Street D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja triniemi, 20.3.2007.

  1. kh72

    kh72 1st gear


    samaa mieltä koneesta.Renkaan leveys vois olla silleen että 14.5 ylärajaksi mutta jos autosta löytyy rekisteriote jossa merkitty isompi rengas niin se sallitaan ilman lisäpainoja
     
  2. vode131

    vode131 1st gear

    Parhaat suhteet parhaat pidot jep jep... :wink:
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Oisko tässä paras ehdotus tähän astisista?

    Jotainhan siellä ois ehdotettava et muutoksia saatais aikaan...
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulle käy, vaikka ite olisinkin ollut suuremman progression kannalla. Jos toi käy muillekin, niin mitens sitte ahtimet ja rengassäännöt? Olisko se sitte 14.5 nimellisleveydestä 25 kg alkavalta tuumalta ja 25 kg per ahdin nykytyyliin? + 25 kg EFI ja/tai sheetmetal imusarja?
     
  5. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Mä voin kyllä elää ton ehdotuksen kanssa. Nyt vielä kysymys että kuinka moni täällä on tulossa oikeasti kisaamaan , siis uusia kuskeja tarkoitan jos sallitaan noi isommat motit?

    JUha
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja oisko sitte centrifugaali- ja turboahdettujen yläraja silti toi vanha 480? Ton ehdotuksen mukaan vaikkapa meidän minimipaino olis 1575 kiloa, se on liki 100 enemmän kun aikasempi. Ja renkaana nimenomaan DOT, streetradialeissa mun mielestä vois olla vapaa leveys kun ne on muutenkin millimitoissa. Ketkä ajaa tällä hetkellä yli 14.5" renkailla muut kun Lappalainen, Tervonen ja me? Kerola? Me ajetaan noinkin leveillä vaan sen takia, että tarvitaan renkaaseen korkeutta, jos olis kapeempia 33" ajettais niillä.
     
  7. juti

    juti 2nd gear

    Vapaa rengas koko.
     
  8. Looski

    Looski 3rd gear

    Minä ainakin tuun ajamaan uutena kuskina.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ja jos niitä koneen kokoja ei tähänkään saakka ole mitattu, lienee selvää, että kaikki autot painavat just 1200 kiloa :eek:

    Toi on ihan hyvä ajatusmalli ja sitä kyllä vois ajatella ehdotettavaksi, mutta kuinka monta uutta kilpailijaa se oikeasti toisi lisää.

    Toinen kysymys lienee, että tarvitaanko niitä muutoksia kun on nähty miten edellisen sääntöremontin kanssa kävi. FHRA on vaikea paikka kertoa halutuista koneenkoko muutoksista kun kyseessä on Street. Mun mielestä mennään mielummin niinkuin nytkin, eikä kokeilla liikaa siimojen kestoa isolohkon painolla koska siellä luultavasti jo nyt suhtaudutaan Streettiin siten, että ne menee liian kovaa. Mitenkäs sitten kun rajoitukset pakkaavat päälle ja FHRA haluaa hidastaa Streetin menoa. Kuka lähtee taas vetelemään 10-11 sekunnin sääntöihin mahdollistavilla muutoksilla ja kuka sellaisia huippusuorituksia haluaa kattella.

    Tää perustuu ihan "kyliltä" kuultuun kertomaan jossa Streetien vauhti huolestuttaa FHRAta kun ne vie ns. näkyvyyttä "oikeilta" kilpureilta. Selitä nyt "oikeissa" kilparyhmissä sitten sponssille miksi noi Katuautot menee noin lujaa ja te vaan tolleen. Ja tää ei ole sitten oikeasti mun keksimä juttu.

    Oikeille kilpurimiehille tiedoksi: Vaan ne nopeimmat menee liian lujaa, ei siis kaikki. Väärin ymmärtämisen ja saivartelun estämiseksi tämä huomio :soosoo:

    Ajatuksia otetaan edelleen vastaan :rotfl:
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tervetuloa :rotfl:
     
  11. pile

    pile Gearhead

    ja mä tuun ajeleen kans.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tervetuloa sinullekin :rotfl:
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tos kilo per kuutio muutoksessa on tietty sitte leimaäijien puolesta sellanenkin pointti, et niidenhän tarvis mm. osata laskee kun noita painoja punnitaan. Eli pitäis kyll vissiin pitää noi säännöt jokatapauksessa mahdollisimman yksinkertasina, ettei oltais kattojärjestölle liikaa vaivaks, ku kuitenki maksetaanki niin vähän. :rotfl: Mut vois tosiaan laittaa kaikki ne jotka tätä on cee/deeläisistä seuraillut Luigille (DS325) yksityisviestiä, et kannattaako istä, et muutosta esitettäis esimerkiks ton bigbadchevyn pohjalta, vai onko sitä mieltä, ettei mitään muutoksia. Jos enemmistö vastaajista vastustaa, ni ei esitetä mitään, ja jos enemmistö kannattaa ni lyödään se esitys yksityiskohtineen lukkoon ja Luigi toimittaa eteenpäin?

    Se, et FHRA edelleen mieltää streetin kynnysluokaks, on mun mielestä virheellinen ajatusmalli tänä päivänä, aika vähän loppujenlopuks on tuolla viimevuosina ollut kauheen uraorientoituneita kuskeja/tiimejä, ja tekniikkakin on liki kaikissa laitteissa pidemmällle vietyä kun useimmissa "oikeissa" kilpureissa. Vähän sama tilanne kun jossain Stockissakin, sekin oli joskus muinoin kynnysryhmä josta sitten siirryttiin "isompiin" luokkiin.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No ainakin täällä nyt kirjoitelleet ehken mukaan tulevat Looski ja Juti on tietääkseni siinä tilanteessa että mukaantulo on kiinni siitä saadaaks konejuttuun muutosta, nimimerkin Pile padasta en tiedä.
    Plus jotta ainakin huhuja on kantautunu parista muustakin kärrystä jotka on katuautoja mut sen verran isokoneisia ettei nyt pääse mukaan mut mielenkiintoa vois olla ja ovatten ajaneetkin joskus jossain ja jotakin :wink:

    Ja omasta tilanteestakin voi paljastaa sen verran että ainakaan kovin isolla innolla me ei viittitä enää prepata konetta jälleen uusiks nykyseen 477 cid kuosiin vaan mikäli vanhoilla säännöillä jatketaan niin katotaan sit mitä tehdään ja milloin.

    Ja joo, toihan olis varmaan hyvä idea ja ainoa oikea tie nyt edetä jotta homma selviää suuntaan tai toiseen :)
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eka pitäis saada selvitettyä, et ehdotetaanko tollasta muutosta, että C ja D yhteen ja painot/säännöt vaikka ton bbc:n hahmotelman mukaan. Oma otsikkonsa sille ja vastausaikaa vaikka viikko yksityisviestillä Luigille kommentteineen. Sit jos enemmistö vastaajista kannattais muutosta, jäis viikko aikaa ennen edustajakokousta hioa yksityiskohtanen ehdotus, ja jos sellanen jollain lailla tyydyttävä saatais kasaan ni toimittais sen eteenpäin? Muuttuu se hovissa kuitenkin.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    BBChevyn ehdotus käy kyllä mullekin. Siitä ei kahta sanaa. Jos toi on meidän ehdotus niin kertokaa kaikki rohkeasti se mulle mielummin YVllä niin mun on helpompi kerätä mielipiteet talteen. Lisäksi toi Vipottajan ehdottama aikataulu kuulostaa hyvältä.

    Toimikaa :rotfl:
     
  17. Looski

    Looski 3rd gear

    Mulla on auto oikeestaan muuten valmis radalle paitsi toi kone on 496.
    Ajamaan tuun jokatapauksessa mut tuskin vielä ens kesälle riittää resursseja/mielenkiitoa alkaa tuota konetta pienentämäänkään.
     
  18. pile

    pile Gearhead

    mun mukaantulo ei sinänsä ole säännöistä kiinni,vaan siitä että saisin koneen kasaan.tarkoitus oli ajaa jo tänä kesänä mutta muutamien osatoimitusten viivästyttyä useita kuukausia niin tää ajokausi meni ketuille,nyt alkaa oleen viimeiset osat koolla niin että eikähän toi paketti ole sitten keväällä myös viivalla.
    niin pakettihan on: vm65 chevy nova 427 cid haltech sytkän+ruiskun ohjaus+Vortech Superchargers
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noi molemmat ylläolevathan kuulostais kovin kiinnostaville lisäyksille jaloon ja rehtiin REE Ryhmään, 496 vapari ja 427 Superchargeri.

    Komeita uutuuksia olis molemmat 8)
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Esim. me.

    :mad: ootko luigi ajatellut semmoosta asiaa et kaikilla ei ole mahdollista rakentaa, syystä tai toisesta,10 tai 9 tai 8 tai 7 sekunnin katuautoa?

    Joten antaa olla mun puolesta, me voidaan yrittää meidän uutta ennätystä ens kesänä vaikka bracketissa niin ei häiritä luigia REE-ryhmässä. Todella kannustava lause kaikin puolin. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!