette. Tokan kierroksen soolon jätän pois ku siinä en oikeestaan kiihdyttäny enkä jarruttanu. http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... 826kmh.flv http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... 784kmh.flv http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... 69623s.flv http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... s22742.flv http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... 939kmh.flv http://s67.photobucket.com/albums/h320/ ... 915kmh.flv Tuolla WCSC puolella ei kyllä ryhmien tai luokkien,miten vaan,välillä oo kukaan joutunu provoomaan mun tietääkeni ja porukkaa on ollu sen mukasesti joka ryhmässä/luokassa. No tapansa kullakin,pärjäilkää! t:HT-Spet 1666
Kaikki kaks kertaa kun oon brakettia ajanut, oon jarrutellut, ja yllättäen kummaallakin kerralla hävinnyt. Tosta oon ihan samaa mieltä, että braketti on enemmän kilpailijan luokka, ja heads up suuren yleisön. Meinaan, kenenkä luokka se braketti olis, jos ei kilpailijoiden? Tarvii olla aika perehtynyt lajiin, että sen ymmärtää, ja kun ei aina olla pohjammaalla ja pelata pesistä, niin näin ei välttämättä ton toivottavasti suuren yleisön keskuudessa ole. En mä tiedä paljon enempi tollanen epätasanen streetti heads uppi sitten katsojille antaa, mutta ainakin ne ymmärtää mitä tapahtuu. Toi jarrutteluspekulointi muuten on varmaan useimmille tarttunut jostain kuulutuksista? Tapoja ajaa ratkettiahan on monia, mut ehkä tosta ratketti osastista enempi tuolla sen otsikon alla tapahtuvassa keskustelussa. Vaikka ymmärrän kyllä brakettiäijien halun osallistua heads upiin, edes keskustelemalla braketista. Tollasta vastakkainasettelua ei kyllä kannattais lietsoa, joku ottaa sen vielä tosissaan, ja sit ei oo enää kellään kivaa. Niinku Hatekin tossa sanoi, niin varikolla siitä ei oo ollut tietoakaan.
Älä unta nää Jos noin kauheesti kävis niin vaihtoehtona on sit ns. villit kisat tai pelkät katukisai. . . eiku siis kadulla nätisti ajelut :wink: Tai sit pitäs yrittää taikoa vähän lisää voimaa ja hypätä heads upissa vielä isompiin saappaisiin ja mennä katuautolla Outlawn puolelle tykinruuaks :lol:
Tere -No eipä tuola kauden avauksessa kovinkovaa olisi tarvinnut mennä Outlawissakaan että olisi löytänyt ittensä kakkospaikalta. Elikäs sijoituksia eipi tule kotona olijoille eikun kisaamaan jonnekin luokkaan kun niitä vielä melkoiesti valittavana katukaluston miehille ja naisille. T.Akke / Sometime Racing
Meinaatko että kannattais siirtyä Outlawn puolelle jos ei D:ssä pärjää No ei, vitsi vitsi, kyllähän OL:n autot menee jo vähän eri vauhtia kunhan kaikki saa ne iskuun :wink: Ainakin ne pitää vielä kovempaa pörinää
Tere Joo pitäisi mennä kovempaa mutta kun näyttää olevan näin keväällä vielä jonkin sortin hakemista porukoilla kilpureissa että kulku puoli vielä hukassa. Mutta eikös tuo ainakin joillakin parane kauden vanhetessa. Ja eikös sieläkin pörinöiden pitäisi olla samaa luokkaa kun ree ryhmässä siis resiipelit jos oikein sääntöjä katellaan. Ja ainahan joka luokassa pitänee vimoisetkin olla ja nyt ei ainakaan meitä haittaisi vaikka OL olisi vielä meitäkin hitaampia joka melkoisen mahdoton ajatus T.Akke / Sometime Racing
Mut komee se ooppeli on ja olis takuulla ainakin kylän nopein taksi 8) Tosin taksamittaria siinä pitäis sit vähän rukata ettei keikat menis kovinkin tappiollisiks
olikos teillä kotisivuja, kun on samantyyppinen moottori tekeillä tänne d-ryhmään ja yritetään tänä kesänä vielä ajella , näinkin se teidän hienon taxi kapistuksen tuolla kokkolan näyttelyssä.
Tän kun nää vielä täällä palstoilla oppisi, ettei kaikkea pidä ottaa tosissaan Uskokaa nyt jo, etten mä vihaa Räkettiä, en sen ajajia, enkä edes Raiskia, vaikka tohon viimeiseen kyllä eväät olisivat olemassa. Tota Räketti tai mikä Petti / Spetti tai jotain se nyt virallisesti onkin tarvitaan ihan niinkuin vaikkapa noita monien vihaamia Tyyning autoja. Josko vaikka , edes joskus noistakin löytyis uusia tulevaisuuden kilpailijoita / rakentajia, jotka tulevat ja haluavat ajaa myös Heads Up kilpaa. Itseasiassa on mielestäni ihan sama, missä kukin ajaa, mä vaan haluan ajaa REEssä ja joku muu jossakin muualla. Se, etten mä ihannoi, jumaloi, kumartele tai pyllistele tonne Räketin suuntaan on mun oma asiani ja kertoessani sen tänne julkisesti sanon vaan henkilökohtaisen mielipiteeni, joka siis EI OLE ABSOLUUTTINEN TOTUUS Se kestääkö jonkun ego sitä, mitä mä sanon onkin sitten mun mielestäni ihan lukijan ja hänen egonsa välinen ristiriita. Muistakaa, että näitä kirjoituksia voi lukea eri tavoilla, eri tarkoitusperiä etsien ja useimmaat tekevät sen aina vaan omalta kantiltaan.
Kyllä nyt tuli muuten kauhean syyllinen olo ja aionkin vetäytyä ladon taakse ripottelemaan tuhkaa päälleni Lueppa muuten noita mun viestejä, joita muutama on jo kertynyt niin huomaat olevasi väärässä tossa morkkamis suhteessasi Muista kuitenkin edelleen, että jokainen lukee ja ymmärtää lukemaansa hiukan eri tavoin, mutta yleensä aina itselleen otollisimmalla tavalla. Eli ei syytä huoleen, sillä jos luet myös niitä mun muita kirjoituksia, niin huomaat, että olen myös sanonut Räketti ryhmiä tarpeellisiksi, just vaikka itsesi kaltaisten harrastajien takia. Muista kuitenkin, että sinä sitten itse olet kategoriasi tänne kirjoittanut, en minä. Tervetuloa kuitenkin radoille mukaan ja juttusille, sillä ei tää niin vakavaa ole, kun oletat
Sama ajatus on mullekin joskus pärähtänyt päähäni, noi V8 GTI päivät olis mitä mainioimpia tilaisuuksia värvätä tota tuningväkeä noihin rakettiluokkiin. Ja miksei muihinkin; selvitettäis kuinka helppoa ja hauskaa se osallistuminen on, ja oikeeta kilpaa, eikä pelkkää ajan tahkoomista. Jenkeissä on muuten tää heads up vs bracket keskustelu tällä hetkellä erittäin voimakkaana käynnissä. Syynä siihen on, että NHRA myi just Powerrade sarjansa, eli pro sarjan pois, ja jengi siellä spekuleeraa mitä käy noille sportsmaneille sun muille. About 99% muista kun stock/super stock hemmoista ajais mieluiten heads uppia, mikäli henkiset ja/tai taloudelliset rahkeet siihen riittäis. Mut kun ei riitä siinä pärjäämiseen, niin ajavat brakettia, jossa ainakin teoriassa toi pärjäämisen mahdollisuus on. Ja about 99% katsojista on kiinnostunut heads upista, eikä ymmärrä brakettia. Heads up on jenkeissä radoille välttämätöntä, jos kisoihin meinataan saada katsojia, ja heads up autojen määräkin on siellä kuulemma kirkkaassa nousussa, ihmiset siirtyvät super ja braketti luokista erityisesti sikäläisiin "katuautoluokkiin".
Tere Kyllä kotisivutkin on mutta kuten autokin niin nekin vielä kehitys asteelle mutta jotakin sieltä löytyy www.sometimeracing.fi T.Akke
Aika hiljaista muuten täällä Pitäisköhän hiukan hämmentää, kiusotella, sanailla tai vaikkapa kehua Index-ryhmien mielenkiinntoisia tai jännittäviä juonenkäänteitä, niin saatais taas hiukan vauhtia näihin keskusteluihin Enpä taida, sillä jokuhan voi luokkaantua, suivaantua tai vetistellä itkuvirsiä, kun heidän tekemisiään ei arvosteta, joten antaa olla No nii sitten asiaan Näyttäis tulevan seuraavaan kisaan ainaikin 11 osanottajaa, joten hyvältä näyttää. Enää muutama rohkea ja oikeasta kilvan-ajosta kiinnostunut lisää, niin REE-ryhmä on Valtakunnan suurin ja kaunein lajissaan On mukavaa huomata, että rehellinen lähdöstä ekana maaliin pääsystä kilpaileminenkin kiinnostaa näin monia, ilman pillityksiä epätasaisuuksissta, varmoista voittajista tai etukäteis tiedoista kuka vie ja kuka vikisee.
Mistäs sitä VP kisabensaa saa oikein tankattua,tänään kävin Shellillä ja sieltä ei lyötynyt,joutu ostaa ihan tavallista 99+.Tuli vaan mieleen,pannaampa kerrankin tankkiin laatubensaa.Ens viikonloppuna ois tarkotus lähtee hyvinkäälle,ainoassa oikeassa,elikkä street d:ssä.Kyllähän jonkun pitää olla viimeinen
Ja sitten Jukka, ja muutkin loppukesästä ajamaan pääsevät,; koetetaan tähdätä siihen ,että tehtäis D luokkaan FHRA:n ksioihin finaaleihin kunnon ryntäys! Kaikki kynnelle kykenevät pitoradalle tutustumislisenssillä tekemään siitä suurin luokka koko kisassa! Säännöt on samat, ja vasta "virallinen"aika määrittää turvavarusteet! Elokuun alkuun aikaa ilmoitauttua, ja jos auto läpäsee "kyläkisan" katsastuksen, sen pitäis olla myös FHRA D- kelponen, koska säännöt on samat. "Viralliset" aikarajat turvavarusteiden puolesta ajetaan vain virallisilla kelloilla, joten epämääräisiä haamuaikoja ei tarvi pelätä, mutta luonnollisesti sääntökirjaa ja sääntöjä tarkkailaaan myös turvallisuusnäkökohdasta. Koe unohtumaton viikonlppu! Tässähän kuulostta joiha joltain politrukilta, mut näin se vaan on!
Hieno idea, vuosikymmenen komein kaavio Street D finaaleihin Mites muuten, onks jossain ollu juttua ja kerrottu miks ne finaalikisat on tänä vuonna merkattu kolme päiväsiks? Eli niin että jo perjantainakin olis ajohommia
Specialty Engineeringillä pitäis VPtä olla. Jos ei löydy voin antaa sulle toisenkin vinkin, mutta sen saat vaan YVllä, jos siis kiinnostaa Joo tosiaan kaikki kynnelle kykeenevät D-ryhmäläiset viimeistään finaalikisoihin mukaan, niin saadaan yleisöllekin jotin NÄHTÄVÄÄ noihin kapinoihin. Mun tallista tulee sinne näillä näkymin 2 autoa, kun toi Vipottaja ilmeisesti ajelee itselleen jo ennestään tuttua Löijyä siellä ja Sarah tietysti Camaroa. Ilmoittautukaa ihmeessä ajoissa tonne mukaan, se on varmasti elämys jota ei unohda, ja liimaradallakin pidot varmasti paranee
Ikävä kyllä seuraavan kisan osanottajien määrä putos tänään 10:een :cry: saa nähdä ehtiikö koko kesänä koittamaan. Kävin kokeilemassa aamulla lentokentällä ajoa ja niinhän siinä pääs käymään, että n. 6300 kierroksen kohdalla vakioveivi tuli lohkon kyljestä ulos. Onneksi se tapahtui jo sen verran ajoissa, että auto kerkesi pysähtymään, jarrut hävisi samalla kun öljyt tuli koneesta pihalle.